24 Ekim 2014 Cuma

Mobilya Yenileme, Duvar Boyama ve Dahası...:)

Günaydın arkadaşlar;
Benim için oldukça büyük ve uzun süren bir mobilya yenileme projesi ile (-uzun bir aradan sonra-) yeniden karşınızdayım .
Artık renginden sıkıldığımız (aslında sıkıldığım desem daha doğru olur, zira eşimin bu konuda herhangi bir rahatsızlığı bulunmamakta idi:))) gardrop- şifonyer- kitaplık üçlüsünü yeni bir görünüme kavuşturdum.
Aynalı şifonyerimiz bu şekilde idi;

mobilya yenileme

Böyle oldu;


mobilya boyama

Yakından görünüş;

 


Görüldüğü üzere, şifonyerin arkasındaki duvarı koyu kahve rengine boyadım. Ahşap boyamada kullandığımız poşet doku tekniğini kullandım, saten duvar boyası ile. Duvar kağıdı gibi enteresan bir görüntü oluştu;



Farklı zamanlarda almış olduğumuz ve bu nedenle renk uyumu sağlayamadığımız gardroplarımız bu şekilde idi;



Boyadıktan sonraki görünümleri ise bu şekilde,









Şifonyerin aynalı parçasını aşağıdaki gibi (sıcak silikon kullanarak) değişik cicilerle süsledim;














Bütün dolap ve çekmece kulplarına aşağıdaki gibi sıkıca tığ işi kılıf yaptım ve üzerlerine boncuk işledim;




Gardrop kapıları için de, kulplarla takım olacak şekilde sürpriz yumurta içinden çıkan plastik kutucukları kullanarak aşağıdaki gibi zincirli süsler yaptım; 




Boyama işlemini nasıl yaptığıma gelince;

Zemin üzerine önce 2 kat parlak yüzey astarı uyguladım. Bilindiği gibi, parlak yüzey astarı, cilalı olan ahşap yüzeylerde cilayı tamamen ortadan kaldıracak şekilde zahmetli zımpara yapma zorunluluğunu ortadan kaldırmak için üretilen ve son derece kullanışlı bir ürün. Kullanım açıklamasında da yazıldığı gibi, birinci kat uygulandıktan sonra kuruyunca ince bir zımpara ile (MDF objelerde boyama başlangıcında yaptığımız şekilde) zımparalıyoruz ve üzerine ikinci katı uyguluyoruz. Uyguladığım yüzey renkleri koyu olduğu için ve aralarında renk farkları da bulunduğu için açık krem rengi ile dört kat boyadım;




Dört kat krem boyanın ardından, metalik şampanya ile dalgalı bir görünüm oluşturacak şekilde tek kat boyadım. Üzerine de iki kat mat vernik uyguladım.


Benim içime sinen, zevkli bir proje oldu, umarım sizler de beğenmişsinizdir.

Sevgilerimle,
 

51 yorum:

  1. Çok güzel olmuş emeğinize sağlık,özellikle ayna süslemenize bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Ben de çok severek yaptım:)

      Sil
  2. Süper olmuş ellerine sağlık. Ama zor ya. Hiç bana göre değil. Aslında benimde var rengi değişecek mobilyalarım ama cesaret yok. Hem çok kokmadı mı evin içinde ? Evde iki çocuk var kokudan etkilenirler diye korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin hanım çok teşekkür ederim. Biraz zor ve zahmetli bir iş gerçekten ama sonuç iyi olunca tüm yorgunluğa değiyor. Kaliteli ahşap boyaları kullandım (plaid folk art), hiç rahatsız edici bir koku oluşmadı.

      Sil
    2. teşekkûr ederim. tekrar elinize sağlık.

      Sil
  3. Kesinlikle çok akıllıca ve yerinde bir karar vermişsiniz arkadaşım...muhteşem...elerine sağlık ve seni ayrıca tebrik ediyorum,her babayiğidin harcı değildir bu tür çalışmalar...güle güle sağlıkla kullanın canım hep huzurla...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Tülin hanım, benden de kocaman sevgiler:))

      Sil
  4. 0hepsi birbirinden harika olmuş, ellerinize sağlık. Hele kulplara bayıldım, zor ve zahmetli bir işa ama mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Melda hanım:)

      Sil
  5. Füsun'cuğum defalarca baktım bu kadar büyük bir iş karşısında inan dilim tutuldu,seni çok,çok tebrik ediyorum,muhteşemsin.
    Ellerine sağlık,güle güle iyi günlerde kullan.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım, çok teşekkür ederim:) Benden de kocaman sevgiler:))

      Sil
  6. ne kadarda zahmetli ama bir okadar güzel bir değişim olmuş sizi tebrik ediyorum güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  7. Özelikle şifonyer çok cici olmuş kapıyı da mı boyadınız ben mi yanlış gördüm:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Kapıyı boyamadım, kendi rengi.

      Sil
  8. Azim cesaret ve sabır uclemesiyle gelen tatmin edici mutluluk: ) güzel günlerde kullanın inşallah. Kullan çok güzel olmus;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Beyza hanım:) Gerçekten sonuç güzel olunca insan çok mutlu oluyor:)

      Sil
  9. Merhaba,
    Cesaretinize ve sabrınıza hayran kaldım. Çok güzel. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler,
    Bloğuma da beklerim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Nasıl güzel olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde hanım çok teşekkür ederim:)

      Sil
  11. Füsun'cum uzun zamandır sesin soluğun çıkmıyodu merak etmiştim sebebi belli oldu:) gerçekten çok güzel olmuş eline sağlık sağlıklı güzel günlerde kullan inşallah,bende salondaki vitrinimi boyamak için boya aldım ama daha bir türlü cesaret edipte boyayamadım... her zamanki gibi harikasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcum çok teşekkür ederim:) Sen de mutlaka dene, eminim çok başarılı bir sonuç elde edersin, sanıldığı kadar zor değil, biraz cesaret ve motivasyon gerekiyor sadece:)

      Sil
  12. Füsun hanım. mobilya boyamak çok yorucu olmuş olmalı ama kesinlikle muhteşem olmuşlar, her detayıyla çok güzeller. Duvarlar, cekmece kulpları onlara da bayıldım. Ellerinize sağlık, mutlulukla kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esra hanım:) Biraz yorucu oldu ama yorgunluğuma değdi gerçekten.

      Sil
  13. kısa süre önce bir büfe boyadım, tüm bunları boyadığını görünce önünde saygıyla eğiliyorum füsun'cum. çünkü ne zahmetli olduğunu biliyorum. eline, emeğine sağlık. şahane olmuş. güzel günlerde kullanın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım:) Biliyorum, senin boyadığın büfe çok güzel olmuştu, sen de güle güle kullan, sevgilerimle:)

      Sil
  14. inanılır gibi değil, muhteşem olmuş! Süpersin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Noblesseciğim:)

      Sil
  15. Her detayı ayrı sevdim, ellerine kollarına sağlık Füsuncum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Baharcım:)

      Sil
  16. Duvar bana biraz koyu geldi ama :) mobilyalara bayıldımmmm, el işi detayları da muhteşem olmuş ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice hanım:) Koyu renk duvar önünde açık renk mobilya görüntüsü çok hoşuma gidiyor benim, o yüzden bir duvarı bu şekilde koyu yaptım.

      Sil
  17. Tek kelimeyle harika olmuş. Özellikle detaylara, aynanin etrafındaki şirin objelere vekulplara hayran kaldım. Oldukça zor görünen bu işi hakkıyla yapmışsınız gerçekten...

    YanıtlaSil
  18. güzel olmuş elinize sağlık yalnız bişey merak ettim aynanın etrafındaki objeler zamanla toz tutunca nasıl temizlenecek.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma hanım teşekkür ederim. Aynanın etrafındaki objeleri sıcak silikon ile çok sağlam bir biçimde çerçeveye yapıştırdım. Üzerinden rahatça toz almak mümkün. Ayrıca pek fazla toz tutmayacaktır zaten, haftada iki kez detaylı temizlik yapılıyor evde.

      Sil
  19. harika bir is cikarmisin fusuncum...
    buyuk bir ise imza atmak ...
    ellerine saglik ,,,sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Cihan hanım:)

      Sil
  20. Zahmetli bi iş ama sonuç çok güzel. Bravo. Zimpara gereğini ortadan kaldiran parlak astar ürününü öğrendiğim de iyi oldu teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim:)

      Sil
  21. Vay vay vaaay... Ben senin harika minik detaylı işlerine hastayım zaten Füsun... da... bu büyük işi de ayrı kıskandım yani, her uygulayan gördüğümde heveslenip sonra üşenip vazgeçtiğim iş bu, ama gene o minik detaylara bayıldım ben, kulplara tığ işi yapmak haaa.... pesss... harikasın sen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım, daha güzellerini yaparsın sen:)

      Sil
  22. Şahane olmuş elinize sağlık. Parlak yüzey astarı bilgisini verdiğiniz için teşekkürler .Ben mobilyaları saatlerce zımparalıyordum:) sayenizde bu dertten kurtulacağım. Güle güle kullanın çokkk beğendim:)

    YanıtlaSil
  23. Fusun hanimcim blogunuzu uzun zamandir takip ediyorum. Hani derler ya sessiz takipci... Ama buna sessiz kalamadim. Inanin harika olmus. Duvarda mobilyada ince detaylarda... Gule gule kullanin. Ayrica benimde bi formika sandigim var onu boyamak istiyorum, bu parlak yuzey astari ondada kullanilabilirmi? Beyaza boyayacam ama pek bi bilgimde yok tecrubemde....sizce ne kullanmaliyim, sprey boyami ? Ve uzerine hobi marketlerde satilan seramik hamurlar uygulanabilirmi? Biraz cok sordum kusura bakmayin...selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba hanım, teşekkür ederim. Astarı kullanabilirsiniz aynen ayşap yüzey gibi. Sprey boya yerine su bazlı ahşap boyası kullanın bence. Seramik hamurları da sıcak silikonla yapıştırıp rahatça kullanabilirsiniz.

      Sil
  24. Fusun hanimcim cevabiniz icin cok tesekkurler... Malum tecrube olmayinca simdi yeni seyler takildi kafamda..
    -su bazli boya icin onereceginiz firca varmi ruloda olabilirmi
    -astardan sonra zimpara islemi gerekiyormu
    -ve en sonunda vernikliyecem demi? :-) vernik spreymi su bazlimi
    Ve boya astar vernik kacar kat olacak.... Cok fazla oldum biliyorum.:-) ama yaptiklariniza bayiliyorum bende biseyler yapmak isriyorum fakat fazla bilgim olmadigindan emin olmak ucin sordum. Kusura bakmayin simdiden tesekkurler...selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rulo yerine kalın enli fırça kullanmayı tercih ediyorum ben. Astardan sonra ince bir zımpara iyi olur. Su bazlı vernik olacak, 2 kat astar, 4-5 kat boya, 2-3 kat vernik.

      Sil