4 Mart 2014 Salı

İsveç Nakışlı Tepsi

Günaydın;
Sabah çayınız benden olsun bu gün, buyurun efendim:)


swedish embroidery

Yine bir işlemeli tepsi ile karşınızdayım;
Son yıllarda "İsveç Nakışı" olarak tabir edilen bu nakış türü aslında eskiden beri pötikare kumaşlar üzerine işlenen nakışın modernize edilmiş, yepyeni kumaşlar üzerine uygulanan hali.

isveç nakışı yapılışı

Kumaşımız İtalyan Graziano kumaşı. Bu nakış türü için özel olarak üretilen bir kumaş ve hobi marketlerde, kumaşçılarda bulmak mümkün. DMC coton perle no:5 ile işledim. 

isveç nakışı işlemeli tepsi

İğne iplik dergisi 22 no.lu sayısında bu nakış türüne ilişkin detaylı açıklamalar yer alıyor. Birkaç temel tekniği bir arada kullanarak çevre deseni oluşturdum ve ortasına tığ işi aplike yerleştirdim. Mat cam ile çerçevelettirdim;

işlemeli tepsi modelleri

Üzerinde çaylar keyifle servis edilecek;

işlemeli tepsi modelleri

Sevgilerimle,
 

21 yorum:

  1. Sabah sabah bi iyi geldi ki bu çaylar ablammmm heleki böyle bir tepsiyle sunduğun için nefisss olmuş bir o kadarda otantik ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Acayip derecede tatlı olmuş:)

    YanıtlaSil
  3. Çok şık olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Çok sıcak, çok güzel olmuş. Ellerinize sağlk

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor. Bu tarz nakışı ilk kez inceleme fırsatım oldu. Aslında tam bana göre bir işleme gibi görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. çook güzel olmuş yine:) ellerinize sağlık. O tepside sunulan çayın tadına doyum olmaz:))

    YanıtlaSil
  7. motifler olmasa da olurmuş
    çok güzelll

    YanıtlaSil
  8. İlk defa duydum, ama çok hoş, dergiyi bulup denesem...Yeni bir şeyler hala çok heyecanladırıyor beni, hemen öğrenmek istiyorum, başarıp başaramayacağımı kontrol etmek, becerebilirsem kendimi kutlamak...Galiba insan kendisi ile yarıştan hiç vazgeçemiyor..Ellerine sağlık, bir çay daha alırım varsa..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel,hatta mükemmel ....ellerinize sağlık tablo gibi tepsi:)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel gözüküyor.ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  11. Hiç duymamıştım bu nakış türünü, sanki tamamını biliyormuşum gibi:) Harika görünüyor Füsuncum, eminim yapması da çok zevklidir, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Harika bir tepsi olmuş, renkleri de çok güzel, ellerine sağlık sevgiler:))

    YanıtlaSil
  13. Tepsi normal resim çerçevesi mi yoksa farklı bir şey mi? Sapları da şu yapı marketlerde satılan kulplardan mı? Ben de yapmayı düşünüyorum buna benzer şeyler. Makinede işlemeyi düşünüyorum ben. Ama tepsiyi nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deseni işledikten sonra yapı marketten aldığım kulplar ile birlikte çerçeveciye verdim ve tepsi haline geldi. Bu kadar basit:)

      Sil
  14. heyy mutfak takımımız vardı hemde mavisinden :)) enfes olmuş füsuncuğum.harikasın yaa.

    YanıtlaSil
  15. Bir an eskilerden elinize geçtiğini düşündüm :) Yıllar (yıllarrr:)) önce ablamın çeyizine yaparken yardım etmiştim ne modeydi olmayan ev yoktu sanırım:)))

    çok ama çok hoş olmuş ,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş bana da beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar ,ellerinize sağlık harika bir çalışma olmuş çaylar içinde teşekkürler :) sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  18. harika olmuş,bende bu nakışı yeni keşfettim kumaşını arıyorum.yapacağım inş.sevgi ve sağlıkla kal füsuncuğum

    YanıtlaSil
  19. Hepinize çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil