25 Kasım 2011 Cuma

PVC kaplamalı bardak altlıkları ve kitap ayraçları

Kumaşları aplike, dantel vs. ile süsleyip bunları PVC ile kaplatarak kitap ayraçları ve bardak altlıkları yaptım;
Bunlar bardak altlıklarımız;


Kitap ayraçlarımız da böyle;
Bunlar neşeli olanlar;


Bunlar da romantikler:)


Kullandığım kumaşlardan bir kısmı aşağıdakiler. Kitap ayraçlarında kumaşları hiç sürfile filan yapmadan kenarlarına ince teyelle dantelleri, sutaşlarını  diktim. Bardak altlıklarında da yine sürfile yapmadan kumaşın üzerine sürfile makası ile kumaştan kestiğim kupcakeleri teyelledim. En son ve önemli aşaması da bir ozalitci yada kırtasiyecide bunları (aynen kimlikleri kaplattığımız gibi) PVC ile kaplatmak. Böylelikle (özellikle bardak altlıkları) kolayca silinip temizlenebiliyor.


Ayakta da poz versinler;








Bu yöntemi kullanarak yine kumaşla A3 ebatlarında amerikan servis yapmayı planlıyorum. PVC kaplama yani presleme işlemi en fazla A3 boyutlarında yapılabiliyormuş, bu da amerikan servis için yeter sanırım. Ayrıca etamin yada kaneviçe işleyerek yaptığımız kitap ayraçlarımızı, 50 yada 60 no. ile ördüğümüz (daha kalın iple örülenlerden yapılamıyor, denedim gördüm:) dantel kitap ayraçlarımızı da bu şekilde kaplatarak onları daha korunaklı bir hale getirebiliriz. 

Bir sonraki postta görüşene kadar sevgi ve elişi dolu günler (yada saatler:))) dilerim..

53 yorum:

  1. Fikrine sağlık bayıldım ! Kumaş seçimlerin de çok hoş.Hepsi de iyi günlerde kullanılsın !

    YanıtlaSil
  2. Bardak altı için pvc kaplamak iyi fikir. Ben de bazen dantelden vs yapıyorum. Ve çok çabuk leke oluyor.

    Fikir için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. çok iyi fikirler gerçekten ve hepsi çok zevkli olmuş.ee tabi ben romantik olanları beğendim .işin içine dantel ve soft tonlar girdi mi başka oluyor..sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Süper olmuşlar.Özellikle kumaşları nasıl temin ettiğinizi merak ettim. Baskılı kumaş bulmak oldukça zor.Çok farklı güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. çok güzel fikir,romatiklere özellikle bayıldım...

    YanıtlaSil
  6. colette; çok teşekkür ederim, asıl gösteren de kumaş zaten, yapılışında birşey yok:)
    yolcu; çok teşekkürler, bu şekilde korunmuş oluyorlar:)
    romantik butik, teşekkürler, benim de favorim onlarrr:))
    nazlıca teşekkür ederim, kumaşları Ankaradaki tuhafiyecilerden almıştım (erdoğan düğme, şık düğme, karademir vb.) pachwork kumaşları olarak satılıyorlar:)
    Özlemciğim çok teşekkürler, bence de daha bir havalılar:))

    YanıtlaSil
  7. Merhaba elişi defteri...Çalışmalarınız çok güzel elinize sağlık.Özellikle vintage sehpaya bayıldım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. müthiş bir fikir,aklına,fikrine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. bayıldım ellerinize fikrinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. zeynep hanım çok teşekkürler, hoşgeldiniz:)
    Neslihan hanım, çok teşekkür ederim, sevgilerimle,
    Fatma hanım çok teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  11. Günaydınlar,
    Her yeni yayınınızda ziyaretinize gelip, yaratıcılığın zevkle birleştiği, işçiliğin süper olduğu çalışmaları görmek günüme ayrı bir güzellik katıyor. Sevgilerimi bıraktım...NURDAN

    YanıtlaSil
  12. sevgili elişi , kitap ayraçlarına bayıldım ellerine sağlık çok zarif olmuşlar. Özellikle cupkekli kumaşa ise bittim. Böyle kumasları nereden buluyorsunuz ? Kumas konusunda sıkıntı çekiyorum. Genelde hep y.dısında var galiba bu kumaşlar. Birsey daha sorabilirmiyim kuması pvc ile kaplamak sorun olmadı mı ?

    YanıtlaSil
  13. ebru kitap ayracı yapmıştım pvc kaplatıp ama bardak altlığı da güzel fikirmiş, aplikeleri de çoks evimli olmuş;) dantellilere de bayıldım, hepsi çok güzel, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. çok harika bir fikir, ellerine sağlık, aklına sağlık. Kumaşları bulsam, bir de benimle ve pvclerimle uğraşacak sabırlı bir ozalitçi bulsam, hemen yapacağım :)

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuş ellerinize sağlık. fikir çok iyi:)

    YanıtlaSil
  16. Harika bir fikir. Ellerinize hayal gücünüze sağlık. Hepsi birbirinden şirin ve güzel :)

    YanıtlaSil
  17. Hepsi çok güzel duruyor. Kaplama işi çok iyi bir fikir. Özellikle bardak altlıklarını lekelerden korumak adına. Tek sorum var, acaba pvc olduğu için bardak kayar mı?

    YanıtlaSil
  18. Hem bardak altlıklarına hem de ayraçların süper olmuş. Bu fikre bayıldım:)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Bardak altlıklarınada ayraçlarada bayıldım,süper fikir özellikle pvc ile kaplatmak ,emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar güzel bir fikir! Cok zevkli calismissiniz, cok begendim , ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  21. bayıldım, bittim, süpersin sen!

