12 Kasım 2011 Cumartesi

Örgü Bere Modelleri

Kızıma, çok severek ördüğüm iki bere;
Örnek aynı, renkler farklı;
Siyah olanı;


Tığla siyah kısmı örüp, uç kısmı için sakallı iple istediğimiz ende ve genişlikte (şişle) lastik örüp iki kat olarak dikiyoruz. Sakallı kısım üzerine de sıcak silikon ile iri taşlar yapıştırıyoruz.


Pembesi;


Örneğin tarifini vereceğim ama, örnekli kısım yerine kalın iple ve 5 veya 6 numara şişle haroşa vs. örüldüğünde de bu model eminim çok hoş durur;



Şemasını ancak böyle çizebildim:)))


Tepede 6 zincir çekerek başlıyoruz. 2 dolayıp 12 adet uzatmalı çektiğimiz ilmekleri tek ilmekte birleştirerek  dilim oluşturuyoruz, ilk sırada 10 dilim oluyor. Her dilimin arasında bir zincir çekiyoruz. İkinci sırada hem dilimin tepesine hem de zincirini içine birer dilim yapıyoruz, toplam yirmi dilim oluyor. 3. sırada şemadaki gibi, zincirin içine bir dilim, tepeye bir trabzan ve aralarda birer zincir şeklinde yapıyoruz. 5. sıradan 9. sıraya kadar ise aradaki zincirler iki, 10-12. sıralar üçer zincir oluyor. Bizim beremiz 13 sıra oldu, berenin büyüklüğüne göre  sıra adedi artırılabilir. 

Umarım modeli anlatabilmişimdir. 
Sevgilerimle...

12 yorum:

  1. el işim maşşalhh ne kadar güzel bir kızın var allah nazardan korusun onu ve bütün çoçukları gelelim berelere amanınn aynısından kızımında olmalı:D:D siyahı çok sevdim çok havalı olmuşlar :D ama dün yaptıgın şifonyeride görmedim sanma becerikli arkadaşımm sen harika bir annesin:)

    YanıtlaSil
  2. bereleri çok beğendim kızına da maaşallah tahtı da bahtı da güzel olsun.becerikli anne ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. her iki rengini de çok beğendim... modeli de çok güzelmiş... ama model berelerden de güzel:) MAŞALLAH. Allah (c.c) nazarlardan korusun...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Bereler güzelde,okuyanın dediği gibi model berelerdende güzel,maşallah nazar değmesin,eline emeğine sağlık ...

    YanıtlaSil
  5. ne kadar şekerler.!tam kız çocukları için ve çokta eğlenceli,şık...ellerinize sağlık.prenses güle güle kullansın..

    YanıtlaSil
  6. Maşallah!Kızınızı cansız manken sandım bir an.Çok güzel.Allah tüm kötülüklerden ve kem gözlerden uzak etsin.Çok hoş bir model olmuş.Özellikle çocukların kulaklarını kapatan bereleri çok beğeniyorum.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. becerikli arkadaşım benim, seninle her işe varım, bereler çok güzel olmuş hele sakallı ip fikri süper:)))

    YanıtlaSil
  8. Çok beğendim bu modeli. Ellerine sağlık. Küçük hanıma da pek yakışmış doğrusu.

    YanıtlaSil
  9. Berelerin çok şık çok güzel olmuş canım..açıklamanda çok iyi olmuş örmek isteyenlere büyük kolaylık..bende de buna benzer bir model var..tepeden başlayıp düz olarak örmüştüm sonrada sakallı iple örgüye devam edip katlayarak fiyonk dikmiştim..neyse canım benim ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Şahane olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ederim güzel ve değerli yorumlarınız için. Sevgiler hepinize.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel yakışmış bu şekere,aman nazar değmesin.

    YanıtlaSil