28 Kasım 2011 Pazartesi

Kavanoz süslemecilik:)

Cam kavanozu, hamurdan yaptığım meyvelerle süsledim;


Bu meyveleri daha önce seramik tozu (ceramofix ) ile yapmış ve nasıl yapıldığını da burada  anlatmıştım.
Seramik tozu yerine bu kez hamurla denedim ve aşağıdaki gibi, o da fena olmadı sanki:) Bu kalıplar seramik tozu  için üretilmiş durumda ama hamur için de kullanılabildiğini görmüş olduk. (Bu arada, kalıpları kagitvs.com dan aldığımı da unutmadan belirteyim.) 


Meyveleri kalıbın içine sıkıca yerleştirerek şeklini almasını sağladıktan sonra yavaşça ve şeklini bozmadan kalıptan çıkarıyoruz ve bir gün süre ile sertleşmesini bekliyoruz. Sonra boyuyoruz ve (kavanozu boyamadan kullandığım için) kavanoza yapıştırmadan önce vernikliyoruz ve vernik kuruyunca yapıştırıyoruz. 



Bu şekilde hamur kullanarak değişik kalıplarla değişik objeler üretrebiliriz:)



Seramiklerin rahat ve güzel yapışması için (sıcak silikonla) kavanozun köşeli, düz yüzeyli olmasında fayda var;





Herkese çok güzel bir hafta diliyorum..

13 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Bu meyvelerin arkasına mıknatıs yapıştırılarak magnette olabilir.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlıkk... güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  3. Kavanoz, meyvelerle şenlenmiş. :)

    Çok şirin görünüyor.

    ELlerine emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok sevdim meyve çalışmalarını:)
    fikir verdin, çok teşekkürler...
    emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. çok şık bir kavanoz olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. rengarenk olmş
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. her zaman yaptığın güzelliklere bir yenisi daha bayıldımmmmmm.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. sayfanı her tıkladığımda heyecana kapılıyorum acaba bu defa ne güzelliklerle karşılaşacağım diye ve gerçekten de haklı çıkıyorum.Kavanozlar çok güzel olmuş, bayıldım.

    YanıtlaSil
  9. Mahmur prenses, çok teşekkür ederim, evet, çok değişik kullanım alanları olabilir:))
    Marifetsende, çok teşekkür ederim:)
    Hobivakti, beğenmene sevindim, çok teşekkürler:)
    Okuyancığım, çok teşekkürler, fikir verebiliyorsam ne mutlu bana:))
    Gönül, çok teşekkürler:)
    Hobihane, çok teşekkürler;
    Serpil ablacım, yine çoooook naziksin, sevgilerimle:)
    Noblesseciğim, bu güzel yorumun beni çooook mutlu etti, sağol canım benim:)

    YanıtlaSil
  10. ayyy cok cıcı olmus ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. zeymuran, çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten tam bir el işi sevimli ve hoş iyi günlerde kullanın. Bir soru hamur nerden temin edilir.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili marifet23; çok teşekkürler:)Hamuru elişi, ahşap boyama ürünleri satan hobby marketlerden alıyoruz. Light olanını tercih etmeni öneririm, sevgiler..

    YanıtlaSil