22 Nisan 2013 Pazartesi

Dekoratif Duvar Boyama


Günaydın arkadaşlar;
Geçenlerde bir yazımda büyük çaplı bir boyama çalışması yapacağımdan bahsetmiştim belki hatırlarsınız. İşte o çalışmamı bitirdim ve şimdi paylaşım zamanı:)

dekoratif duvar boyama

Ahşap boyamada kullandığımız stencil şablonlarını kullanarak oturma odamızın bir duvarını (DYO saten duvar boyası ile) aşağıdaki gibi boyadım;

şablon kullanarak desenli duvar boyama



duvar boyama dekorasyon

Duvarda stencil çalışması yapmanın ahşap üzerinde çalışmaktan  çok fazla bir farkı yok (uzun sürmesi dışında:), dileyen herkes bu çalışmayı yapabilir bence. Bu arada  , "neden o kadar ince ince uğraştın, desenli duvar kağıdı ile kaplatıverseydin ya?" gibi bir soru akla gelebilir doğal olarak, hemen yanıtlayayım;
1. si, boyama çalışması yapılan duvar çok daha dekoratif duruyor,
2. si, her ne kadar teknoloji ilerledikçe silinebilir duvar kağıtları da piyasada yer alsa da saten duvar boyası kadar rahatça silinebilip yıpranmadan temizlenebileceğini düşünmüyorum duvar kağıtlarının.

duvar boyama yöntemleri

Sonuç bence güzel oldu;
Yanındaki duvarı da aşağıdaki gibi yeşile düz olarak boyadım, mevcut üç duvarın renkleri kombinli oldu;

mobilya yenileme

Açık renkteki vitrin koyu renk duvar önünde daha netleşmiş oldu bence, duvar boyanmadan önceki görünümü aşağıdaki şekildeydi; 


Haftanız güzel başlasın ve öyle devam etsin,
Kocaman sevgiler hepinize.

90 yorum:

  1. Vallahi bravo..
    Hayran kaldım sabrına canım benim..
    ellerin dert görmesin.. harika bir çalışma oldu..
    Maşallah sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demetciğim çok teşekkür ederim canım:)

      Sil
  2. Offff valla sabır işi. Ama sonuç mükemmel olmuş:)) güle güle oturun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili lolipu:)

      Sil
  3. Tek kelime ile muhteşem.... ellerine sağlık arkadaşım azminden dolayı da tebrik ediyorum süper olmuş...sağlıkla huzurla oturun içinde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin hanımcığım çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. sabrın sonu selammettır harıka olmus gercekten bende sızı bloguma davet edıyorum http://durkutt.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler derya hanım, en kısa zamanda sizdeyim:)

      Sil
  5. bencede çok daha güzel olmuş..
    bu duvar boyamayı başka bir blogtada görmüştüm sonuçlar çok güzeller :))

    YanıtlaSil
  6. harika olmuş ellerine sağlık:))))

    YanıtlaSil
  7. annemmm nasılda ugrasmasina ama degmis..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacığım çok teşekkür ederim:)

      Sil
  8. Nefis olmuş canım, ellerine sağlık, biz de bir ara büroyu boyucaz fırsat bulabilirsek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcığım boyayın valla, çok keyifli oluyor duvar boyamak, kolay gelsin şimdiden, teşekkür ederim canım:)

      Sil
  9. Ayyyy çok güzel olmuş. Güzel günlerde kullanın geçekten sabır işi tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikmet hanımcığım çok teşekkür ederim:)

      Sil
  10. güzeldende öte nefis birşey olmuş..öncelikle seni kutluyorum,sabrından ve dolyı..bir duvar kaç gününü aldı çok merak ettim..bana çok güzel bir fikir verdin..benimde girişimde düşündüğüm bir değişiklik olacak böyle bir uygulama yapabilirim..ellerine emeğine sağlık canım..cevabını bekliyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehnazcığım çok teşekkür ederim:) Boyadığım duvarlar çok büyük olmadığı için zorluk çekmedim, desenli duvar 4 günde bitti, düz olan duvar da 1,5 günde bitti. Duvarı eğer desenli yapacaksan benim kullandığım artebella ipek transfer şablonlarından kullan sen de, diğer şablonlarla bu kadar düzgün çıkacağını sanmıyorum, artebella internet sitesinden alabilirsin şablonları. Şimdiden kolay gelsin canım, dene sen de memnun kalacağına eminim, sevgilerimle.

