2 Temmuz 2014 Çarşamba

Tığ İşi Motifli Hırka Ve Yapılışı

Günaydın arkadaşlar;
Daha önce rengarenk ördüğüm çiçek motifli tığ işi hırkanın benzerini ördüm. Bu kez tek renk kullandım. 

yazlık tığ işi hırka

Bu hırkanın yapılışı diğerinden biraz farklı. Diğer renkli hırkada, kalıp çıkarıp kumaş üzerine motifleri iğneleyip, motif aralarını zincirle doldurmuştum. (Burada anlatımını yapmıştım, belki hatırlasınız). Bu hırkada ise kafes örneğinde hırkayı örüp bitirdikten sonra üzerine tığ işi çiçek ve yaprakları diktim;

crochet cardigan

Çiçeklerin ortasına gümüş inciler ekledim;


Arkası bu şekilde;


merserize tığ işi hırka



Kol detayı;


Arka yaka detayı;


Örnek detayı aşağıdaki gibi. Zincirle kafesler yapıp, zincir üzerlerini sık iğne ile dolduruyoruz;


Hırkanın zemini tamamlandıktan sonra aşağıdaki gibi çiçek ve yaprak motiflerini örüyoruz. Yaklaşık 80 kadar çiçek ve 20 yapraktan oluşuyor;


tığ işi çiçekler

Kullandığım motif ve yaprakların örnek detayı bu şekilde;

tığ işi çiçek motifleri

Giyildiğinde de böyle duruyor:)

crochet cardigan

Sevgilerimle;

31 yorum:

  1. müthiş... müthiş... güzellikte olmuş ellerinize sağlık:))üzerinizde çok hoş durmuş...sağlıkla giyin...dikiş tekniği ile mi kalıplandırıyorsunuz? beden ölçünüzü...bel kısmı basen özellikle mükemmel olmuş...sayılar çok önemli...ben çok ilgilendim :))yapmak istiyorum ...sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)) Hazır bir triko hırkamdan kağıda kalıp çıkardım. Ördükçe kalıp üzerine koyup bakarak sayıları ayarladım. Mutlaka yapın siz de:) sevgiler:)

      Sil
    2. SAĞOLUN :)TEŞEKKÜR EDERİM İNŞALLAH

      Sil
  2. Fusun'cum yine marifetini konuşturmuşsun çok güzel ve şık olmuş gerçekten, ellerine sağlık....hayırlı ramazanlar:))))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcum, çok teşekkür ederim canım:) Hayırlı ramazanlar dilerim, sevgilerimle:)

      Sil
  3. Ellerine sağlık muhteşem olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin hanım, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Çok güzel, anlatım için de tesekkürler. Iyi gunlerde giyin, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esra hn, sevgilerimle:)

      Sil
  5. Ama bu... ama bu...
    Çok güzel!

    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Çok teşekkürler Beyza hn:)

      Sil
  6. çok ama çok güzel olmuş :) çiçeklerine incilerine bayıldım güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık, ipiniz markasını öğrenebilir miyim çok şık duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülcan hn, çile halinde annemin evinde bulunan orlon benzeri eskiden kalma bir ip kullandım, ağ ipi kalınlığında, parlak bir ip.

      Sil
  8. Harika olmuş ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  9. hayalimde ki hırka süper olmuş ellerine sağlık en güzel en iyi günlerde kullan

    YanıtlaSil
  10. Renk nefis, model harika, ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Baharcığım:)

      Sil
  11. Tek kelimeyle mükemmel olmuş.Bir gece kıyafetinin üzerine giyildiğinde de şıklık yaratacağına eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cangz, çok teşekkürler, hiç denemedim gece kıyafeti şeklinde ama haklısınız hoş olur bence de:)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emine hanım:)

      Sil
  13. Çok zarif olmuş ellerinize sağlık Füsun Hanım.. offf off off kafes üstüne sık iğne çoook emek ister..İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
    Kedi bakışını uygulayıp Annemden örmesini istemeyi planladım..Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili emiza, çok teşekkürler, göründüğü kadar zor değil aslında:)

      Sil
  14. SÜPERR, Sayfamda paylaştım, bu güzelliği daha çok kişi görmeli https://www.facebook.com/turkanaozgu?ref_type=bookmark

    YanıtlaSil
  15. muhteşem olmuş füsuncuğum.rengi,modeli ayrı ayrı güzel.ve ne kadar düzgün örüyorsun yaa.maşallah sana.

    YanıtlaSil
  16. Tek kelime ile muhteşem. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil