8 Kasım 2013 Cuma

"Anne Sıcaklığı İle Mutluluğu Giydirmek"

Günaydın arkadaşlar.
Bir önceki yazımda örgüye ağırlık verdiğimden bahsetmiştim. O yüzden bu aralar bizim evin her köşesinde bir örgü dergisine rastlamak mümkün:) Bu dergiler arasında en çok Nako ve Alize 'nin büyükler ve küçükler için ayrı ayrı çıkarttığı dergileri seviyorum. Her katalogda mutlaka yapılası en az 10-15 model buluyorum.   
Yazımızın başlığı Alize'nin son yayınlanan 13. bebek-çocuk sayısının kapağında yer alıyordu, öyle hoşuma gitti ki taşıdım getirdim buraya. 
Başlıktan yola çıkarak kızım için ördüğüm iki adet bereyi takdim edeyim.
İlki geçen senelerde çok meşur olan "Murat Boz Beresi";

murat boz beresi
Aşağıdaki gibi iki ucu kalın lastikli, düz örgü ve haroşa ile dümdüz örüyoruz, alt lastiği örerken ilmekler açıp içinden kordon geçirip büzüyoruz;

örgü çocuk beresi

Bu bereyi ördüğümde kızıma  "Funda bak sana Murat Boz beresi yaptım" dedim. "Aa niye bana yaptın ki Mete'ye yapsaydın ya" dedi ( haklı olarak) Şimdi az biraz giymekten kaçınıyor:) Hata bende, niye söylersin ki ismini cismini:)))

örgü çocuk beresi
Yakışmış ama değil mi teyzeleri, ablaları:)
(Fotoğrafı okula gitmeden önce sabah çekmiştim. Sabahın kör karanlığında (tüm kuzular gibi) erkenden uyanmak durumunda olduğu için esnerken çıkmış kuzucuğum:)

Diğer beremiz battaniye motif denemelerinin değerlendirilme çabası sonucunda oluştu. Bu aralar kızıma battaniye örme durumlarım var, model ve renklerde nihayet karara vardım, motif ortası papatyalarını bitirdim bile:) Battaniyemiz 273 motiften oluşacak, bir kaç aya kalmaz biter inşallah;

tığ işi motif örnekleri

Bu motiflerin uç kısmına enli lastik ördüm;

tığ işi bere

Bere değil de "beremsi" (çakma bere) tarzında değişik (tuhaf demiyorum:) birşey oldu. Zaten kızım da çok sevdi, "at kuyruğu saçları arkada serbest kalmış, iyi olmuş". Tamamdır o zaman:)

crochet hat

Bol güneşli, aydınlık bir hafta sonu dilerim hepinize.
Sevgilerimle,

27 yorum:

  1. süpersin sen füsun abla yaaa rengarenk içim açıldı inan sabah sabah o kadar güzellerki ellrine sağlık kuzucuğada çok yakışmış güle güle kullansın ilk bereyi çok beğendim bende deniycem ;)

    YanıtlaSil
  2. vuhuu süper olmuş. Morat Boz beresine bayıldımm... bende mi örsem acep :)

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuşlar hele murat boz beresine bayıldım :)

    YanıtlaSil
  4. İkiside çok güzel olmuş, motifli olan daha çok şık bir bandana olmuş bence, çok beğendim, ellerinize sağlık, kızımıza da çok yakışmış maşallah , sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. her iki bere de muhteşem.. hele renkler.. ellerinize sağlık.. motiflerin bitmiş halini merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. bende üstteki şapkanın tarzında örmüştüm tontişe hala kullanıyor, çok güzel bir model. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Bende çok beğendimmm harika olmuşlar.Renkler süper ,kuzuya da çok yakışmış :)

    YanıtlaSil
  8. Yine çok yaratıcısın Füsuncum, ne şanslı kızın, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. elinize sağlık,ilk bereyi hem oğluma hem kendime örmeliyim :) çok çok beğendim...

    YanıtlaSil
  10. Cok cok güzeller ve cok cok yakismiiis , ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  11. Ama bu bere kırmızı kırmızı çizgileri ile Murat Boz'un beresinden daha güzel olmuş, bu tam bir "Funda" beresi olmuş, güle güle kullansın tatlı kız, anneciğinin de ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık cnm harika.. kaç no şiş ve kaç ilmek başladın arkadasım ....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım:) 4 no. şişle 110 ilmek olarak başladım. Kullandığım ip nako pırlanta, kolay gelsin, sevgiler.

      Sil
  13. çok güzel olmuşlar rengarenk cıvıl cıvıl..... kıyamam Funda nasıl esniyo öyle ben çok üzülüyorum bu kuzulara ya bizde 6 da ayaktayız ....

    YanıtlaSil
  14. Her ikiside çok güzel olmuş,renklerine bayıldım ellerine sağlık Füsun'cuğum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. iki modelde çok hoş, bir d papatyaları merak ettim:)))

    YanıtlaSil
  16. ah şu örgü bilmek ne de çok işe yarıyor ya, niye ben bu kadar beceriksizsem? Ben de öyle çok istiyorum ki şu motif battaniyelerde :(( İnş bir gün öğrenirim de yaparım, aslında çat pat biliyorum örgü de bu kadar ilerletemedim ben henüz :( Ama sizinkilere bayıldım, kuzucuk güle güle kullansın :))

    YanıtlaSil
  17. Renkler ve model çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Hepinize çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum:)))

    YanıtlaSil
  19. Renklere bayıldım diyebilirim ikuside cok tatli olmus ama benim sizden bir ricam var bende kızıma battaniye yapacagim ama ortadina yaptiginuz bu papatyalara yapildim. Yapilusini yada aciklamasini nereden bulabilurim. Simdiden teşekkür ler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Papatyalar şöyle yapılıyor: 6 zincir çekip halka yapıyorsunuz, üzerine 12 adet ve aralarında birer zincir olacak şekilde üçlü trabzan yapıyorsunuz. (sarı ile) Yapraklar için de beyaz ile her bir trabzan arasına 4 er uzun ilmeği bir seferde toplayarak
      yaprak yapıyoruz ve her yaprak arasına da 2 zincir çekiyoruz.

      Sil
  20. Süper cici bereler iyi günlerde kullansın inşallah,yanlız mankenimiz çok tatlı maşallah...

    YanıtlaSil
  21. Renkler özellikle harika olmuş. Ellerine sağlık. Motifli berenin öbür ucuna da birkaç sıra lastik örülse nasıl olur diye merak ettim. Manken çok şeker, maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi olur aslında uçları toparlanmış olur aslında, ama kızımın hoşuna gitti böylesi, değiştirmedim ben de ablası:)) Teşekkür ederiz:)

      Sil
  22. ya bueadan hep hayran olmuş eh azıcıkta kıskanmış imrenmiş gidiyorum :)) o kadar güzel yaratıcı işler yapıyorsunki böyle hissetmemek elde değil.çok beğendim ki favorim ikinci kesinlikle.prensesede çok yakışmış.her ikinizide öpüyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil