9 Ocak 2015 Cuma

Etamin İşlemeli Kolye / Broş

Günaydın arkadaşlar;
Havaların soğuk ve karlı olması el işi üretimimizi de olumsuz etkiliyor:). Devam eden işlerim ile ilgili malzeme eksiğimi temin etmek için hobi marketlere gidemedim bir türlü. Bu arada boş kalmayayım diye evde bulduğum ufak bir kaneviçe kitini işlemeye başladım. Sanırım Funda işlesin diye aldığım mini bir çerçeve kiti idi. Hadi bundan ben de etamin işlemeli bir kolye yapayım, pek çok yerde rastlıyorum dedim ve aşağıdaki kolye ortaya çıktı;




İşledikten sonra farkettim ki elimde mevcut kaneviçe kolye yapımı için hazırlanmış metal kolye aparatları için  biraz büyükçe bir model oldu. Ben de kenarlarda iri dişli bir zincir kullanarak metal aparat havası verdim.


Kalın mukavvadan iki adet elips şeklinde kestim. Ön yüzde yer alacak parçanın içine bir miktar metrelik elyaf yerleştirdim ve her iki parçayı kumaşla kaplayarak diktim. İki elipsin arasına sıra inci ve zinciri yine dikerek yerleştirdim



Gerektiğinde zinciri çıkarılıp broş olarak kullanılması için arkasına broş aparatı diktim;


Sevdim ben bu kaneviçe işlemeli kolye olayını. Devamı gelecek sanırım:)
Sevgilerimle,
 

28 yorum:

  1. ne kadar güzel bir fikir ellerinize sağlık.çaresizlik insanın yaratıcı yönünü harekete geçiriyor galiba:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yelda hanım. Haklısınız, elde yeterli malzeme olmayınca insan değişik yöntemler arıyor:)

      Sil
  2. Çok güzel ve masrafsız bir kolye/broş sahibi olmuşsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet oldukça düşük bütçeli bir çalışma oldu:)

      Sil
  3. Çok şık bir çalışma olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir fikir ve çok da güzel olmuş :))
    Ellerine aklına sağlık :)
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Benden de sevgiler Hülya hanım:)

      Sil
  5. Yaratıcılığınıza pes demek gerek artık. Broş aynı zamanda da kolye. Şahane olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, fotoğraftaki küçük oğluşu da yerim ayrıca:)

      Sil
  6. bayıldımmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ellerine sğlıkkkkkkkkkkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkürlerrrrrrr Gamze hanım:)))

      Sil
  7. Ellerine sağlık çok şık minik aksesuarlar da çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hatice hanım:)

      Sil
  8. Cok iyi dusunmussunuz.Emeginize saglik.Harika olmus, Bence bu kolyelerin devami mutlaka gelmeli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Derya hanım, gelecek inşallah devamı:)

      Sil
  9. Çok güzel olmuş geçen gün bende yüzük ve kolye yaptım kanaviçe işlemesiyle.Bloğumda ekli.
    Kolye aparatına eklerken çok düzdün olmamıştı benimki karton mukavva güzel fikirmiş bende deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, merak ettim, bakıyorum hemen bloğunuza:)

      Sil
  10. Ellerinize sağlık, mükemmel olmuş... Bu kolye ucu çerçeveleri nereden buluyorsunuz? Ben de yapmak istiyorum ama bulamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. hobi marketlerde bulabilirsiniz.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Broş yapmak için kullanılan metal aparatlar hobi marketlerde satılıyor Özlem hanım.

      Sil
  12. Çok güzel olmuş yaptiginiz acaba bu aparatları eminönünde alabileceğim bir adres biliyor musunuz bir de kolyeyi kaç countluk etamine işliyorsunuz hangi ipi kullanıyorsunuz lütfen yardım edin günlerdir araştırma yapıyorum bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Ankara'da yım Serife hn, Ankara Şık Düğme mağazasından aldım aparatları. 18 ct etamine DMC muline iplikle işliyoruz.

      Sil