11 Kasım 2013 Pazartesi

Polar Kumaşla Dikişsiz Giysi ve Aksesuar Yapımı

Günaydın;
Hafta sonunu rengarenk polar kumaşlarla oynayarak geçirdim ben:)) Polar kumaşla dikişsiz, düğüm tekniği ile pek çok şey tasarlamak mümkün biliyorsunuz. Sadece polar ve makas kullanarak battaniyeden, yastığa, kazaktan, şapkaya kadar birçok giysi ve aksesuar yapılabiliyor, hiç dikiş bilmeye gerek bile yok. Yapması  pratik olduğu kadar da zevkli, puzzle yapmak gibi bir şey aslında. Poların birleştirmek istediğimiz kısımlarına yarım santim eninde 8-10 cm. uzunluğunda dilimler kesiyoruz ve bunları karşılıklı olarak düğümlüyoruz;

polar kumaşın dikişsiz kullanımı

Neler yapmışız bir bakalım;

1) Polar Atkı ve Bere:

polar bere ve atkı

Atkı için dikdörtgen kestiğimiz polarları uçlarından düğümlüyoruz. Bere için de baş büyüklüğüne göre aşağıdaki gibi iki parça kesip yuvarlak tepe kısmına kadar karşılıklı düğümlüyoruz, tepe yuvarlaklığını püsküller dışarıda kalacak şekilde şerit olarak kestiğimiz ayrı bir parça ile sıkıca düğümlüyoruz.
Hemen belirteyim, bu düğümler sıkı bir şekilde atılıyor ve çözülmesi çok zor oluyor. O yüzden dikkatli düğümlemek gerek sonradan çözmek zorunda kalmamak için. 

dikişsiz polar bere yapımı

2) Polar Süveter:


polar süveter yapılışı

3) Polar Panço:


polar panço yapımı

Pançoyu yaparken aşağıdaki gibi iki parça hazırlıyoruz, kesilmiş yerlerden karşılıklı iki rengi düğümlüyoruz:


4) Polardan Çılgın Bebek Battaniyesi:))


polar battaniye

5) Polardan Sakin Bebek Battaniyesi:))


polar battaniye yapımı

6) Polar Şal:

Düğümleme işleminde eğer dilimleri kalın kesersek aşağıdaki gibi polar büzülmüş oluyor, özellikle şal yaparken ayrı bir hava veriyor bu durum;

polar şal yapımı

7) Polar Kazak;

Sadece kol altı ve yanlar düğümlü bu modelde;

fleece sweater

Ve finali Funda yapsın polar kazağı ile;



Polar kumaşla bu şekilde henüz oynamadıysanız hemen başlayın bence. Gerçekten çok zevkli:)
Sevgilerimle,

25 yorum:

  1. inanamıyorum, ne güzel şeyler böyle. en kısa sürede deneme isterim, hem pratik hem de çok şık görünüyorlar. bu paylaşıma bayıldım, teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  2. kadın aklı işte, valla bravo :) hem orjinal hem çok cici olmuş.. şal olanını en çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  3. Kahveli pembeli şalla atkı bereye bayıldımmmmmmmm ya sen süpersin füsün ablacım çok güzeller gerçektende ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım cidden çok hoşuma gitti
    Hele çılgın bebek battaniyesine bayıldım

    YanıtlaSil
  5. bunlar harika paylaşımlar olmuş. Valla ne diyeyim bravo. En kısa zamanda bende deneyeceğim:

    YanıtlaSil
  6. Şahane... Dikişsiz böyle güzellikler elde etmek harika...

    YanıtlaSil
  7. Ne yapmışsın sen niye ne kadar güzrl olmuşlar bunlar ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel....

    YanıtlaSil
  8. İnanmıyorum neler yapmışsın, Allahım tam şu güzel dicem diyorum alta inince başaksını beğeniyorum. Hepsine bayıldım Füsuncum, sen oynamaya devam et ki, bizim de bu güzelliklerle başımız dönsün:)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar:)
    Bunlar ne güzel şeyler böyle..Hepsi harika dikişsiz bir o kadar da eğlenceli görünüyor..Yapılacaklar listesine eklendi bile..
    Sevgiyle kalın:)

    YanıtlaSil
  10. Harikasın Füsun'cuğum hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine,emeklerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. müthiş fikirler teşekkürlerrrr.

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ederim,bakakaldım:)) ne kadar güzel olmuş. Polar süvetere özellikle bayıldım :)

    YanıtlaSil
  13. Hepsi birbirinden güzel. Polar atkı ve bere ile Polar şala bayıldım. Kızınızada pek yakışmış. Selamlar....

    YanıtlaSil
  14. Füsuncum ellerine sağlık, hepsi çok güzel cıvıl cıvıl olmuşlar.Bende iki hafta önce polarla uğraştım senin gibi.Elimde çok fazla kahverengi polar vardı, bir kısmını, hatırlarsın belki, bebek battaniyesi dikmiştim, kalanını da düğümleyerek yapmayı planlıyorum ama her iki yüzüne aplike yapmalıyım önce, benim işim uzun:))))

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar hepside çok güzeldi özellikle şala ve pançoya bayıldım ellerine sağlık süper fikirler

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkür ederim arkadaşlar değerli yorumlarınız için. Henüz denemediyseniz tavsiye ederim. Noblesseciğim, kolay gelsin sana şimdiden, eminim aplikeli çok daha güzel olacaktır.
    Hepinize kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel bir blogla tanıştım.
    Sayfaları dolaşıp, kaçırdığım kısımları yakalayacağım.
    Merhaba.
    www.keyifolsun.com

    YanıtlaSil
  19. Hepsi ayrı güzel ama özellikle çılgın bebek battaniyesindeki renk geçişlerini çok sevdim. Süpersin, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Bebek battaniyesi süper fikir olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. vaooov ağzım açık okudum postu :) ben bu oyuna varım.hem pratik hem dikiş yok hemde eğlenceli.hele benim gibi üşümeye çok meyilli biri için bir sürü ev kıyafeti çıkar :)) hep olduğu gibi yine harikalar yapmışsın arkadaşım.cidden tebrik ediyorum.çok öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. çok sevdim bu düğümleme işini:)) en kısa zamanda kendime bir kazak yapmalıyım:))
    teşekkürler, harika fikirler için.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Atkı, süveter ve çılgın bebek battaniyesi en hoşuma gidenler oldu.
    İyi fikirmiş vallahi:)

    YanıtlaSil