      Sil
  11. Çok beğendim, harika bir çalışma olmuş, emek büyük ve ortaya çıkan sonuç ise harika! Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Şahane olmuş yahu, sabır işi olduğu burdan bile anlaşılıyor ama sonçu çok güzel olmuş...
    Vitrin de perdeleriyle bana çocukluğumdaki telli dolapları hatırlattı ;) Çok şık dantel perdeleri, fiyongu da ;)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Esenciğim:) Vitrini de ben boyayıp süslemiştim "imaj değiştiren vitrin" adıyla yer alıyor blogda, sevgilerimle:)

      Sil
  13. süperr olmuş yaa onları düzgün şekilde baskılamak falan kolay iş mi ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedime hanım, çok teşekkür ederim, birazcık dikkat etmek gerekiyor, aslında göründüğü kadar zor değil:)

      Sil
  14. Müthiş güzel olmuş, ellerine, emeğine sağlık. İşin en güzel tarafı da buradan göründüğü kadarıyla dik açıyı, desenler arasındaki mesafeyi çok iyi tutturmuşsun. Allah seni inandırsın, ayrıca çok afedersin, eşek yüküyle para verdiğimiz boyacımızın işçiliği bile seninki kadar iyi değildi. Ustayım diye geçinenler utansın. Eline her fırça, mala, kazma, kürek alan ustayım diyor bu memlekette.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten hanımcığım, çok teşekkür ederim:)) Güldürdünüz beni, çok haklısınız. Duvarcı ustalarının bu kadar incelikli çalışacaklarını ben de sanmıyorum.:)

      Sil
  15. harika olmuş yaa bayıldım, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. size inanamıyorum .....İNANAMIYORUMMMMMMMM !!!!!

    YanıtlaSil
  17. Her türlü övgü az gelir. Demek uzun şerit şeklinde şablonlar da varmış diye düşünürken şablonunuzun resmini görünce şaşkınlığım daha da arttı. Nakış işler gibi nasıl ince iş bir çalışma, nasıl da muntazam. Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal hanım çok teşekkür ederim, aslında duvar için daha büyük boyutta şablonlar üretilebilir, daha kolya olur boyamak, ama şimdilik böyle idare edeceğiz:))sevgiler.

      Sil
  18. Harika olmuş. Karşı duvarında düz boyanmasıyla süper olmuş...ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Başakcığım, duvarların kombinli olması hoş durdu gerçekten.

      Sil
  19. harika olmuş ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nilgüncüğüm.

      Sil
  20. alkışlıyorum hemde ayakta nasıl güzel olmuş güle güle kirletin:)

    YanıtlaSil
  21. harika olmuş bayıldım, cam tuğlaları siz mi yaptırdınız bende düşünmüştüm bi ara kullanışlımı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekciğim çok teşekkür ederim, biz yaptırdık cam tuğlaları, tavsiye ederim size de hem kullanışlı hem de çok dekoratif duruyor.

      Sil
  22. ay dencek şey bulamadım muhteşem ötesi.yorgunluğuna uğraşına değmiş.sanat eseri bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksin canım benim, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  23. Şapka çıkardım.....
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolunaycığım çok teşekkür ederim, benden de kocaman sevgiler:)

      Sil
  24. Ağzım açık kaldı Füsuncum bence meslek değiştirmelisin.Sanat eseri olmuş emeklerine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycığım:)) çok teşekkür ederim:) Bankacı olmasaymışım duvarcı ustası olabilir mişim:)

      Sil
  25. Çok güzel olmuş gerçekten,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevilay hanımcığım:)

      Sil
  26. ne yazayım şimdi ağzım açık kaldı.hayran oldum.cidden bravo sana.alkışlıyorum arkadaşım seni.sonuç muhteşem olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolunaycığım çok teşekkür ederim canım benim:)

      Sil
  27. Aman ALLAHIM diyorum :))))))
    ne muazzam bir sabır.....sadece dilim tutulmuş bir şekilde bakakaldım ...
    uzun zaman yazacak bir şey bulamadım.....
    elleriniz dert görmesin ...ayakta alkışlıyorum sizi.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hilal hanım:) Ne hoş iltifatlar bunlar:)

      Sil
  28. Ben sadece pes diyebildim.Şahane.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  29. saygıyla ve hayranlıkla egiliyorum önünüzde ellerinize emeklerinize sabrınıza saglık mükemmel olmus...

    YanıtlaSil
  30. Harika olmuş. Tek kelimeyle emeğinize, sabrınıza, yaratıcılığınıza ve ellerinize sağlık. Boyama yaptığınızı söylemiştiniz ama böyle bir sonuç çıkacağını tahmin etmemiştim. Mobilya rengi, koltuk, duvar renkleri uyum içerisinde. Diyecek başka bir şey bulamıyorum.

    YanıtlaSil
  31. harikasınız gerçekten.tebrikler.diyecek birşey bulamıyorum.bankacı olup böyle yoğun çalışan biri için bu güzel işlere vakit ayırabilmeniz ayrıca takdir edilecek birşey.stres diye birşey kalmıyordur siz de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Ebrucuğum, gerçekten de elişi hobim olmasa ne yapardım bilemiyorum:)

      Sil
  32. harika olmuş..sizin gibi becerikli arkadaşlarımın yaptıklarını gördükçe yoldan çıkıyorum ama....el icraata gelmiyor...ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  33. Fusun Hanim ne diyecegimi bilemiyorum,ellerinize sabriniza zavkinize saglik.Stencili duvara uygulama islemine zaten sapka cikartilir.Bir de yesil duvar onundeki dolap filan derken gorsellerdeki kombin harika....Ne diyecegimi bilemedim,hayran hayran izler defalarca bakarim,ben de bir boyle bir seye girissem diye hayal kurarim artik..
    En icten sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım:) Gerçekten de kombinli duvar üçlemesi güzel oldu:)) benden de kocaman sevgiler:)

      Sil
  34. yok artık demekten kendimi alamadım inan :) nası yani ya inanmıyorum sonuç şahanee tebrik ederim doğrusu harikasın yaaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Çok teşekkürler canım tatlı yorumun için:)

      Sil
  35. Tebrik ediyorum harika ötesi olmuş! Bayıldım. Benimde aklımda böyle bişey var
    Dediğiniz siteye baktım hemen:) a serisi b serisi farkı nedir biliyormusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım:) Az önce siteye baktım, sitede benim kullandığım şablonu yani "ipek transfer şablonu" nu göremeyince yetkilileri aradım, o serinin üretimi durdurulmuş, yerine yeni bir ürün hazırlanıyormuş, en kısa zamanda siteye eklenecekmiş. Ben bu şablonları alalı epey oluyor, sitede yok ama hobi marketlerde bulabilirsin bence, henüz tükenmemiştir. Kesinlikle tavsiye ediyorum bu ürünü. A, B vs. stenciller de normal ahşap boyamada kullandığımız stenciller, hani stencil fırçası ile tamponlanarak yada rulo ile uygulanan. Onların ebatları birbirinden farklıymış, onun için A B diye gruplanmış.Benim kullandığım şablonu bulursan da sitedeki videoları izleyerek nasıl kullanıldığını iyice öğrenirsen iyi olur. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler.

      Sil
    2. çok teşekkürler bende siteyi aramayı düşünüyordum :)
      acaba o ahşap stencillerden alsam onlarlada yapılabilirmiki?
      duvarlarına bayıldım açıp açıp tekrar bakıyorum :) hele diğer duvarı düz renk ile kombinlemek apayrı bir şıklık olmuş zevkinize hayran kaldım iyi günlerde kullanın :)

      Sil
    3. Tekrar teşekkür ederim:) Ahşap için kullanılan stencılları ben pek kullanamadığım için duvar üzerinde denemeye de cesaret edemedim, biraz daha zor olur gibi. Yine de siz bilirsiniz.

      Sil
  36. harika olmuş çok beğendim.

    YanıtlaSil
  37. çok güzel olmuş,ellerinize emeğinize sağlık.Bu arada renk çok güzel bir seçim olmuş.

    YanıtlaSil
  38. ÇOK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK SİZDE BENDE BEĞENEREK YENİ EVİN BİR DUVARINDA DENEYECEĞİM İNŞALLAH İYİ OLUR

    YanıtlaSil
  39. Harika olmuş bayıldım.. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  40. Ayyyy ayy ayy,ne diyeceğimi nasıl tebrik edeceğimi inanın bilemiyorum.Ağzım açık kaldı.Size maşallah diyorum.Renk harika desenler harika,fikir harika,el işçiliği harika.En sevdiğim işler ev dekorasyon işleri ve ben hakikaten en iyi dekorasyonculara taş çıkardığınızı düşünüyorum.Ayrıca Ankaralı bir bloger olmanız dolayısıyla da bir kaç daha fazla kıvanç duydum. :) Muhabbetle kalın.

    YanıtlaSil
  41. Muhteşemmmmmmm olmuşşşşşşşş. Muhteşemmmm. Bu güzelliği oturup seyretmenin keyfi hiçbir duvar kağıdında yoktur bence :) Ellerinize, emeğinize sağlık. Harika. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  42. Harika olmuş...
    Emek isteyen bir şey belki, doğru, fakat duvar kağıdından daha sağlıklı olmuş bence.
    Çünkü duvar kağıtları odanın duvarlardan hava almasını önlüyormuş...
    Ellerinize sağlık.
    Sağlam sinirleriniz var maşallah;)

    YanıtlaSil
  43. ellerinize sağlık çok güzel olmuş. merak ettiğim bu ipek transferler sıyırılarak kullanılıyor. duvarda nasıl yaptığınızı öğrenebilir miyim? ayrıntılı anlatabilir misiniz? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yücel hanım. Artebella.com.tr sitesinde "videolar" bölümünde detaylı olarak anlatım yer alıyor, oradan öğrenebilirsiniz.

      Sil
  44. ne yazık ki videolarda bulamadım. ipek transferin nasıl kullanıldığını biliyorum sadece duvarda nasıl olduğunu öğrenmek istemiştim. hiç olmazsa kısacık yazsanız. ya da video linkini verirseniz belki daha kolay olur teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yücel hanım, videolarda duvarda nasıl kullanıldığı görünmüyor, ahşap üzerinde uygulanışı var. Ama zaten biliyormuşsunuz ahşapta nasıl kullanıldığını, duvarda kullanılışı da hemen hemen aynı, tek fark yatay değil de dikey uygulanması. Yukarıda, uygulama aşamasına ait bir fotoğraf yer alıyor. Desenler birbiri ardına sıralanacak şekilde göz kararı olarak şablonu güzelce bantlıyoruz duvara, sonra da ipek transferin kendi özel spatulasına bir biktar boyayı alıp videoda göründüğü gibi, desenin üzerinden çekiyoruz. İşlem bitince bir sonraki desene geçmeden önce şablonu yıkayıp kuruluyoruz ve ardına eklenecek desenimiz de kuruyunca (yaklaşık 10 dk) tekrar bantlayıp aynı işlemi uyguluyoruz. Biraz zahmetli ve uzun süren bir işlem. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin .

      Sil
  45. Nasıl bir emek harcamışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  46. Merhaba blogunuzu bugün keşfettim epey inceledim ama bu duvar boyama olayınız beni mest etti :) Bayıldım, böyle bir zerafet olmaz sizi takibe alıyorum. Ben de blog yazıyorum, dikişten yemeğe birşeyler var uğraştığım, ancak bu tip birşey hiç yapmadım. Yeni çalışmaları zevkle izliyor olacağım.

    YanıtlaSil
  47. size ve yaptıklarınız hayran olmamak mümkün değil ellerinize sağlık

    YanıtlaSil