26 Haziran 2014 Perşembe

Kot Kumaşı İle Doku Oluşturma

Günaydın arkadaşlar;
Başlıkta yer alan teknikle aşağıdaki kot çantayı diktim;


kot çanta yapılışı


Sıkı bir takipçisi olduğum Anchor Butik dergisinin 2013/49 no.lu sayısından edindiğim ve pek çok alanda (kırlent, örtü, çanta vs.) kullanılabilecek çok hoş bir yöntem bu. Yapılışını anlatmaya çalışayım, belki henüz bilmeyenler/uygulamayanlar olabilir. 

Öncelikle kot kumaşı ve alt fonu oluşturacak bir başka kumaş kullanılıyor. Alt kısımda kullanacağımız kumaş desenli veya tek renk olabilir ama kendini göstermesi için mutlaka zıt ve baskın renklerde olması gerekiyor. 
Kot kumaşın altına diğer kumaşı koyuyoruz ve 1 cm. aralıklarla verev olarak çizgi çiziyoruz ve bu çizgilerden ince ayarda makinaya çekiyoruz. (Çizgilerin mutlaka verev olması lazım aksi takdirde kumaş sökülüp gidecektir.)




Dikişi bitince dikilen çizgilerin tam ortalarından aşağıdaki gibi kesiyoruz;



kumaşta doku oluşturma 

 Kesim işlemi bitince makinede 30-40 derecede yıkıyoruz. Kesilen kot kenarları aşağıdaki gibi kabarık bir görüntü oluşturuyor ve alttan diğer kumaş görünüyor;




chenille blanket

Sevgilerimle,
 

28 yorum:

  1. Ay harika olmuş... Bizamanlar bi yerlerde bebek battaniyesi için yapmışlardı ama aklımdan çıkmış... Senin renk seçimin ayrı güzel hava katmış.... Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaş canlı renklerde olunca daha hoş oluyor. Teşekkür ederim canım:)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş.En kısa zamanda denenecekler listeme aldım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ayfer hn, kolay gelsin şimdiden:)

      Sil
  3. çok güzel olmuş ....belki ben bile yapabilirm.... dikiş makinamı aldığımdan beri yatıyo kendimi geliştirmek için çizgiler çizip üzerinden dikmem gerektiğini söylediler anlayacağın tam benlik olmuş bu:))))))eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcuğum, tabi ki yapabilirsin, makinadaki ilk işin bu olsun bence de:))) teşekkür ederim canım.

      Sil
  4. elinize sağlık, güzel bir uygulama olmuş, bende bebek pikesi olarak çalışmıştım 4 kat kumaşla,
    http://elvanhobi.blogspot.com.tr/2012/09/bebek-pikesi-yapls-resimli-anlatml.html


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elvan hanım, sizin çalışmanıza bakacağım şimdi:)

      Sil
  5. Çok güzel bir çalışma olmuş, anlatım için de ayrıca teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim yorumunuz için Saadet hanım:)

      Sil
  6. süper olmuş ellerine sağlık canım.kot kumaşım var mutlaka denemeyi düşünüyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihrimahcığım, çok teşekkürler, benden de sevgiler:)

      Sil
  7. Çok hoş olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok beğendim, daha önce görmemiştim. Paylaşımınız ve anlatımınız için teşekkürler. Ay ben bunu polimer kile bile uygularım :D

    YanıtlaSil
  9. Nihal hn. çok teşekkür ederim:) Polimer kile nasıl uygulayacağınızı çok merak ettim doğrusu:) Eminim çok hoş bir güzellik oluşturursunuz.

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle çok şıkolmuş. En kısa sürede denemem lazım. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nurten hanımcığım:)

      Sil
  11. Çok şık bayıldım elinize sağlık Füsun Hanım sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim Zeynepciğim, benden de sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. güzel yöntemmiş.. not etmek lazım kullanmak üzere..

    YanıtlaSil
  14. vay vay çok güzel bir düşünce harika olmuş.

    YanıtlaSil
  15. bilmiyordum bu yöntemi ve çok beğendim.ben değil ama annemin rahatlıkla yapabileceği bişey.hemen kaydettim bile.teşekkürler.ve bu arada çnata kesinlikle çok şık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. yöntem çok güzel çok teşekkürlerr

    YanıtlaSil