19 Eylül 2011 Pazartesi

Yaşasın, okullar açıldı:))

Nedendir bilmem, bu yaz tatili hem çocuklara hem de bize biraz uzun geldi. Çocuklar, hiç bir başlangıç döneminde okulu bu kadar özlememişlerdi. Denizdi, havuzdu, oyundu, tembellikti vs. derken çocukların bütün bir öğretim yılı hayallerini süsleyen yaşam şekli ve faaliyetleri, yaz tatilinin ilk zamanlarında doyasıya yaşanıyor, sonrası sıkılma ile geçiyor. Tabi anne baba olarak bu sıkıntıdan payımızı biz de alıyoruz. Özellikle ben, çocukları ilköğretim çağında olan çalışan bir anne olarak yaz tatillerini hiç sevmiyorum. Her ne kadar artık ödev, sınav vs. stresleri kalmayacak diye çocuklar adına sevinsem de bütün bir yaz çocukları nereye bırakacağız, nasıl vakit geçirteceğiz diye duyduğum bunaltı bu sevinci bastırıyor. 15 günlük yaz tatilimizin haricindeki bütün yazımız; 

- Bu gün oğlan ananeye gidiyor sen bırakır mısın ben erken çıkacağım,
- Ben kızı anneme bırakacaktım hani,
- Tamam ben ikisini de bırakıyım akşam sen alırsın,
- Anne, Mete bu gün şu kitabı okuyacak, öğlen saati de dışarı çıkmasın çok sıcak,
- Aloo, kızım oğlan kitap falan okumuycam dedi, dışarı çıkıcam diye tutturdu napiyim,
- Tamam, ben bi koşu geliyorum şimdi,
- Füsun, kızım Funda yemeğini yemiyor bi konuış şununla sen,
- Aaaaa Funda da gelmiş, bizimle bankacılık mı oynicaksın tatlım sen?
- Kızım ver Mahmut amcanın hesap cüzdanını, hem in ordan burası evimiz değil kızım, bankadayız,   
- Falanca yaz okuluna kayıt yaptırdım bu sene de orayı deneyelim,
- Ben yaz okuluna gitmem, Ataberkle Mert hiç yaz okuluna gitmiyor,
- Onlar şanslılar çünkü anneleri ev hanımı, ama senin annen işe gitmek zorunda öyle değil mi kuzucuğum,
- O zaman evde kalıyım,
- Olmaz daha küçüksün sen evde yalnız bırakamayız seni,
- O zaman Funda da kalsın,
- Oğlum Funda daha yedi yaşında o mu sana bakacak sen mi ona bakacaksın?
- O zaman ananeme babanneme giderim,
- Gidersin tabi ama her zaman değil, onlar artık yaşlandılar sürekli size bakamazlar,
- O zaman evde kalıyım,
- .........
şeklinde geçiyor. 

Neyse tatil bitti, çocuklar mutlu, biz daha da mutlu:))))
Tüm kuzuların yeni eğitim öğretim yılı hayırlı olsun...
Sevgilerimle.

6 yorum:

  1. başarılı, huzurlu bir eğitim-öğretim yılı olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. sağlıklı ve başarılı bir eğitim yılı dilerim

    YanıtlaSil
  3. Gozunuz aydin demek dusuyor sanirim bize :) , ogrencilerede basarilar dilerim

    YanıtlaSil
  4. size gözünüz aydın bana kolay gelsin o zaman:))dipnot:ben istemiyordum okulların açılmasınııı daha tatil bile yapamadım:))(dialoglar hiiç yabancı gelmedi desem:))
    yeni eğitim öğretim yılı hayırlı ve başarılı geçer inşallah.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Yeni eğitim öğretim yılının sağlıklı ve başarılı geçmesi dileğimle:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Haklısınız.Aynı sorunlarla bir çok aile boğuşuyor. Ben bu konuda şanslıyım. Eşim öğretmen.En azından okullar tatil olunca bana göre o daha çok boş zamanı oluyor.Çocukların olduğu kadar bizimde yeni eğitim ve öğretim dönemimiz başladı. Hepimize hayırlı olsun.Ödevler ve sınavlar yolda.

    YanıtlaSil