31 Ekim 2011 Pazartesi

Kızımızın doğum günü:))

Pazar günü (yani dün) kızımızın 8. yaşını kutladık. Gündüz arkadaşları ile, akşam da ailelerimiz ile olmak üzere iki kutlama yaptık. Parti hazırlıklarımızdan biraz bahsedip yiyecek tarifleri vermek istiyorum sizlere. 

Davetiyelerimizi birlikte hazırladık. Kendinden simli sünger kağıt (köpük) kullandık;


Bir "Doğum Günü Koltuğu" hazırladım:)
Kalın mukavvayı aşağıdaki gibi kesip  üzerine (kına mendillerinde de kullanılan) pullu kumaşı arkalı önlü yapıştırdım. Minderi de aynı kumaşla (iri iri teyelleyerek) kapladım. Sandelyenin üzerine pembe saten ve tül serdim, üzerine minderi yerleştirdim, arkasına mukavvayı koydum, taht gibi oldu, kızların çok hoşlarına gitti, sırayla oturdular:))


Gelelim yiyeceklere. Tuzluları ben hazırladım, tatlıları ise Dr. Oetker ile birlikte hazırladık:)) Çok hamarattır kendisi, sağolsun çok yardımcı oldu:))
Bu,  doğum günü pastamız;


Pasta için malzemelerimiz;
2 paket 2 katlı pasta altı keki,
Dr. Oetker kakaolu pasta kreması,
Dr. Oetker vanilyalı ve çilekli krem şanti, 
süt
Yapımı;
Bebeğin eteğinin kalıbını teşkil etmek üzere irice çukur bir çanak kullanıyoruz. Çanağın içine streç film yerleştiriyoruz ki ters çevirirken kolaylık olsun diye. Çanağın dibine birinci kat keki, çanağın şeklini vererek yerleştiryoruz. Şekerli süt ile keki yeterince ıslatıyoruz. Üzerine, kutusundaki tarife göre hazırladığımız pasta kremasından bir kat yayıyoruz. Sonra ikinci kat keki üzerine yerleştirip aynı şekilde 4 kat tamamlanıncaya kadar işlemi sürdürüyoruz;



Bu şekilde hazırlanmış olan pastayı bir gece buzdolabında bekletiyoruz, şekli sabitleşmiş oluyor böylece;





Dolaptan çıkarınca ters çeviriyoruz ve üzerine önce pasta kremasını sürüyoruz. Sonra krem şantilerle (sıkma pompası yada torbası kullanarak) süslüyoruz. En son üzerine bebeği yerleştiriyoruz. Bu bebek geçen sene sipariş ettiğimiz hazır pastada kullanılmıştı, ben bunu kullandım, ama herhangi bir bebek de kullanılabilir.  Pastayı servis edeceğimiz tabağı folyo ile kaplayıp kenarlarına hazır dantelli fırfır yapıştırdım. Pastanın üzeri yazı yazmaya elverişli olmadığı için, iyiki doğdun yazısını bebeğin eline tutuşturduk:)


Bunlar muffinlerimiz;


Muffinlerin üzerini pastadan artan pasta kreması ve kremşanti ile süsledik;



Tiramisu;


Davet çocuklar için olunca tiramisu da kelebek şeklinde oluyor pek tabii:))
Yapılışı;
2 yumurta sarısı, 3 çorba kaşığı un ve 3 çorba kaşığı şeker ve yarım litre sütü tencerede pişiriyoruz, fokurdayınca ocağı söndürüp içine bir kutu labne peynirini iyice karıştırıyoruz, kremanın sıcaklığı ile peynir eriyor. Kakaolu pasta altının bir katını serip üzerini koyu ve şekerli ılık nescafe ile ıslatıyoruz. Üzerine kremanın yarısını yayıyoruz, ikinci kat keki üzerine koyup, nescafe ile ıslatıp, kalan kremayı da üzerine yayıyoruz, üstüne bolca kakao serpiyoruz. Hem nefis hem de çok hahif oluyor:) 
Kelebek şekline dönüşümü ise şöyle;



Meyveli tartı da paketin üzerindeki tarifiyle yaptım, çok güzel oldu, yapımı da çok basit;


İrmik tatlısı, paketin üzerindeki tarifle;


Civcivlerimiz:))


