24 Eylül 2012 Pazartesi

Haydi Buyrun Yemeğe:)

Merhabalar;
Bu akşam yemekler bizden, davetlimizsiniz:))
Mönüde neler mi var? Bir bakalım;
İlk olarak bir parça "Sebzeli Tavuk Rulo" alır mıydınız? 


Tarifi zoomyummy.com ' da. (Ben peynir olarak dilimli hamburger peyniri kullandım, sarı bir renk ekledi, daha hoş oldu sanki.)
Sebze sote ile birlikte servis ediyoruz; 


Yanında da, kokoşlukta sınır tanımayan bu "Gökkuşağı Pilavı" na ne dersiniz?  


Safran, domates, yeşillikler, mor lahana, havuç ile renklendirdim;


Eğer et sevmiyorsanız "Patlıcan Köfteleri" nden ikram edelim o zaman. Çok hafif ve lezzetliler. (Patlıcan sevmeyen, hatta görmeye bile tahammül edemeyen oğlum bile çok sevdi bu köfteleri, o kadar yani:)) 


Tarifi 1998 yılına ait bir "Ziyafet" dergisinden aldım. 
Malzemeleri;



Yapılışı ise şöyle; Patlıcanları közleyip, limonlu tuzlu suda bekletip acı suyunu çıkardıktan sonra çatalla ezip püre haline getiriyoruz, yumurta, peynir, sarımsak, ekmek ve tuz ile yoğurup köfte haline getiriyoruz, una bulayıp fırın tepsisine sıralıyoruz. (fırın kağıdı üzerine) Sonra fırça ile üzerlerine sıvı yağ sürüp 200 derece fırında 15 - 20 dk. fırınlıyoruz. Çıkınca üzerlerini süslüyoruz. 



Tatlılar da sürpriz olsun:))
Haydi buyrun, bekliyoruz:)
Sevgilerimizle. 

16 yorum:

  1. BEN HAYATIMDA İLK DEFA BU KADAR RENKLİ PİLAV GÖRÜYORUM
    ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller ellerine sağlık acıktım mı ne)))patlıcan köfte yapacağım

    YanıtlaSil
  3. hepsi nefis ama en çok patlıcan köftesi ilgimi çekti, mutlaka denemeliyim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene bence de, teşekkürler canım:)

      Sil
  4. Şu renkli pilavı bir anlasaydık:)) Piştikten sonra mı renklendi, mesela safranlı ve domatesli ayrı ayrı mı pişti, yeşillikli, havuçlu ve mor lahanalı olanlar çiğden mi katıldı? Çiğden katılıyorsa tadı pilavdan ziyade salata gibi mi oldu, pişerken katılanların suyu deneme yanılma yöntemiyle mi konuldu? "Tanrım, kafayı yiyiciğim:)))" Aç karna blog bakmak ne zor zanaatmış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten hanım ay ne tatlısın sen yaa, çok güldüm:) Şöyle anlatıyım, üç ayrı pilav pişirdim: sade, safranlı ve domatesli. Domatesliyi pişirirken süzgeçten geçirdiğim domates püresine normal pilav ölçüsü (bire bir buçuk su) olana kadar su ekledim. sade pilavı (piştikten sonra) üçe bölüp ayrı ayrı çiğ havuç, lahana ve yeşillik kattım. Bu üçü salata-pilav karışımı gibi oldu, diğerleri normal pilav zaten. Sevgiler canım:))

      Sil
  5. ellerinize sağlık hepsi nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Hepsi tablo gibi olmuş ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  7. oh misler gibi.ellerine sağlık.canım.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Pilav gökkuşağı gibi ne güzel ! Hepsi harika görünüyooooor , ellerine sağlık ! Hepsi mis mis !

    YanıtlaSil
  9. vaoov on parmakta on marifet.enfes görünüyorlar.bravo!

    YanıtlaSil
  10. Gökkuşağı pilava bayıldım,sunum muhteşem.

    YanıtlaSil