Geri Dönüşüm

Penye Bluz Yenileme

 

 

 

Pantolon Paçasından Fular Yapımı


 


Çöp Poşetlerinden Poşetlik:)


Günaydın;
İnternette sıkça rastlamışsınızdır, çöp poşetlerinden çeşit çeşit materyaller örmek mümkün: sepetler, çantalar, amerikan servisler ...vs. Ben de bir poşetlik öreyim, hem de çanta formunda olsun dedim;



 Çantanın üst kısmını diktim, alt kısmında ise boşluk bıraktım, poşetler oradan yerleştirilip alınacak;

 Yapılışı da şöyle;

 Market poşetlerinden de yapılabilir ama bu rulo poşetler (paketi 1,5 TL.bu arada) ile değişik renk dizaynları yapmak mümkün olabiliyor.



 Sevgilerimle,

20 Eylül 2013 Cuma

Kot Çanta


Merhabalar;
Okulların açılmasıyla bilikte bir takım sorunlar özellikle ilk haftalarda öğrenci velilerini bir hayli sıkıyor. Bu yıla kadar biz pek bir sorun yaşamamıştık ama bu sene bir servis problemi ile karşı karşıyayız. Sorunumuz şu ki, okulumuz evimize "en yakın mesafe" grubunda yer aldığı halde, araba ile 15 dk. sürecek bir mesafe için 
(dersimiz de 8.30 da başladığı halde) kızımız evden saat 7:00'de alınmaya çalışılıyor. Üstüne üstlük, aynı okulun orta okul bölümüne devam eden oğlumuz (binaları aynı kampüste ama servis firmaları farklı maalesef) evden 7:45' te alınıyor ve vakitlice de okuluna ulaşıyor! Şaka gibi!! Bir haftadır bunun mücadelesini veriyoruz. Neyse buna da şükür, nasıl olsa çözümlenir, biraz sinir stres atlatırız, geçer gider diyoruz. Zira memleketimizde eğitim- öğretim ortamı ve sistemi öyle enteresan ki servis sorunsalına gelene kadar daha neler var!
 Allah bütün velilere güç, kuvvet, sağlık ve sabır versin dileği ile geçen hafta diktiğim "kot pantolondan çanta" mızı paylaşayım; 
Bu çantayı katıldığım programda süre çok kısıtlı olduğu için acele ile teyellemiştim. Hediye edileceği için eve getirip makinaya çektim, o arada da fotoğraflayıverdim. Sahibi güle güle kullansın;  




Sevgilerimle,

8 Eylül 2013 Pazar

Kolye / Yaka Büstü Hazırlanışı


Merhabalar,
Bir önceki yayınımda bahsi geçen büstün yapılışını anlatayım;

Öncelikle gazete kağıdından büst şekline benzer bir şekil uydurulup kalıp çıkartılır ve bu kalıp kullanılarak kalın maket kartonu yada koli yada kalın mukavva kullanılarak (karton olmaz, ince kalır) şekil kesilir;


Aynı fotoğraf çerçevesindeki mantıkla, arka dayanak da yukarıdaki gibi kesilir. Sonra büstün ön yüzeyi 3-4 kat elyafla kaplanır;


Sonra her iki parça da siyah kumaşla kaplanır ve birbirine aşağıdaki gibi dikilir;



Büstün ne kadar dik oloması isteniyorsa o ölçüne siyah kurdele büst ve arka panelin alt kısmına aşağıdaki gibi dikir;

Büstümüz hazırlanmışken geçen hafta bir hobi mağazasından satın aldığım yakalarımı da takdim etsin bakalım; 

Kim hazırladıysa ellerine sağlık, bence pek güzel olmuş her iki yada da; 


Sevgilerimle,
 

30 Nisan 2013 Salı

Tığ İşi Otantik Çanta


Günaydın arkadaşlar;
Bir çanta daha ördüm kızıma, ve yine CD'lerden faydalandım;



Silindir şeklini muhafaza etmesi için iç kısmına kafes hazırlayıp içine (açılmamış) kalem yerleştirdim;



Aşağıdaki denizci temasını andıran çantayı da yine Funda için örmüştüm ve bloğumu ilk açtığım ay paylaşmıştım, belki hatırlarsınız. Fotoğrafları pek net çıkmamış orada, yeniden çektim; 





CD lerden ufak bir çalışmam daha var, sonra bir süre veda edeceğim kendilerine:) 
Yepyeni işler bizi bekler:))) 
Sevgilerimle.

22 Nisan 2013 Pazartesi

Dekoratif Duvar Boyama



Günaydın arkadaşlar;
Geçenlerde bir yazımda büyük çaplı bir boyama çalışması yapacağımdan bahsetmiştim belki hatırlarsınız. İşte o çalışmamı bitirdim ve şimdi paylaşım zamanı:)


Ahşap boyamada kullandığımız stencil şablonlarını kullanarak oturma odamızın bir duvarını (DYO saten duvar boyası ile) aşağıdaki gibi boyadım;





Duvarda stencil çalışması yapmanın ahşap üzerinde çalışmaktan  çok fazla bir farkı yok (uzun sürmesi dışında:), dileyen herkes bu çalışmayı yapabilir bence. Bu arada  , "neden o kadar ince ince uğraştın, desenli duvar kağıdı ile kaplatıverseydin ya?" gibi bir soru akla gelebilir doğal olarak, hemen yanıtlayayım;
1. si, boyama çalışması yapılan duvar çok daha dekoratif duruyor,
2. si, her ne kadar teknoloji ilerledikçe silinebilir duvar kağıtları da piyasada yer alsa da saten duvar boyası kadar rahatça silinebilip yıpranmadan temizlenebileceğini düşünmüyorum duvar kağıtlarının.


Sonuç bence güzel oldu;
Yanındaki duvarı da aşağıdaki gibi yeşile düz olarak boyadım, mevcut üç duvarın renkleri kombinli oldu;


Açık renkteki vitrin koyu renk duvar önünde daha netleşmiş oldu bence, duvar boyanmadan önceki görünümü aşağıdaki şekildeydi; 


Haftanız güzel başlasın ve öyle devam etsin,
Kocaman sevgiler hepinize.


8 Nisan 2013 Pazartesi

CD Süslemeli Çanta


Günaydın arkadaşlar;
En sevdiğim geri dönüşüm malzemelerinden biri olan CD leri kullanarak kızım için bir çanta hazırladım;


CD leri örüp birleştirdikten sonra krem rengi astarlık kumaşın üzerine her birleşme noktasından ve kenarlarından diktim;


Çok güzel bir hafta geçirmeniz dileklerimle, 
Sevgiler.

13 Nisan 2013 Cumartesi

Sim Aplikeli Kot Çanta ve Tişörtler


Merhaba arkadaşlar;
Güzel bir hafta sonu geçirmenizi dileyerek kızımla birlikte gerçekleştirdiğimiz yeni etkinliğimizi paylaşıyorum;


Bu etkinliğimizde, küçülen/eskiyen kot pantolonun paçasından çanta diktikten sonra sonra boncuklar ve sim aplikeler ile süsledik.
İyi hoş da, 8 yaşındaki minnak bir kız bu etkinliğin neresinde yer alıyor ki? diye soracak olursanız işte burasında:))


Gütermann ütü ile yapışan sim aplikeleri kızım şekilli delgeçlerle keserek dizayn etti.
Ütü ile kumaşa monte edilen ve monte edilen giysilerin çok rahatlıkla 40 derece de yıkanabildiği harika bir materyal bu, hobi marketlerde satılıyor (belki tanışmamış olanlar vardır diye altını çiziyorum);


Aynı şekilde tişört süslemesinde de kullandık;





Bu arada pazartesi günü ayın 15'i yani "Hamarat Hanımlar Partisi"  
günü. Güzel bir sürpriz hazırladım sizler için, beklerim hepinizi:))
Kocaman sevgilerimle.

18 Mart 2013 Pazartesi

Kot Pantolondan Geri Dönüşüm Çanta


Günaydın arkadaşlar;
Daha önce kendim için hazırlamıştım böyle bir çanta, belki hatırlarsınız burada yayınlamıştım. Kızım da epeydir istiyordu ondan. 
Kot pantolonumuz artık küçülünce nihayet onun da bir kot çantası oldu:)


Malzemelerimizin toplu görünümü;


Bu arada partimizin oylamaları devam ediyor, henüz oy kullanmadıysanız buraya geçebilirsiniz.
Yarın sabah sonuçlarla birlikte buradayız, bizden ayrılmayın:))
Sevgiler hepinize.

18 Şubat 2013 Pazartesi

İmaj Değiştiren Etek


Günaydın;
Kızımın çok sevdiği ama artık kısalmış olan kot eteğinin boyunu uzattım. Görünümü de yenilenmiş oldu ve kızım bu halini de çok sevdi:) 


Sevgilerimle.

Photobucket


16 Ocak 2013 Çarşamba

Kokoş Tepsiler:)


Günaydın;
Hani pekçoğumuzun evinde vardır ya alman gümüşü küçük tepsiler, ben de de vardı iki tane onlardan. Biraz değişiklik yaptım üzerlerinde. (biraz mı dedim:))



Enamels boya ve ponpon fırça ile 4 kat boyadım, peçete dekupajı yaptım, sprey vernikle iki kat vernikledim, tabanlarına 100 kat vernik yaydım; 

Tepsilerin önceki görünümleri de böyleydi;

Sevgilerimle.

CD den Yelek :)







Geri Dönüşüm Çöp Kutusu;

Üzerinde sevimli tavşanların paskalya kutladığı geri dönüşüm çöp kutumun fotoğraflarıyla veda edeyim bu günlük. 
Hafta sonunuzun rengarenk geçmesi dileklerim ve KOCAMAN sevgilerimle...






Geri Dönüşen Ciciler:)

Geri dönüşümle uğraşmadan rahat edemeyenlerdenim ben de:))
Sürekli olarak şunun şurasından bunu yapayım, bundan şunu yapayım. Şu kavanozdan ne güzel şu olur, şu çömlekten ne güzel bu yapılır..vs..vs. sürüp gidiyor:))
İki kavanozum var bu gün size göstermek istediğim;
Bu tombik şey kesme şeker kavanozum oldu;


Kullandığım resmi sevgili Güler'den aldım burada. (takintimbu.blogspot.com) Harika resimler paylaşıyor.




Bu kavanozu ise, banyoda kullanılmak üzere geniş hacimli, içine diş macunu, fırçaları rahatça koyabileceğim bir ürün bulamayışımdan, bu amaçla kullanmak üzere boyadım;





Aksesuarlara da uydu, çok hoşuma gitti:))))



(Kurabiye sabunları ben yapmadım bu arada:)), Freshline/Armada (Ankara)' dan.)
Yapılan objelerin güzel/etkileyici/dikkat çekici olup olmamasında  boyama teknikleri vs. kadar - hatta bazen daha da fazla-  kullanılan resmin de önemi çok çok büyük bence.   Bazen üzerindeki resmi çok beğendiğimiz için bayılıyoruz yapılan birtakım çalışmalara.  Bu açıdan bizlerle çok güzel dekupaj resmi paylaşan arkadaşlara bir kez daha teşekkür etmek istiyorum, çok önemli ve faydalı bir çalışma yapıyorlar. 
Kavanozda kullandığım resmi paylaşmak istiyorum sizlerle. (Resim arşivimde yer alan bir resim, nereden aldığımı hatırlayamıyorum maalesef);  



 Kocaman sevgiler ve paylaşımlar dileğiyle...

CD den Bardak Altlığı / Sehpa Süsü

Daha önce de yapıp burada paylaştığım CD bardak altlığı/sehpa süsünün değişik bir versiyonunu hazırladım.


Malzemelerimiz bunlar;
Kalın krem keçe, atık CD, su bazlı akrilik boya, şerit inci, artebella ipek transfer şablonu ve yapıştırmak için sıcak silikon;







Kocaman sevgilerimle...

Geri Dönüşen Çaydanlık

Günaydın sevgili blogdaşlarım, izleyenlerim;
Eski olmayan ama artık papucu dama atılan çaydanlığımı peçete dekupajı ve hamur kabartma ile kaşıklık haline getirdim ve bu halini ben pek bir sevdim. Bakalım sizler de beğenecek misiniz:)


Çaydanlığımız budur;






Peçetemiz budur (porland'dan);


Bol güneşli, güzel bir gün dileklerimle..

Melekli Kavanozlar

Konserve kavanozlarından baharat takımı yaptım;


Enamels boya ve sünger fırça ile kavanozları boyadıktan sonra meşhur country melek resimleri ile hamur kabartma yaptım;







Sevgilerimle..

Kot Pantolondan Elbise

Kızımın küçülen kot pantolonunun paçalarından yine kızıma bir elbise yaptım;







Ben yaptıklarımı masalsı bir dille ifade edemiyorum ne yazık ki.........
Kestim, biçtim, makinede sardım vede ördüm..
Beğendiyseniz ses verin.
Sevgiyle kucaklarım hepinizi, mutlu hafta sonları...

Geri Dönüşümler

Atılmak üzere olan objelerdi bunlar, şimdi vitrin içini süslüyorlar:)


Önceki halleri;


"Öncesi / sonrası" olaylarını çok sevdiğimi söylemiş miydim?:)



Peçete dekupajı ve hamur kabartma yaptım;




Bizim çocukların blogları da yakında geliyor:))
Kocaman sevgiler HEPİMİZDEN:))))

Sevimli yoğurt kavanozları:)

Cam yoğurt kaselerini alladım pulladım kahvaltı seti haline getirdim;
(Hep buzdolabının dışını süsleyecek değiliz ya, biraz da içini süsleyelim:)))



Kuruyemiş seti vs. olarak da kullanılabilir;


Kavanozları 4 kat enamels beyaz cam boyası ile sünger fırça kullanarak boyadım;


Üzerlerine elişi kağıtlarından delgeçle şekiller kesip hamurla kabarttım, sprey vernikle 2 kat vernikledim;


(Bahsi geçen hamur budur.) Bununla kurabiye kalıpları ile kavanoz üzerindeki şekillere uygun 4 şekil çıkartıp üzerine kürdanla 4 tane düğme deliği açtım ve bir gün süre ile oda sıcaklığında bekleterek kuruttum ve  kuruyunca boyadım.


Kumaştan çapı 28 cm. daireler kesip ortalarında da 11 cm. çapında daire boşluk oluşturdum. Atmaması için makina da içini dışını sürfile yaptım.

Ortadan büzerek üzerlerine hamurdan düğmeleri diktim, en dışına da teyelle makina lastiği geçirdim.

Şapkasız da kullanılır ama şapkalı daha bir şirinler;


Sevgiyle, sağlıkla, mutlulukla kalın...

Kravatlar bizim olsun!!:)))

Eşimin kullanmadığı kravatlarından (aslında beğenip gözüme kestirdiklerimden desek daha doğru olur:)) bir kaç tanesinin imajını değiştirerek kendime fular yaptım, bakalım beğenecek misiniz:))




Bu da otantik olan;



1Bu arkadaşların benim elime geçmeden önceki (bakımsız:)) halleri böyle idi, 


Bu arada, bizim beyin bu durumdan henüz haberi yok. "Kravatlarım nerede hanım?" diye sorduğunda  "bloğumda" diyeceğim, bakalım tepkisi ne olacak:))))
Sevgilerimle...

