19 Eylül 2012 Çarşamba

Ispanak Muffinleri ve Pilavlı Tart:)


Biraz da yemek molası verelim;


Bu muffinleri ilk yaptığımda oğlumla aramızda geçen diyaloğumuzu aktarayım önce:))(Bu arada, oğlumuz damak tadına pek düşkündür ve sabah kahvaltısı esnasında öğlen ve akşam yemeklerinde ne yiyeceğini mutlaka soran ve öğrenmeden de rahat edemeyen çocuklardandır:))

METE: Anne akşam yemekte ne var? 
BEN   : Ispanak muffinleri.
METE:  Iyyy!
BEN   : N'oldu oğlum?
METE: Tatlı şeyin içinde ıspanağın ne işi var ya ben yemem onu Böüüğğghh!
BEN   :  :))))


Tabi, çakma bir muffin olduğunu öğrendiklerinde çok sevdi çocuklar bunları.
2 demet ıspanağı yıkayıp yarım santim eninde ince ince kesip, su koymadan kendi suyuyla 10 dk. kadar haşlıyoruz. Ayrı bir kapta, yumurtanın büyüklüğüne göre 3-4 yumurtayı 3 çorba kaşığı hafif tepeleme unla ve 2 çay bardağı sütle çırpıyoruz. İçine 3-4 kibrit kutusu kadar peynir rendeleyip, yarım paket kabartma tozu, tuz, karabiber, kırmızı biber ekleyip çırpıyoruz. Muffin kalıplarına koyup önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk. pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız muffinlerin üzerine de sarımsaklı yoğurdu (ben akışkan olmaması için süzme yoğurt kullanıyorum) krema mahiyetinde sıkıyoruz, üzerine pul biber vs. serpiyoruz. 
Kalıplarından çıkarıp aşağıdaki gibi de servis yapabiliriz. Soğuk da yenebiliyor. Çocukların okula götürebilecekleri atıştırmalık olarak da uyguluyorum ben bu tarifi.  



Pilavlı tartımız da muffinler gibi çakma:)
Pilavı pişirip, haşlanmış ve didiklenmiş tavuğu pilavın içine karıştırıp, tart kalıbının dibine sıkıca yayıyoruz. Üzerine, az miktarda zeytinyağı ve soğanla öldürdüğümüz garnitürü (bir kavanoz garnitür) yerleştiriyoruz.  


Tadı da güzel, görüntüsü de. Benim gibi, mutfakta çok vakit geçirmek için ölüp bayılmayan, ama yaptığı elişlerinde olduğu gibi sunduğu yemeklerde de kokoşluktan yana olanlar için ideal bir tarif:)))



Sevgilerimle..

20 yorum:

  1. süper görünüyorlar:) yapmak istiyorum ikisinden de:) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Canim ellerine saglik nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gerçekten, tam çocuklar için :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler:) çocuklar seviyor böyle eğlenceli değişik görüntüleri:)

      Sil
  4. her ikiside nefis görünüyor.muffinler torunun okul beslenmesi için ideal olur.ıspanak almalı :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım, dene bence de:)

      Sil
  5. hahaa :)) çok güldüm sizin oğlanın tepkisine aynı benim ki ıyhhhh öğhhhh böğğğğ benim oğlumda böyle tepkiler veriyor. inatla tadına bakmadan iyyhhh yapıyor şaşkın oğlum yıllarca sarma yemedi ben keçimiyim yaprak yiyeyim diyordu..Tadına bakınca da hımmmm çok güzeeel yaaaaaa. alem bu çocuklar. nefis görünüyorlar ellerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsi aynı bu çocukların yahu:))
      çok teşekkürler pınarcım.

      Sil
  6. Görüntü muhteşem.Eminim tadları da öyledir.Önce gözümüz sonra karnımız doymalı değil mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler dolunaycım. Üstelik göz doyunca karına da çok fazla iş düşmüyor aslında:))

      Sil
  7. Çok güzel görünüyolar tadı kimbilir nasıldır mmmm:))

    YanıtlaSil
  8. ben ne zamandır gelmiyorum el işimmm :)) yemek görünce şaşırdım bian:)
    hatta temayı görünce acaba yanlış mı geldim dedim ama yok sensinn etiket yelpazesi bu kadar geniş ve maharetli arkadaşım benim:))
    dün bir blog arkadaşım aynı bu tabakta tatlı çok güzel kekler yapmıştı ona sormaya çekindim canım bu tabagı nerden aldın?:)) sanırım bende alıcam:)))
    ayrıca kek tarifni silikon kalıp alınca deniycem beslenme için süper güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim hoşgeldin, çok teşekkür ederim:)
      temayı arada sırada değiştirmekte fayda var, elimdeki el işleri bitmek bilmiyor bazen:))Kek tabağını tantitoni/Armada/Ankara mağazasından aldım. Ama internet satışı da yapıyor, tantitoni.com'dan, çok güzel mutfak cicileri var, bak mutlaka.

      Sil
  9. süper olmuş..aklıma koyduklarımdan oldu..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim şehnazcım:)

      Sil
  10. Tarifleri aldım.Mutlaka denemeliyim.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil