16 Mart 2012 Cuma

Portmantomun yeni yüzü:)

Son bir haftadır geceli gündüzlü olarak portmantoma yüz nakli yapmakla meşguldüm. Nihayet bitirdim.
Portmantom bu şekildeydi; 

Biçim ve hacim itibariyle çok kullanışlı olmasına karşın rengi evimize uymuyordu. O yüzden kendisini değiştirmek yerine boyasını değiştirdim; 

Önce folkart parlak yüzey astarı ile bir kat boyayıp kuruyunca zımparaladım. (Dolabın içi açık renk olduğu için içini boyamadım, dış yüzeyi ve kapakların içini boyadım) Sonra bir kat astar daha sürdüm. Kuruyunca iki kat (folkart 879) ile boyadım. Sonra 2 ölçü glaze medium+bir ölçü folkart 472 karışımı ile parça parça boyayıp üzerinden sert kıllı doku fırçası ile geçerek ahşap görüntüsü verdim. (Tüm bunları Ankara, Şık düğmeden ahşap boyama öğretmeni Emel hanımın tarifleri üzerine yaptım, kendisine çok teşekkür ederim) Sonra üzerine yassı fırçalar ile dekoratif boyamalar yapıp vernikledim.
Böyle oldu;












Kullandığım özel fırça ve glaze budur;


Dekoratif boyamayı da yassı fırçanın yarısına açık yarısına koyu rengi alarak yapıyoruz (bilenler çok iyi bilir elbet, ahkam kesmeyeyim:)))
Hafta sonunuzun tam istediğiniz şekilde geçmesini dilerim.
Sevgilerimle. 

51 yorum:

  1. Harikasınız çok çok güzel olmuş ellerinize sağlık iyi günlerde kullanın sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ÇOOOK GÜZEL OLJUŞŞŞ
    BÖYLE BÜYÜK BİR OBJEYİ YAPMAK KOLAY DEĞİL
    SENİ KUTLUYORUM..ELLERİNE SAĞLIK..İYİ GÜNLERDE KULLAN ARKADAŞIM...

    YanıtlaSil
  3. Aman Allah'ım bambaşka bir dolap olmuş, bu hali çok güzel:))

    YanıtlaSil
  4. DOLABIN HAVASI NASIL DA DEĞİŞİVERMİŞ AMA HERŞEYDEN DE ÖNEMLİSİ EL EMEĞİ VAR YA ......ÇOK BEĞENDİM

    YanıtlaSil
  5. güzel günlerde kullan canım
    yeni hali pek hoş olmuş
    mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  6. inanamıyorum çok güzel olmuş, yeteneğinize hayranım bambaşka bir dolap olmuş ellerinize sağlık çok merak ettim bir eğitim aldınızmı diye ellerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
  7. şaşkınlık içindeyim ! son zamanların en cesaretli ve en muhteşem çalışması dememek için hiç bir neden yok. Alkışlıyorum sizi, muhteşem olmuş sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  8. şahane olmuş,bayıldım.En kısa zamanda ahşap kursuna da yazılacağım sizin eserlerinizi gördükçe çatlayacağım ikiye...

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş

    eline sağlık güle güle kullan canım

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş, ellerinize sağlık:) bahar gibi:)

    YanıtlaSil
  12. Nasıl muhteşem bir şey olmuş öyle, şaşkınlıklar içindeyim. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. benimde böyle boyanması gereken bir giysi dolabım ve şifonyerim var ama bir türlü cesaret edemiyorum.çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık.şeytan diyo akşam eve giderken al malzemeleri hafta sonu boya:))ama şeytan bu ,ya olmazsada diyo:))

    YanıtlaSil
  14. Ben de antredeki dolaplarımı beyaza çevirmeyi düşünüyorum ama zımpara falan gözümü korkutuyor. Fakat sonuç böyle güzel olacaksa değer...
    Çok beğendim, bambaşka bir havası olmuş. Ellerine sağlık Füsun'cum :) Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  15. bence ahkam kesmek değil, benim gibi bir türlü cesaret edemeyenlere fikir olur:)
    muhteşem ve tertemiz bir iş çıkmış. eline sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. çooook hoş olmuş maşallah sana. ellerine sağlık.yeni aldım desen inanırdık doğrusu.harikasın....

    YanıtlaSil
  17. MaşaAllah ya , senden korkulur :D bunu da yaptıysan evide boyarsın yakında , doktorlar bile bu kadar başarılı değil yüz naklinde :P şaka bir yana acayip beğendim , vintage tarzı gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
  18. Eh Füsun ...Sana ne demeli bilmem ki.Muhteşem.Aşmışsın sen.Bir de kursa gitsen ne olacaktı acaba?Ellerine sağlık.Çok çok öptüm.

    YanıtlaSil
  19. büyük işe girişmişsiniz tebrik ediyorum herkesin gözü yemez :) iyi günlerde kullanın...

    YanıtlaSil
  20. harika olmuş.yaptığınız dekoratif boyalar da çok güzel,farklı bir tarz kazandırmış.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Şaşırtıcı derecede güzel olmuş. Çok beğendim ellerinize sağlık, gerçekten zorlu bir işi çok güzel başarmışsınız. Bir türlü cesaret edemiyorum..

    YanıtlaSil
  22. Büyük değişimi görünce ne yazsam bilemedim. Önce kocaman bir MAŞALLAH sana. İnanılmaz güzel olmuş. Ellerine, emeğine ve zevkine sağlık.
    İyi günlerde kullanın inşallah.
    Çok beğendim çok:)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. muhteşem bir dönüşüm olmuş.dolap yeniden doğmuş.çok sevdim çokkkk ellerine emeklerine sağlık.güzel evinde huzurlu sağlıklı,mutlu ve sevdiklerinle yaşa

    YanıtlaSil
  24. Muhteşem bir değişim omuş, havası nasıl da değişmiş ellerinde, çoook sevdim, zevkine hayran kaldım, becerini kıskandım..... :))

    YanıtlaSil
  25. bayıldım bayıldım..bende eskitme salon takımımı değiştirmeyi düşünüyorum:)) yardımcı olursanız sevinirim...sevgiler

    YanıtlaSil
  26. muhteşem bir değşim tebrikler vallahi ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  27. mükkemmel başka da bi şey diyeme. muazzam bir emek var tebrikler...

    YanıtlaSil
  28. emeğinize fikrinize sağlık çok güzel olmuş sevgiler:)

    YanıtlaSil
  29. şahane ne diyebilirim bilemedim, maşallah size:)

    YanıtlaSil
  30. Enfes. Fabrikasyon, her evde bulunabilecek bir portmanto nasıl özel olmuş. Kapıdan girer girmez "dikkat, burası çok marifetli bir kadının evidir" diyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Harika %100 değişime uğramış üstelik el emeği nekadar zahmetlidir ama tüm yorgunluğunuza değmiş güle güle kullanın..

    YanıtlaSil
  32. çok şık olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  33. marifet oldumu bır, ınsanda böyle güzellik çıkar ortaya ellerın dert görmesin belkıs..

    YanıtlaSil
  34. çok çok çok güzel olmuş,
    ellerinize sağlık.
    hayırlı akşamlar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  35. Merhaba, nasılsınız görüşmeyeli...Yoğunluktan öyle az zaman kalıyor ki kendime.. Gecenin bu saatinde oturup sevdiğim birkaç yeri gezeyim derken..ne güzel boyamışsınız portmantoyu... Ellerinize sağlık.. Yeni atölyeye sizi bekliyorum... Sizinle şöyle uzun uzun sohbet etmek eminim çok keyifli olur.. Bol boyamalı, yaratıcılık dolu bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil
  36. Hepinize çok teşekkür ederim CANLAR:)) Çok mutlu oldum değerli yorumlarınızla, iyi ki varsınız...
    KOCAMAN SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  37. Vallahi öncelikle cesaretinden dolayı kutluyorum ablacım süpersin, böyle büyük bir objeyi boyamak her yiğidin harcı değil :D Ellerine sağlık portmantonun havası değişmiş, daha şık ve güzel olmuş. Ellerine sağlık tekrar...

    YanıtlaSil
  38. harika olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  39. benım merak ettıgım zımpra ve vernık olayı nasıl oldu ?

    YanıtlaSil
  40. tek kelimeyle bayıldım:) ellerinize emeğinize sağlık yaratıcı insanlara herzaman hayran olmuşumdur. ne demeli güle güle kullanın:)))bloguma da beklerim sevgilerle

    YanıtlaSil
  41. Cesaretinize ve yeteneğinize hayran kaldım... Portmantonuz ağaçmıydı? yoksa kaplamamı?

    YanıtlaSil
  42. Aaaaa ben bunu kaçırmışım, helal olsun böylesi büyük bir çalışma ve harika bir sonuç, çok emek verildiği ortada. Ellerine, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  43. Çok teşekkür ederim arkadaşlarım değerli yorumlarınız için, kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  44. ya harika olmuş ...söyleyecek söz bulamıyorum kal geldi :))) özendim size emeğinize ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  45. Vavvv.......çok güzel.İyiki değiştirmemiş boyamışsınız.Dekoratif boyamada yapıyorsunuz ne güzel.Bende yapabilsem keşke.Dolap kulpları çok büyük olmasaydı porselen country kulp taksaydınız diyecektim ama olsun aynalı olduğundan bu kulplarda uyum sağlamış.Boyama basamaklarını açıklamanızı da ayrıca takdir ediyorum.Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  46. Çalışmalarınız karşısında şapkamı çıkartıyor ve saygıyla eğiliyorum.Muhteşemsiniz ve çok da sabırlısınız. Geçen hafta bahçe mobilyalarımı boyayım dedim...ben onları boyarken yoruldum siz koskoca dolabi hem de 1 haftada boyamışsınız!!!!Hayran hayran çerçeve diğer minik dolabı izledim...keyfiniz bol olsun,ellerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  47. vallahi gözlerimi alamadım şahane olmuş

    YanıtlaSil
  48. Ellerinize sağlık çok güzel bir yenileme olmuş dolabınız.İyi günlerde kullanın.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  49. çok güzel olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil