13 Nisan 2012 Cuma

Mobilya Boyamacılık:)

Ahşap boyama olayına girdikten sonra evdeki mobilyalar bile insanın gözüne batıyor. 
Portmantomu boyadıktan sonra gümüşlüğüm  "beni de boya" diye bağırmaya başlamıştı, kıramadım onu:)
Bu boyanmış halimiz;


İlk hali buydu;
Bu da hoş ama sıradan gelmeye başlamıştı, yada bıkmıştım, artık ne denirse:)



Aslında değişime içinden başladım. Adı "gümüşlük" ama gümüşleri boşalttım ve içini tamamen kendi yaptığım cicilerle doldurdum.



Yapılışı burada  anlattığım şekilde oldu. Sadece renkler farklı (yeşilin koyu ve açık olmak üzere  iki ayrı tonu, belli bir numarası yok evdeki renkleri karıştırarak uyguladım) 
(Bu arada zımparalama konusuna da açıklık getireyim, belirttiğim postta sorulmuştu, astar sürüldükten sonra normal bir ahşap objeyi nasıl ve hangi materyalle zımparalıyorsak - ben sünger zımpara kullanıyorum- aynen öyle zımparalanıyor, farklı bir uygulaması yok)


Country tarzına doğru bir gidiş var bende, acayip sevmeye başladım bu tarz çalışmaları.


Daha büyük objelerde görüşmek üzere, YAKINDA:))))
Çok güzel bir hafta sonu dileklerimle KOCAMAN sevgilerimi gönderiyorum hepinize......

54 yorum:

  1. Maşallah allah nazardan korusun mükemmel bir dolaba dönüşmüş ellerinize sağlık iyi günlerde kullanın.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş hemde bu senenin renkleri....

    YanıtlaSil
  3. İnanmıyorum bu kadar büyük bir şeyi nasıl boyadınız yaaa helal size :))) valla harika olmuş peki kaygan zemine boya tuttu mu ya ben pek yediremiyorum nasıl boyuyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler 1gül:) Kaygan zemin için parlak yüzey astarı kullanıyorum.

      Sil
  4. ellerinize sağlık deymiş gerçekten de iyiki boyamışsınız cesaret işi ama oda sizdevar sanırım:))

    YanıtlaSil
  5. valla harika olmuş. Tamamen değişmiş. Şimdi benim de aklımı çeldiniz, evde kahverengi portmantomu boyasammı acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, boyayın bence, hiç zor değil:))

      Sil
  6. Günaydın.Büyük projelere imza atıyorsunuz.Emeğinize sağlık.Harika olmuş.Cesaret işi bu çalışmalar. Mutlu hafta sonu..

    YanıtlaSil
  7. çok cesaretlisiniz sonuç harika olmuş yeşil ahşaba çok yakışıyor tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yeşil çok yakışıyor ahşaba, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  8. çok güzel olmuş ellerinize sağlık:))
    ayrıca benim sizden küçük bir ricam olacak. Benim mutfağımda bir köşe takımım var, mutfağımın halısını ve örtülerini değiştirince bu takımın sandelyelerinin renleride gözüme battı birazda süngerleri yumuşamıştı hadi onlarıda değiştireyim dedim. döşemeciye götürdüm ve renk beğendik. aha sonra döşemeci ile aramızda bir yanlış anlaşılma sonucu renk krem değilde beyaz oldu. fakat mobilyalar koyu kahverengi.bende tekrar döşemeyi değiştirmek yerine sizin gibi mbilyanın rengini değiştirmek istiyorum. bunu için bana yol gösterirseniz sevinirim. sevgiler
    mail adresim:denlioznur@windowslive.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler öznurcum:))
      Bence mutfak dolaplarının rengi ile (eğer ahşap ise) mutfak sandalye ve masası da aynı renk olması daha hoş olur. Mutfağın dolapları ne renk ise sandalye masayı da o renge boya bence, sandalye döşemesi beyaz olduğu için her renkle uyum sağlar diye düşünüyorum. Umarım (naçizane) fikir verebilmişimdir, sevgiler.

      Sil
  9. Eskisinden cok daha güzel olmus, güle güle kullanin.

    YanıtlaSil
  10. artık koyu renk mobilyalar can sıkmaya başladı:)
    ben de gümüşlüğümü salondan aldım çalışma odama götürdüm, rengini değiştirmek istiyorum ama henüz cesaret edemedim. portmantodan sonra gümüşlüğü görünce bir cesaret diyorum ama sadece diyorum:)) böyleydi fotoğrafını çektim, böyle oldu kısmı ne zaman tamamlanır bilemiyorum.
    gümüşlük harika olmuş, yeşil çok sevdiğim renktir, gümüşlüğe çok yakışmış. eline koluna sağlık. iyi günlerde kullan. harikasın:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de koyu renk (özellikle kahva tonları) mobilyalardan bıktım artık, beyaz, açık krem, yeşil vs. olsun istiyorum, çok teşekkürler:))

      Sil
  11. çooooooooooooooooooooooooooookkk güzel sıradanlıktan uzak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoooooooooooook teşekkürler mavicim:)

      Sil
  12. Bravo ,ellerine emeklerine sağlık çok başarılı:) Renkte çok hoş olmuş güle güle kullanın,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Tebrik ederim zor bir işin layığıyla üstesinden gelmişsiniz çok da güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Harika olmuş bu hali tebrikler. Sadece giyim kuşam konusunda değil, mobilyalarda da sınırların dışına çıkmak lazım bazen.

    YanıtlaSil
  15. Arada değişiklik iyidir:) Bir de senin gibi maharetli ve zevkli olunca kaçınılmaz:)
    Gazeteliğinle çok hoş bir takım olmuş, zevkine ve emeğine sağlık canım.
    İçinde senin güzel çalışmalarının olması da ayrı bir güzellik katmış.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşıncığım, bıkmıştım artık gümüşlerden de, kahverengi den de:))

      Sil
  16. bayıldım doğrusu yeni yüzü harika olmuş emeğinize fikrinize sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, benden de sevgiler:))

      Sil
  17. Çok başarılı, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Siz aşmışsınız bence :) yaptığınız her şey birbirinden güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksiniz, çok teşekkürler:))

      Sil
  19. Vallahi bravo! Ben de yapacağım..Uzun zamandır niyetim var..Bakalım..Sıradan bir yatak odası takımı,sonra da salon takımımın tamamını boyamak istiyorum..Kısmet bakalım ne zaman..Ama sizin yaptıklarınızı görünce de çok hevesleniyorum.Ellerinize sağlık..SEVGİLER!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miraycığım, sen de yap tabiiki, zor birşey değil, sevgilerimle:))

      Sil
  20. ellerine sağlık bütün ahşaplar elden geçecek anlaşılan:) çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da öyle geliyor, çok teşekkürler:))

      Sil
  21. vallahi bravo arkadaşım, eminim boyamasından çok zımpara işi seni zorlamıştır galiba. Bende iki eski komidin boyamıştım ahşap hocam alttan ahşap çıkana kadar zımparalatmıştı bana çok sıkılmıştım :))
    Ellerine sağlık güle güle kullan...

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkürler meralcim:) Ahşabın alttan çıkmasına hiç gerek yok, sadece yüzeyin kayganlığı gitsin, böylece boyayı tutabilsin diye zımparalıyoruz, o kadar uğraşmıyoruz, yoksa başa çıkılmaz.

    YanıtlaSil
  23. Füsun'cum sen ne yaptın böyle yaa... Gümüşlüğün benim yemek odası takımımın rengiyle aynı. Zaten renklerinden sıkılmıştım. Kötü kötü bakıyorum onlara:) Ama henüz gözden çıkarılacak durumda değiller. Bozarsam diye çekiniyorum. Bakalım... Ama sen yine de yapım aşamalarını ve malzeme adlarını (mesela astar markası) yazarsan memnun olurum:)
    Ben beyaz istiyorum ama yeşil de bu kadar mı yakışır... Çok kötüsüün:)
    Ellerine sağlık canım, çok beğendim. Devamı gelecek sanırım:) Güzel günlerde kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serapcım çok teşekkürler, beğenmene sevindim:) Bozmassın merak etme, sen de yap bence. Kullandığım malzemeler şunlar:- cadence parlak yüzey astarı
      - folkart outdoor gloss sealer Brillant 861 (vernik)
      - folkart glazing medium 991
      - ana yeşil renk folkart 829 (shamrock) bunun üzerine çok açık çimen yeşilini glaze ile (2 galze/1 boya oranında) karıştırıp kıl fırça ile üzerinden geçtim.

      Sil
  24. Harika olmuş güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  25. çok güzel olmuş cnm ya benim gümüşlüğüm var aynı senin eski renkten masam ise krem onuda kreme çevirmek istiyorum ama dönermi hiç bir bilgim yok öncesinde zımpara filan çekmem gerekirmi,boyası nasıl olmalı filan aşamalarını yazabilirmisin lütfen, bilgi verebilirsen çooook sevinirim.. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba giyim dikiş, teşekkürler. Yapım aşamaları ve malzemeleri yorumlarda ve postun içinde yazmıştım, oradan bakabilirsin.

      Sil
  26. vayyy ablacım sen aştın yahu maşşallah ne de güel işler çıkarıyorsun, ayrıca cesaretinden dolayı kutluyorum şekerim ben böyle büyük işlere adım atamam vallahi sevgiler kolay gelsin ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelcim çok teşekkürler, çok naziksin sevgiler.

      Sil
  27. Ağzım açık baka kaldım. :)

    Helal olsun diyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nurcancım, beğenmene çok sevindim:)

      Sil
  28. Ellerinize ve bence en önemlisi sabrınıza sağlık... Ben de bir soru sorcağım,gümüşlük sanırım ağaçdı ama daha önce boyadığınız portmantonun malzemesi neydi? Yani ağaç olmayan malzemesi kaplama olan dolap boyayabilir miyiz? sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Harika olmuş elinize sağlık, güle güle kullanın.
    Biz de yatak odamızı boyadık sonuç çok güzel oldu bloğumdan görebilirsiniz...

    YanıtlaSil