18 Eylül 2013 Çarşamba

Ev Yapımı Pratik Dondurma

Günaydın arkadaşlar;
Koskoca yaz geldi geçti, ben dondurma tarifi veriyorum, iyi mi:))
Bizim çocuklar pek seviyor bu "anne dondurması"nı, tarifi paylaşmak bu güne kısmetmiş;

pratik ev yapımı dondurma yapılışı

Yapılışı için malzemelerimiz şöyle,

 Yumurtaların beyazlarını kar haline gelene kadar çırpıyoruz, yumurta sarılarına şekeri ekleyip çırpıyoruz, krem şanti ve sütü birlikte çırpıyoruz ve üçkarışımı birbirine ekleyip (isteğe göre kakao da eklenebilir) tekrar çırpıyoruz, derin dondurucuda dondurup servis yapıyoruz. 
Eğer "Ben diyetteyim, almayayım dondurma falan" derseniz , size kızmla beraber hazırladığımız kilo yapmayan, sıfır kalorili cupcakelerden de ikram edebiliriz:))


keçe cupcake yapılışı
Bu arada malum okullar açıldı, pek çok evde olduğu gibi bizde de yoğun bir trafik ve telaşe var. Yeni eğitim öğretim yılının tüm çocuklar için hayırlı uğurlu olmasını dilerim, inşallah herşey yavrularımızın ve bizlerin gönlüne göre gerçekleşir. 
Sevgilerimle,

34 yorum:

  1. kalorili olanı da kalorisiz olanı da çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, her ikisini de dene bence, sevgiler:)

      Sil
  2. ımm nefiss ellerinize sağlık yaz bitti dondurma yiyemeyiz ama seneye yaparım bellimi olur :)
    cupcakeler iştah açıcı ellerinize sağlık prensesle kralice :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Kerime hanım, deneyin mutlaka, sevgilerimizle:)

      Sil
  3. Cupcakelere bayıldım ellerinize sağlık Füsun'cuğum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Mehtapcığım, sevgilerimizle:)

      Sil
  4. Kremşantisiz olsa olmaz mı?
    Malum, kremşanti=kalori!

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten dondurma = kalori :)))
      Şantisiz olacağını sanmıyorum, hiç denemedim, sevgiler:)

      Sil
  5. Kilo var ama diyet yok :))

    Dondurma harika görünüyor, ayrıca dondurma kabına, kaşığına bayıldım. :)

    Ve takibi el emeği göz nuru cupcakelerrrr.... Süpersiniz diyecek başka bişey yok yani. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Nurcancığım, sevgilerimizle:)

      Sil
  6. çok lezzetli olmuşa benzer afiyetler olsun.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Mihrimah:)

      Sil
  7. merhaba:)
    iLk fırsatta deNiyeceğim :)

    YanıtlaSil
  8. tarif çok güzel fakat yumurtalar çiğ olduğu için özellikle beyazı bakteri üretebilir. bu da sağlıksız kılar. bunun için biraz limon sıkmanızı tavsiye ederim haddim olmayarak.
    elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler önerinizi için, ancak yapılır yapılmaz derin dondurucuya konduğu için bahsettiğiniz ihtimal oldukça düşük, ama endişe duyanlar önerinizi dikkate alabilirler, daha da güzel limonlu dondurma olur:) sevgiler.

      Sil
  9. Ama bu cupcakeler harika..bugune kadar keceden bir suru cupcake gordum ama bunlar en gercekci olanlardan,ellerinize saglik :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz ablası, bu cupcakeleri kızımın elişi kitabındaki tarifle hazırladık "Becerikli Ellerim" (Timaş Çocuk Yayınları). Sevgilerimizle.

      Sil
  10. o kadar güzel görünüyordu görür görmez hemen geldim :) iştahım açıldı sunumda dondurmada nefisss...
    Cupcake'lerede bayıldımmmm mutfata cıvıl cıvıl ellerine sağlık füsun ablacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nehirciğim:)

      Sil
  11. dondurma harika da, cupcakeler muhteşem...

    YanıtlaSil
  12. el işimmm ben dondurmaya bakmadım o nasıl güzel kaşıklar ve kase öyle çok ama çok güzeller birde o kekler sana koskocaman bir nazar boncuğu bırakıyorum cnm maşalh maşalh nasıl yapabilirim cnm bir daha bi inceliyim bi saniye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviciğim:))) Çok basitler, alasını yaparsın sen:)

      Sil
  13. Harika görünüyolar ben benzer bir tarifi sütlü tatlının üzerine dökerek yapıyorum... cupcakelere bayıldım harikasınız ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Öznurcuğum, çok pratik ve hoş bir karışım bu gerçekten de dediğin gibi tatlı üzerine de hoş olur.

      Sil
  14. cupcakeler kaseler ve kaşıklaı hepsi harika...

    YanıtlaSil
  15. dondurmanın bulunduğu kase,kaşıklar bile beni ye beni ye diyor.muhakkak deneyeceğim.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Derin dondurucuda ne kadar bekleyecek bu arada her şey harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaklaşık 2 saat kadar bekleyecek Neriman hanım. Teşekkür ederim.

      Sil