İnsan başta kıyamıyor yemeğe ama tadı çok güzel:))
Patates püresinden yapıyoruz. Pürenin malzemeleri; yarım kg. patates, 1 yumurta sarısı, bir baş küçük soğan (çok küçük küp küp doğranmış), bir kahve fincanı zeytinyağı, bir limon suyu, tuz. bu malzeme ile hamur yapıyoruz, aşağıdaki gibi şekillendiriyoruz;


Gözler karabiber taneleri, gagası kırmızı çarliston biberi, kanat limon kabuğu; aşağıdaki şekilde kesiyoruz;


Kalan patates püresini de, içine ince  kıyılmış taze soğan ve maydonoz ekleyip, keke kalıbında şekillendirip, buzdolabında bir süre dinlendirip servis ediyoruz; 


Bunlar da kanepelerimiz. Çocuklar çok seviyor, onun için her doğumgünlerinde bolca yapıyorum ben de:))
Kanepeleri hazırlarken tost ekmeklerinin kenarlarını çıkarıp üzerine çok ince bir kat margarin sürüyoruz,  sonra çeşitli malzemelerle süslüyoruz. Burada önemli olan tatları birbiri ile uyumlu fakat renkleri zıt olan malzemeleri keşfetmek:)



Son olarak da genel görünümden bir kesit vereyim;(kıyamadım fotoğrafa, çok güzel çıkmış hepsi de:))


Farkındayım çok uzun bir yazı oldu, umarım sıkılmamışsınızdır. 
Çok mutlu bir hafta dilerim hepinize..

28 yorum:

  1. elleri öpülesi güzel anne,kızına gösterdiğin özeni evladında sana göstersin.harika bir doğum günü masası olmuş,herşey titizlikle hazırlamnış.ellerine sağlık.inş güzel kızının diplama,nişan evlilik,doğum günlerinide sağlıkla ve hep beraber kutlamayı rabbim nasip etsin.DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN FUNDA

    YanıtlaSil
  2. merhaba,gerçekten çok güzel olmuş,herşey çok özenli ve güzel,değişik fikirler var ,ben de bir kız annesi olarak çok beğendim..sizi kutluyorum..kızınızın da doğumgününü kutluyorum sağlıklı mutlu, sevdikleriyle birlikte uzun bir ömür diliyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Kızının doğum günü kutlu olsun herşey şahane görünüyor eline sağlık kızın olmak isterdim annem duymasın..))

    YanıtlaSil
  4. perinin doğum günü kutlu olsun, sağlıkla nice yıllara inşallah.Postunu okurken ne kadar becerikli olduğunu düşündüm, elinden gelmeyen hiçbir iş yok:)))

    YanıtlaSil
  5. harikasın,herşey o kadar güzel ve lezzetli görünüyorki,
    Allahım kızına ve sizlere uzun hayırlı,sağlıklı güzel günler nasip etsin...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. kızınıza nice sağlıklı ve mutlu seneler parti hazırlıkları harika hepsi birbirinden güzel bizlerede çok güzel fikirler doğdu ellerine emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Mutlu, huzurlu, sağlıklı ve başarılı yıllar yıllar dilerim Funda. Eminim bu hamarat anneye sahip olmakla dünyanın en şanslı prensesi olduğunu her zaman hissedeceksin.

    YanıtlaSil
  8. el işim cnm bnm öncelikle dogum günü kutlu olsun kızının saglıkla mutlulukla geçsin yıllar hep..senden yemek tarifleri görmek ne güzel cnm hepsi o kadar güzel olmuş kiiii pasta altı çok hoşuma gitti tabi pastanın üstüde:D:D bide keki kelebek gibi kesmek çok güzel fikir ..ya civicivlerr allahımmmm bizide çagırsaydın ne olurdu sanki:D geçen yapmış oldugun tülün üzerine simli ipten etege baktım bayıldım 3 kasım da benim kızımın ama bakalım bişeyler yapmak istiyorum öpt cnmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  9. noblesem mi gelmişşşşşşşşşşşşş yaşasın hoşgeldin ablam:)

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle kızının yeni yaşını kutlarım, sevgi, sağlık ve mutlulukla büyüsün. :)

    Doğum günü hazırlıklarına bayıldım, ne kadarda uğraş vermişsin, ellerine, emeğine, yüreğine sağlık. :)

    Darısı seneye inşallah. :)

    YanıtlaSil
  11. Doğum gününüz kutlu olsun,sağlıklı,mutluluk dolu daha nice yaşlara...Hazırlıklar harika görünüyor ,ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  12. Her şey muhteşem görünüyor. Kutlu olsun prensesin yeni yaşı !

    YanıtlaSil
  13. keşke daha da uzun olsaydı çok keyif verici bir paylaşım olmuş... yaptıkların, verdiğin fikirler, fotoğraflar ve tarifler harika:)
    kızının doğum gününü kutlarım... dilerim sizlerle birlikte çok güzel bir ömrü olsun... geleceği aydınlık, mutlulukla ve başarılarla dolu olsun...
    zaten yaptığın çalışmaları hep beğeniyle takip ediyorum... bugün anladım ki el attığı her çalışmada çok zevkli sonuçlar çıkarıyorsun ortaya... üretkenlik, yaratıcılık, zevk ve emek bir arada... gönülden kutlarım...
    davetiyeler şıkır şıkır olmuş... çok beğendim...
    doğum günü koltuğu fikrinse süper... gerçekten çok çok güzel olmuş... çocukları bırak ben orada olsaydım oturmak için ben bile kuyruğa girerdim:)))
    pasta ve tüm doğum günü adına yaptığın tuzlu ve tatlılar enfes görünüyor... orada da ustalığını konuşturmuşsun...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. nice yaşlara, hazırlıklar da harika:))

    YanıtlaSil
  15. Sevgili arkadaşlarım, hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz ve yorumlarınız için, çok mutlu oldum, sağolun, varolun hepiniz.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Noblesse, hoşgeldin, seni yeniden aramızda görmek çok hoş:))

    YanıtlaSil
  17. ay ben ne yazayım hangisine yazayım şimdi.şaşırdım kaldım.valla ayakta alkışladım sizi.önce meleğimizin doğum gününü kutlamak istiyorum.Allah on auzun,sağlıklı,mutlu ve başarılı bir ömür versin tabiki sevdikleriyle beraber.bahtı güzel olsun.sizede helal olsun.bravo.tariflerin ve yaptıklarınızın her biri birbirinden güzel ve keyifli.elleriniz dert görmesin.koltuğa ise bittim.nasıl güzel şık ve kokoş:)kızınız çook şanslı.sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. ayrıntılar çok güzel cici kıza mutlu yıllar dilerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  19. Herşel mükemmel olmuş ellerine sağlık, Allah sağlıklı uzun ömürler versin prensesine , hayırlı evlat olsun inşaAllah... çok tatlı hazırlıklar bunlar...

    YanıtlaSil
  20. Gelinliğinide görürsün inşallah,herşey mükemmel görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. hepsi özenli olmuş,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. güzel kızınızın nice mutlu,sağlıklı yaşlarını görün inşallah.ne güzel şeyler yapmışsınız öyle.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Harika, hepsi çok ama çok güzel. Güzel kızının doğum gününü ben de kutluyorum, nice nice mutlu, sağlıklı, neşe dolu yıllar dilerim size hep birlikte. Kızına iyi ki doğdun derken, sana da iyi ki varsın demek istiyorum, ne ince, ne düşünceli, ne güzel bir annesin sen, maşallah bir kere daha. Her gününüz böyle kutlama şeklinde, bolluk, bereket içinde geçsin bir de.

    YanıtlaSil
  24. Nazik yorumlarınız, güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim hepinize sevgili blog dostlarım:)))

    YanıtlaSil
  25. Herşey mükemmel olmuş. Fundaya da nice mutlu uzun yıllar olsun

    YanıtlaSil
  26. iyiki doğmuş iyiki senin gibi bir anneye sahip olmuş minik prenses....
    muhteşemsiniz

    YanıtlaSil
  27. Ne kadar beceriklisin:)) Hayran oldum doğrusu. Nice mutlu yaşları olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Maşallah on parmağınızda on marifet,ne kadar ince düşünmüşsünüz,hele o taht nasıl şeker olmuş,çok şanslı prenses sizin gibi bir annesi olduğu için,hayranlıkla dolaşıp duruyorum sayfanızda,hepsine yazamıyorum belki ama hepsi ayrı ayrı harikalar..

    YanıtlaSil