CD lerden kapı süsü

Strafor ve sakallı iplerimle güzel güzel kapı süsü yaparken birden aklıma bu fikir geldi, onları yarım bırakıp bunu yaptım dün akşam, ama emin değilim gene güzel oldu mu ki acep:))?:))


Yalnız, apartman görevlimizin dikkatini çekmiş olmalı ki sabah gazeteyi vs. bırakırken "ne güzel olmuş abla, bunu da sen mi yaptın?" dedi:)) sevindim ben de:)


Yapılışı şöyle;
Kalın maket kartonunu simit şeklinde kesip üzeri için 8 adet atık CD buluyoruz;


Kumaşlardan, kenarı 35 cm. olan kareler kesiyoruz;


CD yi kumaşın ortasına koyup kurdele ile sıkıca (fiyonk yapmadan) bağlıyoruz;


Kumaşın dört bir köşesini ayrı ayrı dışa doğru kıvırarak (yaprak gibi açarak) silikonla tabana yapıştırıyoruz. Bu şekilde hazırladığımız kumaş kaplı CD leri birbirinin biraz üstüne gelecek şekilde kartona dizip silikonla yapıştırıyoruz. 
Çiçek desenli kumaşlardan daha güzel olur sanki,
neyse belki denerim bir ara..
Kocaman sevgiler..

Yeniyıl geridönüşümleri / 1

Geri dönüşümlerimiz de yeniyıl temalı olsun dedim.
Bu tepsimiz;


Önceki hali buydu;


Dekupaj resimlerini Ruşen hanımdan aldım. Bu metal bir obje olduğu için sünger fırça ile tamponlayarak boyadım. 

Bu da faraşımız;


Faraş (kürek) boyama konusunda Ece Aymer'den esinlendim. Tabiki onun yaptıkları kadar güzel olmadı ama önceki halinden iyidir kanımca:))




Alt kısmına peçete dokusu ile kar görüntüsü vermeye çalıştım. Beyaz peçetenin tek katını buruşturarak o bölgeye dekupaj tutkalı ile buruşturarak yapıştırdım, kuruyunca bir kat tutkal daha sürdüm, kuruduktan sonra da vernikledim;


Sevgilerimle:)))

Cam Sürahi Yenilemesi

Cam sürahimi yeniledim, renklendirdim;


Sünger fırça yardımıyla enamels boya ile üç kat boyadım, alt kısmına çimen efekti verdim, üzerine hamur kabartma yaptım, parlak sprey vernikle 3 kat vernikledim;



Kulpunun olduğu tarafı bantlayarak açık bıraktım. Sürahi ne de olsa, içinde su var mı yok mu görmek lazım:))



Mutlu günler dilerim..

Eski tencereler şenlendi:))


Eski tavalardan sonra şenlik sırası tencerelere geldi. Annemin eski tencerelerinden kendime incik-boncuk organizeri yaptım:))



Tencerelerimiz bunlardı;


Kulplarını çıkardım, boyadım, peçeteden her tencerenin boyutuna uygun ölçülerde fotokopi çekerek hamur kabartma yaptım, iki kat sprey vernikle vernikledim;


Hamurların resim altlarındaki beyaz görüntüsünü yok etmek için kabartma kenarlarına altın yaldız boyutlu boya ile kontur yaptım. 
Kulpların çıkarıldığı yerdeki delik ve çıkıntı kısmını kapatmak için o kısımlara tığ işi çiçek yapıp sıcak silikonla yapıştırdım. Bu çiçekleri, kapaktaki çuval bezi ile uyumlu olması açışından sicim ile yaptım. 


Kapak şapkası için çuval kumaşından daire kesip kenarlarına uygun renklerde tığ işi yaptım, yine sicimle büzdürerek kapağa sabitledim;


İçlerine de pul, boncuk vs.lerimi yerleştirdim;


Boncuklarla işimiz bittiğinde de üst üste koyup dolaba kaldırıyoruz;


Kucak dolusu sevgiler...

Kokoş kavanozum:)

Şekerci kavanozum da ortama uyum sağladı:)


Enamels cam boyası ile sünger fırça kullanarak üç kat boyadım, resimleri hamur kabartma yaptım, parlak sprey vernikle iki kat vernikledim;


Kapağımızın kılıfı bu şekilde;




Sevgilerimle..

Eski tavalar şenlensin:))

Kayınvalidemin eskimiş tavası geri dönüştü;


Resimler dekupajresim.blogspot.com dan, hamur kabartma yaptım;



Arkasını siyaha boyadım;



Sırada tencereler var:)
Yakında...

Süt şişesinden süs şişesine













Pazartesi sendromundan uzak, neşeli bir hafta dilerim:)))

Makyajlı testi:))

Kayınvalidemin bakımsız testisine biraz makyaj yaptım:))


Biraz dediğime bakmayın, resmen gece makyajı oldu, zira önceki hali buydu:))))


Üzerindeki taşları Suluhandan aldım,  bildiğiniz basit taşlardan, kenarlarını altın yaldız boyutlu boya ile kapattığım için daha bir gösterişli gibi duruyor;


Makyaj önemli bir unsur, testileri bile güzelleştiriyor:)


Zaten ne demişler: "Çirkin testi yoktur, bakımsız testi vardır":)))
Sevgilerimle...

Kek fanusu

Sevgili hobivakti'nin fanuslarını göre göre imrendim ve sonunda dayanamadım ben de kek fanusu boyadım:)))


Resimleri dekupjresim.blogspot.com'dan aldım, hamur kabartma yaptım;


Sprey verniği 2 kat kullandım;


Mutlu, huzurlu, bol üretken bir haftasonu diliyorum...

Oyuncak bebek evi

Kızım için, evdeki atık materyalleri kullanarak bir oyuncak bebek evi yaptım. Gelin sizi gezdirelim:)))

Burası evimizin salonu;


Burası yatak odası:))


Burası banyomuz:))


Burası mutfağımız;


Burası yemek odamız;


Burası oturma odamız;


Burası da bahçemiz ve havuzumuz:)))


Nasıl yapıldığını anlatayım;

Öncelikle kalın mukavva yada kalın mukavva benzeri bir materyal olan fotoblok gerekiyor. Fotoblok kendinden beyaz olduğu için kullanım kolaylığı açısından bunu tercih ettim . Eğer bizimki gibi altı odalı bir ev yapmak istiyorsanız 3 parça (yaklaşık 70 cm e 30 cm.lik) mukavva hazırlayıp aşağıdaki gibi, birbirinin içinden geçecek şekilde alt ve üstten kesiyoruz. 2 parça mukavvadan da 4 odalı bir ev çıkıyor;


Odaların yanyana gelecek yüzlerini aynı desenden yapışkanlı kağıt ile kaplıyoruz. Desenli bantlarla bordür havası veriyoruz;



Eşyaların nasıl yapıldığını anlatayım;
Salonda bir üçlü koltuk, iki tekli koltuk bir de puf var;


Koltukların  iskeletleri şunlar;



İki plastik paketi üstüste yapıştırıp bir kenarını kesiyoruz. Bunların içini pamukla kaplayıp, üzerine her sırada ölçerek koltuk kılıfı örüp dikiyoruz; kılıfın dikilmemiş hali böyle oluyor;


Dikerken alttan da sabitliyoruz;



Orta sehpamız için labne peynir kutusunu bu şekilde kestikten sonra boyadım, üzerine örtü olarak güpür parçası yapıştırdım;


Salonda kenardaki küçük sehpa, pizza sipariş kutusunun içinden çıkan obje. Köşedeki saksı çiçeği, danette kabının içine oyun hamuru konup, ucuna sünger kağıttan çiçek yapılmış tüylü teller hamura batırılarak oluşturuldu;
Tüm halılarımızı ördükten sonra altına keçe geçirdim ki tok olsun ve düzgün dursun diye;


Yemek odasındaki masa, plastik üçgen peynir kutusu ve rulodan yapıldı. Sandalyeler, danette kaplarının üstüne tığ işi örerek yaptım.
Banyodaki küvet, margarin kutusu, klozet danette kutusu yarıdan kesilerek,  mutfak ve banyo dolapları, televizyon kutulardan, aynalar folyo kaplardan kesilerek yapıldı. Yatak gevrek kutusundan. Tuvalet masası önündeki tabure danino kabından, abajur danino kabı ve makaradan yapıldı. Havuzun taban kısmına aynı ölçüde fotoblok koyup dışını kumaşla kapladım, üzerini ve yanlarını ördüm. Hepsi bu kadar:)


Kızım çok seviyor bu bebek evini. 
Veee, oyunu bitince de oyuncak mobilyalarını torbasına koyup kaldırıyor:))))))


Herkese sevgiler:)))

Kızılderili çömleği:)))

Merhabalar;
Ne zamandır sırasını bekleyen güveç kabı formundaki yoğurt kabını dekoratif el boyaması ile (ki ilk kez deniyorum böyle birşeyi:)))  otantik bir şekilde geri dönüştüreyim dedim;


Eşimin, "nasıl olmuş güzel mi? " şeklindeki soruma "nedir bu, bir tür kızılderili çömleği mi?" şeklindeki cevabı ile adı "kızılderili çömleği" oldu:))
Çömleğin sadece dışını boyadım çünkü içi gayet güzel boyalı vernikli bir durumdaydı;


İçine de dışındaki desenin (desen mi dedim?:))) renklerinde ahşap yumurtaları (her nedense:))) boyayarak yerleştirdim. 



Enteresan bir mutfak objesi oldu sanırım. Zira her gören " bu nedir?" diye soruyor:))))


Sevgiler herkese...

T-shirt yastık

Merhabalar; 
Kızımın çok sevdiği ama küçülen tişörtünden yastık yaptım;


Tişörtümüz yastık olmadan önce; 


Alt kısmından biraz kısalttım, etek ucu ve kolları diktikten sonra içine elyaf doldurdum. En son yakayı diktim.