    YanıtlaSil
  22. harikasınız, hepsini çok beğendim:) fikrinize ve ellerinize sağlık...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Bu fikre bayıldım, işlediğim etamin ayraçları kullanım açısından bir türlü içime sinmiyordu, kesin pvc kaplattırıcam sayende. Ellerine sağlık ve çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  24. Yabancı sitelerde kitap ayracı kaplandığını görmüştüm. Kuru yaprak ve çiçekler, resimleri de kaplamışlardı. Ama bardak altlığı olarak da çok hoşuma gitti... Bir çok şey yapılabilir ve el emekleri muhteşem bir şekilde göz önünde olup sergilenebilir. Amerikan servis fikrini de çok sevdim. Ellerine sağlık ve de güle güle kullan canım.
    Aklımda kalacak bir fikir:)

    YanıtlaSil
  25. Harika fikir gerçekten.. İşçiliğinde mükemmel görünüyor.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  26. Hepsi çok güzel olmuş ama romantikler bambaşka. Ellerinize sağlık. Hızınıza bakmakla bile ulaşılamıyor. Selamlar....

    YanıtlaSil
  27. ÇOK BEĞENDİM ÇOK,TEMİZLENEBİLMESİ HARİKA BİRŞEY..ÇOK AKILLICA...SİZDEN ÇOK ŞEY ÖĞRENİYORUM..TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
  28. Hepsi harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. oooo, bu kadar beğenileceğini tahmin etmemiştim, çok sevindim, hepinize teker teker teşekkür ederim arkadaşlarım, fikir verebildiysem ne mutlu bana, harikasınız hepiniz:))))))

    YanıtlaSil
  30. ayrılamıyorum blogundannnnnnn bu ne güzelllikler bayıldım bayıldım ellerine sağlık.ankara ya gelme işi bahara kaldı.ama mutlaka geleceğim.

    YanıtlaSil
  31. kumaşlar,danteller ...hepsi birbirinden güzel olmuş.harika.

    YanıtlaSil
  32. Ellerine emeklerine sağlık, çok güzel olmuş her biri ayrı ayrı.

    YanıtlaSil
  33. pvc ile kaplatmak süper fikir ama yaptıkların o kadar cıvıl cıvıl güzellikte ki bayıldım :)
    İnternette birara görmüştüm, kırtasiyelerde satılan asetatların arasına koyup ütü ile hafif derecede yapıştırıyorlardı evde, denemek lazım aslında...

    YanıtlaSil
  34. Çalışmalarınızı beğendim, kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  35. Çok güzel olmuşlar,ellerine sağlık.Anlamadığım bir şey var;PVC yi siz mi kaplıyorsunuz,yoksa kaplatıyor musunuz?Kolay gelsin.Bol üretimli günler... :)

    YanıtlaSil
  36. Que ideia ótima, ficou lindo!!!

    YanıtlaSil
  37. SÜPER FİKİR ELLLERİNİZE SAĞLIK=)

    YanıtlaSil
  38. Hepinize güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Beğenileriniz beni çok mutlu etti:)
    Hobi nehrinde seyahat; PVC kaplama işlemini ozalitcide (Anakarada office one super store)yaptırıyorum:)

    YanıtlaSil
  39. kumaşlar ne kadar güzel cıvıl cıvıl bardak altlığı çok hoş bir fikir kitapseverler için ise çok hoş ayraçlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  40. ayraçlarınız çok şirin ,bende arkadaşlarıma yapmak isterim.Hayatımıza renkli bir bakış açısı getirdiniz almanın değil üretmenin doyumsuzluğunu tekrar hatırlattınız.Annem ve annenizin ellerinden öpüyorum bizlere bıraktıkları bu güzel miras için.Sevgiyle kalın.O renkli bakışlarınızla hayatımı renklendirdiniz baktığınız her yer ve her şey rengarenk ve mutlulukla dolsun.Sevgili Müdürüm ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  41. çok güzeller.bardak altlıkları çok şirin.kitap ayraçları çok zarif.hepsi çok güzeller.hem iş hem ev bir de bu güzellikleri yapacak vakit buluyorsunuz.harikasınız.hayran kaldım.

    YanıtlaSil
  42. Gönülcüğüm çok teşekkür ederim:)
    Mürüvvetciğim, çok teşekkürler, çok naziksin:))
    Ebrucuğum, çok teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  43. gerçekten çok beğendim ellerine sağlık harikalar..

    YanıtlaSil
  44. bayıldım ne güzel fikir : )

    YanıtlaSil
  45. bunlarda süper. maşallah ne kadar beceriklisiniz.

    YanıtlaSil
  46. Çok teşekkür ederim arkadaşlarım, hoşgelmişsiniz bloğuma, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  47. Merhabalar,tesadüfen cupcake'li kumaş orarken buldum bloğunuzu,inanılmaz güzel şeyler yapmışsınız ellerinize sağlık,hepsi birbirinden cici çok hoşlar :)

    YanıtlaSil
  48. bu fikiri çok sevdimmmm

    YanıtlaSil
  49. AAA bunları görmeden bende böyle yapayım demiştim.:)
    Süper olmuşlar.

    YanıtlaSil
  50. İyi günler. Bende yaptığım elislerini pvc kaplatarak bardak Altlığı yapmak istiyorum.istanbulda bu işi nerelerde yaptırabilirim.yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da office one da yaptırıyorum ben, istanbulda var mı bilemiyorum.

      Sil