10 Ocak 2012 Salı

Cam Yoğurt Kavanozları Geri Dönüşümü

Cam yoğurt kaselerini alladım pulladım kahvaltı seti haline getirdim;
(Hep buzdolabının dışını süsleyecek değiliz ya, biraz da içini süsleyelim:)))



Kuruyemiş seti vs. olarak da kullanılabilir;


Kavanozları 4 kat enamels beyaz cam boyası ile sünger fırça kullanarak boyadım;


Üzerlerine elişi kağıtlarından delgeçle şekiller kesip hamurla kabarttım, sprey vernikle 2 kat vernikledim;


(Bahsi geçen hamur budur.) Bununla kurabiye kalıpları ile kavanoz üzerindeki şekillere uygun 4 şekil çıkartıp üzerine kürdanla 4 tane düğme deliği açtım ve bir gün süre ile oda sıcaklığında bekleterek kuruttum ve  kuruyunca boyadım.


Kumaştan çapı 28 cm. daireler kesip ortalarında da 11 cm. çapında daire boşluk oluşturdum. Atmaması için makina da içini dışını sürfile yaptım.

Ortadan büzerek üzerlerine hamurdan düğmeleri diktim, en dışına da teyelle makina lastiği geçirdim.

Şapkasız da kullanılır ama şapkalı daha bir şirinler;


Sevgiyle, sağlıkla, mutlulukla kalın...

44 yorum:

  1. sizin çalışmalarınıza bayılıyorum . Harikasınız ne güzel bi düsünce. Kahvaltılarınıza renk katmışsınız güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  2. Slm, ne kadar cici olmuş bunlar böyleeee..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuşlar.. yaratıcılık bu işte.. harikasın..

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş.. İlk resimlerde bakıyorum bakıyorum bunun neresi yogurt kabı diyorum.Öyle güzel bir geri dönüşüm olmuş ki. Ellerinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuşlar. Boş yoğurt kabından şahane kaplar. Nazar değmesin elleriniz dert görmesin.

    Selamlar

    YanıtlaSil
  6. HARİKAAA! ellerinize sağlıkk!

    YanıtlaSil
  7. süper olmuş..çok beğendim..ellerinizie sağlık.

    YanıtlaSil
  8. harikasınız çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  9. Farklı bir çalışma olmuş. Güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. süper bir çalışma tebrikler : )

    YanıtlaSil
  11. yoğurt kaplarındaki harika değişim ellerinize sağlık çok şirin olmuş bunlar güle güle kullanılsın..

    YanıtlaSil
  12. Çok çok güzeller kavanozlara ayrı bir hava gelmiş hemde değerlendirilmiş,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel rengarenk bayıldım ben bunlara...benim de olsun:)))))

    YanıtlaSil
  14. nasıl güzel olmuşlar ellerinize sağlık hamur çalışmasını daha bir güzel kavradım artık kendi hamurumu kendim yapmak istemiyorum :))) hazır hamur çok daha güzel.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Süper görünüyorlar çooooook beğendim.
    Taşınırken kavanozları geri dönüşüme atmıştım.Tüüühhh
    Çocukların bol bol yoğurt yemesi lazım dimi ama!!!

    YanıtlaSil
  16. çok hoş olmuşlar gönlüne eline sağlık

    YanıtlaSil
  17. Ellerin dert görmesin. Çok şık, çok akılcı ve zevkli...

    YanıtlaSil
  18. ay bayıldım ellerin dert görmesin hepsi harika olmuş.çok hoş bir tasarım sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  19. çok çok şirin olmuşlar mutlulukla kullanın:)

    YanıtlaSil
  20. Harika olmuşlar süper bir değerlendirme. Anlatımızın içinde teşekkür ederim. Ellerinize kollarınız sağlık. :)

    YanıtlaSil
  21. Hayran kaldım! Ne kadar güzel olmuşlar! Üstelik yapması da çok keyifli ve pratik! İlk fırsatta deniycem ama o ilk fırsat kim bilir ne zaman gelecek! Ellerinize sağlık.
    Peki o hamurları kavanoza neyle yapıştırdınız?

    YanıtlaSil
  22. hala bu yoğurtlardan satılıyormuy
    -du:))
    ah el işim nasılda özenirsin yaptığın işe hayranım ben sana hamurdan düğme yapmış allahım ya tabi kirlenince yıkanacak onlar o yüzden makinaya çekmişsin cnm cidden süs amaçlı degil de kullanım amaçlı bişey yapmışsın vede harika olmuşlar:)

    YanıtlaSil
  23. Bütün cam kasedeki yoğurtları demek sen topladın marketten :) Harikalar,ne söylesem eksik . Düğmeler,pötikare şapkalar ... Ellerine sağlık !

    YanıtlaSil
  24. harikasın sen, süpersin öyle şirin olmuşlar ki...

    YanıtlaSil
  25. Ya, ama çok tatlılar bunlaarrr, ben çıkıyorum, bi yoğurt alıp gelicem :)

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  26. harika olmuş bu hamuru bilmiyordum bilmediğim ne çok şey varmış elinize sağlık

    YanıtlaSil
  27. şaşkınlık ve hayranlıkla maşallah diyorum:))

    YanıtlaSil
  28. şimdi cam kavanozda yoğurt alma zamanı.hayranlıkla yaptıklarını takip ediyorum.çok yaratıcısın çokkkkk kocaman bir aferin canım ellerine sağlık.bana da bol yoğurt yemeler

    YanıtlaSil
  29. Bayağı emek verilerek hazırlanmış,çok güzel bir çalışma olmuş..Elinize sağlık:)kavanozların çehresi değişmiş:))
    Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  30. Ellerinize sağlık,güzel bir düşünce..Ben şekilli delgeçlerinizi nereden aldığınızı merak ettim.. ;) SEVGİLER!

    YanıtlaSil
  31. süper ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  32. Çok hoş çalışmalarınız var :)

    YanıtlaSil
  33. Gerçekten çok yaratıcı çok güzel olmuş. Emeklerinize saglık..

    YanıtlaSil
  34. bunlardan ben de de var bir tane :))
    canım ellerine sağlık bayıldım çok güzeller

    YanıtlaSil
  35. Çok şirin olmuşlar. :)

    Detaylı anlatım içinde teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  36. Yoğurt kaplarına bayıldım.Çok güzel olmuşlar.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  37. süper olmuşlar yine elinize sağlık

    YanıtlaSil
  38. okadarmı şirin olur yaa bayıldım bunlara ben.ellerinize ve fikrinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  39. şirin mi şirin şık mı şık olmuş bunlar.bravo size yine.çok beğendim.

    YanıtlaSil
  40. Çok teşekkür ederim arkadaşlarım, atlamışımı kusura bakmayın geç döndüm hepinize, kucak dolusu sevgilerimle..
    miray hanım, delgeçleri kagitvs.com'dan almıştım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  41. Teşekkür ederim .. SEVGİLER! ;)

    YanıtlaSil
  42. Bayıldım, bayıldım.Hemen bende denemek istiyorum.
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  43. Kavanozlar nerden nereye elinize sağlık çok güzel olmuşlar:)))sevgiler

    YanıtlaSil
  44. Olá Elisi,visitei seu blog e fiquei surpresa com sua criatividade, seus trabalhos são lindos.Parabéns pelo talento.Estou seguindo seu blog para não perder as novidades.Bjos

    YanıtlaSil