Mutlu haftasonları hepinize.....

Pet şişeden oyuncak bebek puseti ve malzeme çantası

Merhabalar, 
Başlıktan da anlaşıldığı üzere, pet şişeden oyuncak puset yaptım:)) yanına bir de bebek bakım malzeme çantası ekledim:)))




İnsan durup dururken pet şişeden niye bir puset yapsın ki değil mi? Bilemiyorum, yok bir açıklaması, esiyor işte öyle arada bir:)))
Nasıl yaptığımı anlatayım;

kullandığım şişe aşağıdaki gibi, 5 lt.lik su şişesi. 8 lt.lik olanlarla daha büyük yapmak mümkün;



Bu pet şişeyi makasla keserek aşağıdaki parçalara ayırıyoruz. Burada 4 parça görünüyor ama ince parçayı sap için kullanmak üzere çıkarmıştım, ondan vazgeçip sapı kumaştan yaptım; yani bunların üç parçasını kullandım;


Her bir parçanın içini ve dışını metrelik müflon ile kaplıyoruz; (sıcak silikonla yapıştırarak kapladım ben)


Sonra içini ve dışını kumaşla dikerek kaplıyoruz,  (Yukarıda bahsettiğim gibi sadece aşağıda görülen üç parçayı  kullanıyoruz:)


Sonra bu üç parçayı birbirine dikiyoruz ve üzerlerini süslüyoruz.;



Çantamız için ise müflondan iki yuvarlak parça kesiyoruz, kumaşla kaplıyoruz;


İki parçanın arasına 3 cm. lik bir parça ekliyoruz, ağız kısmını açıkta bırakıyoruz, süslemesini yapıyoruz;


Kızım çok sevdi bu takımı. Aynısından Beliz'e de istiyor. Beliz, kızımın en gözde bebeği, sizi de tanıştıralım kendisiyle;



Çok tatlı bişey, kızım yere göğe koyamıyor, çok seviyor onu. Kocaman da bir bebektir kendisi. Geçenlerde bakındım birkaç mağazada, ona uyabilecek bir puset/taşıma çantasına rastlayabilir miyim ki, alıyım kurtulayım diye, onun boyutuna uyanını bulamadım. Bebeğiyle birlikte satılan pusetli takımlardan alalım dedik, kızımız, Beliz'in üstüne gül koklamak istemediği için o da mümkün olmadı. Kendim ettim, kendim buldum, iş başa düştü yine:)))  
Herkese kucak dolusu sevgiler.


Kot pantolondan çanta

Oğlumun küçülen kot pantolonundan çanta yaptım:


Bel kısmına fermuar diktim, etek ucuna,  lacivert dantel geçirdim. Beline tığ işi kemer örüp eski bir kemerin aparatını taktım. Çanta omuza rahat asılabilsin diye bambu askıları kalın biritlerle monte ettim, böyle olunca da sanki bahçıvan etekmiş gibi oldu:))

Arkadan görünüşümüz;


Aslında ön ve arka cepler de bir hayli geniş, buralara içten cırt cırt yada çıt çıt dikilerek ayrı birer göz olarak kullanılabilir. Ama ben çanta içinde (ağırlık olmasın diye) çok fazla şey taşımayı sevmediğim için yapmadım bu dediklerimi:))

Kesimi şöyle; 


 Uzun paçalardan da kızıma çanta yapılacak:))
Tülden dantelin görüntüsü böyle.Kalın fisto vs. olursa kaba durur diye düşünüyorum. 


Umarım sevmişsinizdir. Mutlu günler.

Tişörtten plaj elbisesi

Babamızın pek giymediği bir tişörtünü kızıma plaj elbisesi haline getirdik birlikte. 


Tişörtümüz buydu. 


Kol ve etek uçlarını birer santim arayla kestik, uçlarına plastik boncuklar geçirip herbirini sıkıca düğümledik. 


Daha ufak çaplı tişörtlerden tunik de yapılabilir. Biz elbise yapmak için baba tişörtü tercih ettik. 

Keyifli pazarlar hepinize.  

CD den bardak altlıkları & sehpa süsü

Atık CD lerden sürekli birşeyler yapasım geliyor. Bu kez bardak altlığı denedim;




CD lerin üzerine siyah minik noktalar boyadım; parlak sprey vernikle vernikledim, 



Sonra altına en kalınından siyah keçeyi silikonla yapıştırdım, kenarlarına da sıra taşları gene silikonla yapıştırdım;


Fena olmadı sanki;

Her rengi yapılabilir aslında;






Arka fonda duran siyah süs ise, bir likör şişesinin dönüşmüş hali;
Böyleyken;

Üzerindeki etiketleri söküp, makina nakışı gümüş aplike ve taşlarla süsledim, böyle oldu;


Sevgiler. 

Yoğurt kutuları

Peynir kutuları giyinip süslenince, yoğurt kutuları "bizim neyimiz eksik!" dediler ve bu hale geldiler;


Tava yoğurdu kapları bunlar. Peçete dekupajı, keçe ve sutaşı ile süsledim;



Bakalım içlerine ne konacak :)))

Sevgiyle, mutlulukla kalın. 

Kardan kavanozlar

Bu kardanadam resimlerini görür görmez çok hoşuma gitmişti, bunlarla mutlaka birşey yapmalıyım demiştim. Bu kavanoz seti bu şekilde ortaya çıktı:))


 Kavanozları enamels warm white ile boyadım. Her bir resmin hakim rengine uygun olarak kurşun kalem tepesi ile rastgele puantiyeler yaptım.Resimleri hamur kabartma yaptım. 2 kat sprey vernik sıktım. Renklerine uygun pötikare kumaşları yuvarlak (atmaması için sürfle makası ile) kesip 2 cm. içerden ince makara lastiği (ince teğel yaparak) geçirdim.
Detay resimleri:)))))







Kavanozu kullanırken önce pötikare şapkamızı çıkarıyoruz; 


En üst kısmını boyamadım ki kapak rahat dönsün diye. 

Ben çok sevdim bunları, siz de sevdiniz mi:)))

Teneke kutu dönüşümü

Geri dönüştürmekten de geri kalmayalım;



Gevrek kutusuydu, peçete dekupajı oldu;


Bakalım içine ne konacak. Sevgiler. 

Konserve kutusu dönüşümü

Konserve kutuları en kolay dönüştürülebilecek atık materyal değil mi?



Önce siyah-beyaz çizgili boyayıp üzerine hamur kabartma yaptım (daha doğrusu yapmaya çalıştım):


Fırçalık oldu;


Sevgiler.

Mutfak notluğu 2

Mutfak için alışveriş notluğu çok kullanışlı ve pratik bir obje, bir tane daha yaptım;


Marketten aldığım ekmek tahtasını boyadım;


Üzerindeki resimleri hamurla kabarttım; (Tabiiki resimler dekupajresim.blogspot.com'dan, tekrar teşekkürler emeği geçenlere)


Üst kısmına 2 tane plastik askıyı, tahta ile aynı renge boyayarak silikonla yapıştırdım. Bu askılar hem notluğu hem de kalemi tutuyor;


Haydi siz de yapın;


Diğer notluk da buradaydı. http://elisidefteri.blogspot.com/2011/01/pratik-mutfak-notlugu.html

Sepet çeşitlemeleri

Yoğurt kovasından sepet yapmayı seviyorum. Çok kullanışlı oluyor. Özellikle de yumoş iple sarıldığı için kirlenince rahatça yıkanabiliyor, lekeler hemen akıp gidiyor. 
Daha öncekileri burada paylaşmıştım. Yenileri de bunlar;



Kovanın tabanını kesip çıkarıyoruz. Yumoş iple kovanın duvarlarını ve tabanını ayrı ayrı sıkıca sarıyoruz. Sonra taban ile duvarı birbirine dikiyoruz;




Bunlar da diğerleri;


Ayıcığın yapılışı;





Sevgiler herkese. 

Antik Ütü



Antika kömürlü ütüyü peçete tekniği ile boyayıp bozuk para kutusu yapmıştım.  Hem de dekoratif duruyor.



Geçenlerde bir hobi markette rastladım, bunun ahşabını yapmışlar. O da burada;





Yani fikir hoşunuza gittiyse illa bir antika ütünüz olması gerekmiyor artık. Sevgiler. 

Gelin çerçevesi

Gelin tepsisinden sonra bu da gelin çerçevesi olsun.


Ortasına fotoğrafı yapıştırıyoruz. 



Malzemelerimiz; fotoblok, krem rengi monoray kumaş (saten de olur), kendinden boncuk işlemeli krem rengi güpür dantel, kalın krem rengi kordon, inci dizisi, krem kurdele, sıcak silikon.


Fotobloğu resme göre istenilen ölçüde maket bıçağı ile kesiyoruz. Kumaşla kaplıyoruz. Arkasına da kumaş (dikerek) geçiriyoruz. Plastik tabak ayaklığı ile kullanıyoruz. 

Takı askılıklarımız

Kızım da ben de (hemen her bayanın olduğu gibi) takıya çok meraklıyız. Bu takıları kutu içinde barındıramadık, böyle bir çözüm tercih ettik. 



Bu kızımın takı askılığı. Mantar pano üzerine harita çivilerini batırıyoruz, üzerlerine de kolyelerimizi asıyoıruz. 

Yakından görünüşü;




Bu da benimki;






Pratik resim çerçeveleri






Bu çerçevelerin yapılışı çok kolay.  A4 fotoblok (kalın maket kartonu) üzerine dantel yapıştırıp üzerini pul ve taşlarla süslüyoruz. Ortasına resmi yapıştırıyoruz. Ben silikon ile yapıştırıyorum. Plastik tabak altlığı ile kullanıyoruz. 

Bu da diğeri;



Yapılış detayı;





Gümüş gibi duruyor. Bunların, zemini farklı renklere boyayarak üzerine değişik renklerde dantel ve iğne oyaları ile süslenmiş halini yapacağım. Yapınca tabiiki paylaşacağım. Hepinize sevgiler.  

Peynir kutularım

Peynir kutularım böyleydi;



Giyinip süslenip böyle oldular;




Üzerlerini peçete ile kaplayıp sprey vernikle 3 kat vernikledim, tığ işi ile süsledim. Artık evdeki herşey gözüme batmaya başladı, evirip çevirip birşeylere dönüştürmek istiyorum ya hadi hayırlısı bakalım. 
Herkese iyi, eğlenceli ve MUTLU hafta sonları diliyorum.

Nerede kalmıştık?

 Tekrar merhabalar herkese, şükür kavuşturana. İnşallah bir daha böyle tatsız durumlarla karşılaşmayız. Blogların kapalı olduğu dönemde elişi motivasyonum bayağı kırıldı, ama genede boş durmadım, birşeyler yapmaya çalıştım. 


İlk olarak sevgili kayınvalidemin sürekli gözüme batıp "beni geri dönüştür!" diye bağıran testisinin dönüşmüş halini paylaşayım;


Testinin ilk hali buydu;



 Son hali de bu;


Testiyi boyamadan önce iyice zımparalayıp yıkadım. Oğlum 3 kat boyadı. (beyaz astardan sonra 2 kat folkart 675 metallic cahampagne ile) Bu boya parlak olduğu için ayrıca cilaya gerek duyulmuyor. 


Üzerine sıcak silikon ile kendinden boncuklu ve pullu güpür dantelden motifler keserek sıcak silikon ile yapıştırdım. 


Sevgilerimle.

Sevgililer günü kutusu

Pazar günü, günün mana ve ehemmiyetine uygun birşeyler yapayım dedim. Evde gözüme, geçen gün hediye gelen bu kutu ilişti. 



Kendi halinde bir çukulata kutusuydu; Hatta içinde çukulataları bile duruyordu;


Apar topar içi boşaltıldı ve kendini bu halde buldu;



Şimdi kızımın minik ıvır zıvırlarını muhafaza ediyor.

Şiş başlığı

Çocukların küçükken oynadıkları legoların bir kısmını saklamıştım;


Bunları "şiş başlığı" haline getirdim. Şöyle ki; önce legoları iki yanından (lastik geçirmek için) ocakta kızdırılmış tornavida ucu ile deliyoruz, 



Sonra şişin boyundan daha kısa olacak şekilde lastik geçiriyoruz ve üzerini süslüyoruz. Bir kısmını keçe ile bir kısmını tığ işi ile süsledim;;


Bu hale geliyorlar;


Şişe takılmış hali ise şöyle;


Bu da tabiiki kızımınki;



Böylelikle, şişlerin uçlarının herhangi bir yere batmasını süslü bir şekilde önlemiş oluyoruz. Şiş başlıkları  hobi  marketlerde de satılıyor ama bunlar daha bir şeker oldular gibi. Sevgiler. 

Pet şişeden çanta



Kızımın makyaj malzemeleri (tabiki oyuncak malzemeler) çantasıyla tanıştırayım sizi. Bunu 8 lt.lik pet su şişesi dibi ile yaptım. Kuıllanışlı olup olmayacağını ileride göreceğiz ama görünüşü şeker değil mi?


Yakından da bakalım;




Önden görünüş;


Bu da dikilmemiş hali;




CD den abiye çanta ve tacı




Bu takımı kızıma yaptım. Okulda yılbaşı partisinde kullandı. 




Giyinmiş deterjan şişesi

Ben de deterjan şişemi giydirdim.



Giyinmeden önceki hali buydu.



Boyayıp peçeteyle kapladım. Sprey vernikle 3 kat vernikledim. 


Böyle oldu:






Bir ayakkabının yeniden doğuşu

Kızımın bu yazlık ayakkabılarını atmaya kıyamadım. Ne de olsa hala ayağına uyuyordu. 


Ben de içini dışını iyice yıkadım, metresi 5 TL. olan (kına mendili de yapılıyor bu kumaştan) pullu kumaşla ve lastikli fırfırla kapladım. Sıcak silikon kullandım. 








Veee ayakkabının yeni hali.......


Kızım ayakkabının yeni halini daha çok sevdi., "bale ayakkabısı gibi oldu" diyor. Bunları artık ev ayakkabısı olarak kullanıyoruz.  


Motifli patik

Kızımın eskimeye yüz tutmuş ayakkabılarını iyice temizleyip üzerini küçük motiflerle kapladım. 




Motifleri merserizeden yaptım. Silikonla yapıştırdım.
 Bitmiş hali;



Temizlenmesi zor olacağı için artık içeri ayakkabısı-patiği olarak kullanıyoruz. 


Yoğurt kovasından sepetler

Taktım ben bu yoğurt kovasından sepet yapım işine. Hem yapımı kolay ve zevkli, hem de çok işe yarıyor.


Bu kızımın elişi sepeti (bu arada kendisi henüz 6 yaşında ve o da elişine takmış durumda);





Bu mandal sepetimiz;

Bu kızımın ıvır - zıvır sepeti






Bu da hediye ettiğimiz sepet;





Yapılış aşamaları da şöyle;














Tava yoğurdunun kutusundan da peçetelik yapmayı deneyeceğim bakalım olacak mı.