19 Ağustos 2011 Cuma

Oyuncak Mutfak Yapılışı

Kızıma yaptığım oyuncak mutfak:)



Mutfağın iskeletini kalın maket kartonları oluşturuyor, Aşağıdaki parçalar halinde hazırlıyoruz, birbirinin içinden geçecek şekilde kesikler yapıyoruz. Yapıştırma falan olmadığı için oynanmadığı zaman sökülüp kaldırılıyor. 
Maket kartonu yerine bildiğimiz kolilerden de olur. Ama onların üzerini kaplamak gerekeceği için ben bunu kullandım. (İşin kolayına kaçtım yani:))


Kurulmuş hali;


Lavabo olarak tava yoğurdu kutusu kullandım. Kutunun içinden geçip oturacağı kadar bir bölüm açtım kartonun üzerinde, yapışmıyor, sadece tezgahın üstünde açılan deliğe oturtuyoruz. Bitmiş şampuan şişesi pompası ise musluk oldu, onu da açtığımız deliğe oturtuyoruz; 


Ocağımız; folyo ve şişe kapaklarından;


Örtüleri kartona silikon ile yapıştırdım. Yoksa kayıyordu. Mutfağın alt bölümü için dolap kapağı yapamayacağımdan, kumaşı dolap kapağı gibi üst kısma yapıştırdım. