11 Ağustos 2011 Perşembe

Oyuncak bebek evi

Kızım için, evdeki atık materyalleri kullanarak bir oyuncak bebek evi yaptım. Gelin sizi gezdirelim:)))


Burası evimizin salonu;


Burası yatak odası:))


Burası banyomuz:))


Burası mutfağımız;


Burası yemek odamız;


Burası oturma odamız;


Burası da bahçemiz ve havuzumuz:)))


Nasıl yapıldığını anlatayım;

Öncelikle kalın mukavva yada kalın mukavva benzeri bir materyal olan fotoblok gerekiyor. Fotoblok kendinden beyaz olduğu için kullanım kolaylığı açısından bunu tercih ettim . Eğer bizimki gibi altı odalı bir ev yapmak istiyorsanız 3 parça (yaklaşık 70 cm e 30 cm.lik) mukavva hazırlayıp aşağıdaki gibi, birbirinin içinden geçecek şekilde alt ve üstten kesiyoruz. 2 parça mukavvadan da 4 odalı bir ev çıkıyor;

 
Odaların yanyana gelecek yüzlerini aynı desenden yapışkanlı kağıt ile kaplıyoruz. Desenli bantlarla bordür havası veriyoruz;



Eşyaların nasıl yapıldığını anlatayım;
Salonda bir üçlü koltuk, iki tekli koltuk bir de puf var;


Koltukların  iskeletleri şunlar;



İki plastik paketi üstüste yapıştırıp bir kenarını kesiyoruz. Bunların içini pamukla kaplayıp, üzerine her sırada ölçerek koltuk kılıfı örüp dikiyoruz; kılıfın dikilmemiş hali böyle oluyor;


Dikerken alttan da sabitliyoruz;



Orta sehpamız için labne peynir kutusunu bu şekilde kestikten sonra boyadım, üzerine örtü olarak güpür parçası yapıştırdım;


Salonda kenardaki küçük sehpa, pizza sipariş kutusunun içinden çıkan obje. Köşedeki saksı çiçeği, danette kabının içine oyun hamuru konup, ucuna sünger kağıttan çiçek yapılmış tüylü teller hamura batırılarak oluşturuldu;
Tüm halılarımızı ördükten sonra altına keçe geçirdim ki tok olsun ve düzgün dursun diye;


Yemek odasındaki masa, plastik üçgen peynir kutusu ve rulodan yapıldı. Sandalyeler, danette kaplarının üstüne tığ işi örerek yaptım.
Banyodaki küvet, margarin kutusu, klozet danette kutusu yarıdan kesilerek,  mutfak ve banyo dolapları, televizyon kutulardan, aynalar folyo kaplardan kesilerek yapıldı. Yatak gevrek kutusundan. Tuvalet masası önündeki tabure danino kabından, abajur danino kabı ve makaradan yapıldı. Havuzun taban kısmına aynı ölçüde fotoblok koyup dışını kumaşla kapladım, üzerini ve yanlarını ördüm. Hepsi bu kadar:)


Kızım çok seviyor bu bebek evini. 
Veee, oyunu bitince de oyuncak mobilyalarını torbasına koyup kaldırıyor:))))))


Herkese sevgiler:)))



56 yorum:

  1. hayran kaldım..muhteşem tek kelimeyle..tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  2. Ağzım kulaklarımda sabah sabah gülümsemek iyi geldi tek kelimeyle muhteşem yaratıcılığına hayran kaldım kızın güle güle oynasın...

    YanıtlaSil
  3. Müthişsiniz.Harika olmuş,kızımın görmemesi lazım ben böyle şeyler becerip yapamam çünkü.
    Kızınızda harika bir anneye sahip.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canım benim her seferinde pes dedirttiriyorsun yahu, bu nasıl bir sabır öncelikle, o koltuk örtülerini havuzu nasıl ördünnnn inanamadım gözlerime, vallahi BRAVO, helal olsun sana. Peki bişi soracam sorması ayıptır kaç günde yaptın bunu, 1 gün filan dersen düşüp bayılacam şimdi :)
    Kızım görmesin çok utandım çokkkkk.

    YanıtlaSil
  5. Her bir detay harika. Bence bu bir çırpıda çıkmış bir iş değil. Baksana mutfaktan çıkan her yiyecek kutusuna "hımmm bakalım senden ne olur" diye biriktirmişsin. Her oda süper. Fikirler, buluşlar süper. Banyoya bayıldım. Küvet süper olmuş. Duvar karoları çok uyumlu. İlle de yüzlerce TL verip Barbi evleri almak gerekmiyor. Hele evin oluşum sürecinde kızının da katkısı varsa bin kat daha yararlı bir oyuncak. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  6. Sizi inanılmazsınızzzzzz!!!! Bu nasıl bir yaratıcılıktır, nasıl bir baştan yaratmaktır..Her biri muhteşemmm..Fikirler süperr..Gerçekten harikaa.. Ellerinize, emeğinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. harika, kızın çok şanslı:))

    YanıtlaSil
  8. maşallah,hızına yetişlilmiyor ki.daha ben şu pet şişeden puseti yapayım derken bu ne şimdi?yetişemem tabi.hem bu benim için çok zor.sabrına ve emeğine hayran kaldım.tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
  9. Nasıl da tek tek uğraşmışsın. Oyuncakçıları iflas ettirirsin billahi:)) Hayran kaldım:)) Ancak evlât için uğraşılır bu kadar. Hem estetik, hem şık hem şirin. Bayıldım neticeten:)) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. yok artık demek istiyorun kuzum siz nere yetiştirdiniz kendinizi bu yaratıcılıklar+ nereden geliyor?

    YanıtlaSil
  11. süper olmuş.ellerinize sağlık.bayıldım hayran aldım hatta..kıskandımda azıcık.güle güle oynasın kızınız :) iyi tasarımlar diliyorum

    YanıtlaSil
  12. Allah nazardan saklasın, fikrinize ve emeğinize hayran kaldım.Sizi kutlarım.

    YanıtlaSil
  13. Woww harikasın. :)

    Yaptıklarında fevkeladenin fevkinde. Çok yaratıcısın.

    Kızında çok şanslı :)

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. hayran hayran baktım yaptıklarınıza, çocuk olmak varmış :)

    YanıtlaSil
  15. ya beni de evlat edinseniz :) ben kendi annemi bu konularda sabırlı ve yaratıcı bilirdim ama pes, sen aşmışsın kardeşiiim :)

    YanıtlaSil
  16. inanamıyorum ben eşyaları hazır sanmıştım ki aşağıya indikçe şaşkına döndüm:) çokçokçok yaratıcı olmuş harika yaa

    YanıtlaSil
  17. Maaşallah size, hepsi bir tarafa o örgüler için:)

    YanıtlaSil
  18. arkadaşım valla aklım durdu.sen süper bir annesin,tebrikler allah sana bu güzellikleri yaratmak için çokkk uzun ömür versin.

    YanıtlaSil
  19. Böyle ağzım açık kalarak baktım kaldım,inanılmaz..Harikasınız..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. harikaaaa ellerinize sağlık kızınıoz iyi günlerde kullasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  21. süper olmuş... çantası da bi harika... ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Vaaawwww, böyle şımartılacağım hiç aklıma gelmemişti, asıl sizler harikasınız canlar, çok teşekkür ederim hepinize. Ben bu gazla hemen birkaç ev, çiftlik, şato filan yaparım artık:)))

    Bu evi yapmadan önce kafamda epey bir tasarladım. Evde balkonda bir atık materyal kutum var, işe yarayabileceğini düşündüğüm tüm malzemeleri orada topluyorum. Elinizin altında birçok materyal bir arada olunca, projeyi oluşturmak çok da zor olmuyor aslında. Veeee dediğiniz gibi, konu çocuğunuz olunca, hayal gücünüz vede enerjiniz sınır tanımıyor:) Tekrar teşekkür ederim hepinize, kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
  23. şuanda hayalşme baktım:))) kızıma böyle bişi yapmak istiyordum ama ben yapsam bu kadar güzel olmaz dı sanırım
    ellerine sağlık bayıldımmmmmm

    YanıtlaSil
  24. yani pesss....bayıldım yorumları tek tek okudum...Bir kez daha hayran kaldım.Daha 2 gün önce görmüştüm blogunuzu ve herhalde ömür boyu buradan ayrılamayacağım....tebrikler...

    YanıtlaSil
  25. Benim de annem olur musuuun:))
    Harika şeyler çıkartmışsın ortaya, nasıl uğraşmışsın, sonuç muhteşem:)

    YanıtlaSil
  26. Tebrik ederim süper olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  27. havuzu bile var allahımm :D inan tıklamak istemiyorum kendimden utanmamak için yaptıklarını görünce:D:D
    ne diyim ki harika bir annesin sen!

    YanıtlaSil
  28. Arkadaşlar, hepiniz çok ama çok tatlısınız:))) Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  29. ne diyeceğimi bilemedim:) harika bir çalışma... tüm odalar, ayrıntılar çok güzel yapılmış... ellerine, emeğine ve fikrine sağlık...
    keyifle oynasın kızın:)

    YanıtlaSil
  30. Çok güzel bir tasarım canım bayıldım kızım görseydi bitmiştim:)) Prenses güle güle sağlıkla oynasın inşaAllah..Elelrine sağlık.

    YanıtlaSil
  31. okuyan, marifetane; çok teşekkür ederim ilginize ve beğenilerinize:))

    YanıtlaSil
  32. hiç mi erinmediniz?bravo valla.ne demeli harika olmuş.elleriniz dert görmesin.kızınız çok ama çok şanslı bence.bu kadar marifetli anneye sahip olunca...

    YanıtlaSil
  33. muhteşem bayıldım valla, barby evleri gibi:))

    YanıtlaSil
  34. alanay çok teşekkür ederim:)) vallahi hiç erinmedim, e nede olsa sonuçta çocuğunu sevindirmek var:)))

    inci çiçeği çok teşekkür ederim, ben de zaten barbi evlerinden ilham aldım:)))

    YanıtlaSil
  35. gerçekten süper bu ne yaratıcılık hayran kaldım valla manşallah size küçük prensese selamlar güle güle oynasın inşallah :))))

    YanıtlaSil
  36. Harikasınız kızım görse anne bende istiyorum derdi.
    Bende boş boş bakardım yüzüne.
    Ayrıntılar çok hoş, geri dönüşüm ve sabırla verilen emek herşeyden üstün.
    Sizi tekrar tebrik ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. Ellerinize sağlık harika olmuş, takıldım buloğunuza, örgü öğrenesim geldi ; )

    YanıtlaSil
  38. tek kelimeyle bayıldım..tebrikler :D

    miracenur.blogspot.com

    YanıtlaSil
  39. bu nasıl bir sabır tebrikler..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  40. sabrınıza ve emeğinize maşallah

    YanıtlaSil
  41. Ben de yaptim süper

    YanıtlaSil
  42. Muhteşem hepsi ve plastiklere dünya para vermeyip nasıl da özgün ve güzel birşeyler çıkmış ortaya,tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
  43. Agzim acik kalarak hayranlikla baktim bayildim muhtesem nasil bir fikirdir nasil bir beceridir nasil bir sabirdir vallahi masallah dekor olarak bile harika gorunuyor minyatur civil civil bir ev olmus doyamadim resimlere tekrar bakicam:-)

    YanıtlaSil
  44. ya tamam da mukawa yok

    YanıtlaSil
  45. sizi seviyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  46. Ne kadarda güzel şeyler ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  47. muhteşem bir çalışma zekanızı ve becerinizi takdir etmemek mümkün değil çok güzeller
    http://fulyanindunyasi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  48. çok çok güzel ama sabır grekli sizde olanda bu zaten ... :D

    YanıtlaSil
  49. Çok yaratıcı, bayıldım. Çocuklarınız çok şanslı=)

    YanıtlaSil
  50. Allah'ım bu ne güzel bir çalışma. Tebrik ediyorum sizi.

    YanıtlaSil
  51. tek kelime ile muhteşem ellerinize sağlık zeka ve beceri grektiriyor ayyy çocuk olasım geldiii

    YanıtlaSil
  52. BU NASIL BİR SABIRDIR YARABBİ MAŞALLAH SİZE BEN HİÇ SABIRLI DEĞİLİMDİR HELE BU KADAR HAYATTA DAYANAMAM VE FİKİRLER MUHTEŞEMMMM BAYILDIM

    YanıtlaSil
  53. Gerçekten çok güzel olmuş :) 5 yaşında bir kardeşim var tutturmuş oyuncak bebek evi diye ama fiyatları maşallah çok iyi :D bu fikrinizi anneme göstermeliyim kesinlikle :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil