31 Ekim 2013 Perşembe

Tığ İşi Şal, Örgü Şallar, Veee....:)

Günaydın;
Bu aralar sanki biraz örgüye ağırlık verdim gibi ben. Aslında her zaman en favori elişi hobim örgü ve tığ işi olmuştur ama son bir kaç aydır sürekli birşeyler öresim var. Elimde şu an -hiç abartmıyorum- başlanmış 6 tane örgüm var. Annem çok kızıyor bu huyuma, önce bitir birini sonra başla ötekine deyip duruyor ama, bendeki her gördüğüm/beğendiğim yada aklıma gelen modelden örme hevesi maalesef bu duruma elvermiyor:)) 
Aşağıdaki şal modeli geçtiğimiz haftalarda Derya Baykal'ın programında gösterilmişti. Çok hoşuma gitti bu örnek, evdeki kalan iplerle ördüm. Modeli ve detaylı açıklamaları programın sitesinde ve facebook sayfasında var; 

tığ işi şal örnekleri
Kenarına örümcek püskül yapıp ahşap boncuklar koydum, otantik bir görünüm oluştu sanki;

tığ işi şal
Bu şallar da geçen sene örüldü. Örneği Alize Dergisinin geçen kış yayınlanan 2012/12 no.lu sayısında yer alıyor;

örgü şal örnekleri
7 no şişle 45 ilmek başlanıp 120 cm. (yada istenilen uzunlukta) haroşa örülüyor. Bitirme sırasında keserken 5 ilmekte bir üç ilmek serbest bırakılıp aşağıya kadar sökülüyor. Sonra kaçırılan ilmekler tığla dörtlü gruplar halinde zincir şeklinde aşağıya kadar toplanıyor;

Uç kısmında oluışan deliklere püskül takılıp saç örgüsü yapılıyor;

Bu da diğer rengi;

Bu arada hep ör ör, çalış çalış nereye kadar, biraz da eğlenelim:) diyerek, şubede felekten bir öğle tatili çalıp parti yaptık dün;

İnsan yemek yerken çok farkına varamıyor (açlıktan sanırsam:) masanın üstünü nasıl da donatmışız yahu, afferin bize:))

Yemekten sonra farkettik ki çekilen hiçbir fotoğrafta beyler yok:) Bir güzel fotoğraflarımızı çektirmişiz onlara, kendilerini de çıkartmamışız:)
Hem hamaratız, hem de az birazcık cadıyız biz:))

Sevgilerimle,

20 yorum:

  1. örgüler çok güzel olmuş hele ikinci şal pek bi romantik duruyor:))) ellerine sağlık... masadaki mamalarda çok lezzetli görünüyor afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Şallar mükemmel olmuş Füzuncum ellerine sağlık..
    Arkadaşlarla yeme içme faslı ise şahane.. Hepimiz biraz cadıyız sanırım konu erkekler olunca :)))))))

    YanıtlaSil
  3. Şallara bayıldım özellikle 2. model çok güzelmiş ellerine sağlık... Bu aralar bende aynı senin gibiyim habire bişeyler örüyorum yarım işlerimin sayısını bilmiyorum.....ayrıca sofrada çok güzel görünüyo:)))))

    YanıtlaSil
  4. Şallar nefis olmuş ablacığım bende en üstteki rengarenk olana bayıldım cıvıl cıvıl :)
    Ayrıca masada ki bu güzellikleri sabah sabah ekranda görünce çok acıktım elimi uzatıp yiyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Füsun, marifetli olmak başka birşey tabii, şallar, ikramlar... Güle güle giyin, afiyetle yiyin:))) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. şallar çok hoş özellikle uçları örgülü olanlara bayıldım ellerine sağlık :) Bu arada iyi yapmışsın insan arada eğlenmeye de zaman ayırmalı ki kafasını dağıtabilsin...
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Füsun Hanım şallar harika ! hepsi birbirinden güzel ama ilki çok renkli çok canlı olmuş ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Marifetli kadının hali bir başka oluyor, 6 işi sen 6 günde bititrirsin Füsuncum, maaşallah sana:) Hepsi birbirinden güzel olmuş, çok şıklar:) Şubedeki partiyi de erkekleri fotoya almayarak altın gününe bağlamışsınız, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Hepsi de birbirinden güzel olmuş.Emeğinize ve ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım şallar bir ömür olmuş çok beğendim. buluşmalarınız daim olsun

    YanıtlaSil
  11. afiyet olsunnn.masa şahane:)) valla sana hayranım ya hem iş kadını hem süper anne hem bu güzellikler yapacak kadar yaratıcı ve hamarat birisin.bravo.üç şalda çok güzel ama sanırım benim tarzıma birinci çok uyuyor.renkler çok uyumlu olmuş. söylemeliyim.ellerin dert görmesin.sevgi ve selamlar..

    YanıtlaSil
  12. Tüm şallar çok güzel olmuş, ellerinize sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Hepsi çok güzel,çok şık olmuş Füsun'cuğum.Uçlarındaki örgüleri çok beğendim ellerine sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. Burayı biraz önce keşfettim; şallara ve 0 kalorili keçe cupcakelere bayıldım :) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Hepsi çok güzel ellerine sağlık
    2 ve 3 numaralı şallar çok farklı bir modelmiş sökülme oluyorda böyle örülme olayını bilmiyordum çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  16. Füsun hanım merhaba,

    El işi göz nuru börekler ve pastalar çok güzel görünüyor. Resimde kendimi göremedim. Acaba fotografı ben mi çektim diye düşünüyorum :)

    Ahmet Ülkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alemsin Ahmet bey:)) Senin yerin ayrı, bekleriz her zaman, sevgilerimizle:))

      Sil
  17. Arkadaşlar, çok teşekkür ederim hepinize değerli yorumlarınız için. Kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  18. Son iki şal harika fikirmiş.Daha doğrusu yaptıklarınızın hepsi çok güzel ama o şalları ben yapabilirim :)

    YanıtlaSil