3 Şubat 2014 Pazartesi

Tunus İşi Yelek ve Yapılışı

Günaydın:)
Oğlumun tunus işi yeleği ile karşınızdayız;

tunus işi örgü yelek

Tunus işi çok sevdiğim bir örnek, kalıp gibi bir duruşu oluyor örüldüğünde, o yüzden ceket, yelek, mont, etek vs. için ideal örgülerden birisi. 

tunisian crochet



Tunus işinin pek çok örneği var, detaylı anlatım ve videoları internette bulmak mümkün. Bu yelekteki örnekte, alt sıradan ilmek alırken ipin kalınlığına göre iki yada üç ilmek çıkartıyoruz aynı noktadan.
İlmekleri örerken de çıkardığımız iki (yada üç) ilmeği bir alıyoruz. Sonraki sırada tombiş ilmeği çıkartırken yine alttaki tombiş ilmeğin içinden ilmek alıyoruz. Tombiş ilmekler arasında bir-iki sıra düz örerek daha uzun ilmek elde etmek de mümkün. İlmekleri birer kaydırarak düz çizgi yerine verev çizgiler de oluşturulabiliyor. 
  


tunus işi yapılışı


Sevgilerimle;
 

14 yorum:

  1. çok güzel olmuş gerçekten ellerine sağlık bir zamanlar tunus işinden battaniye örmüştüm örmesi gerçekten çok zevkli oluyor....

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik elisi defterinin:)
    hakikaten cok hos duruyor
    oglusun gule gule giysin...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık harika bir yelek olmuş delikanlı iyi günlerde kullansın...

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık,sizin yaptıklarınızı görsükçe çocukluğuma gidiyorum,ne heyecanla beklerdim annemin kazağımı bitirmesini:(

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok severim tunus işini, ellerine sağlık Füsun'cum:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık ne güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
  7. Örgü işleri zor beğendiğim bir alan ama bu yelek çok şık olmuş. Renkleri, tarzı öyle uymuş ki bayıldım. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Füsuncum yine harika bir çalışma...Maşallah..

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık çok güzel olmuş..Oğlunuz iyi günlerde giysin...

    YanıtlaSil
  10. çok şık, süper olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Tunus işi örgü benimde zevk alarak yaptığım işlerden ama kol ve yaka kesimlerinde yuvarlayamıyorum, dik çıkıyor. Siz kol ve yakada iki şişle bütünlemişsiniz çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık, güzel günlerde giyilsin :)

    YanıtlaSil
  12. Tunus işini ben de çok seviyorum ama hala çok ilmeklisine alışamadım:)
    Yelek süper şık durmuş Maşallah çok da yakışmış oğluşa sağlıkla giysin. şu tombul ilmeğe bayıldım çok hoş görüntü vermiş.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Evet ya çok tok durmuş güle güle giysin aslan parçası :)

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim hepinize, sevgilerimle:)

    YanıtlaSil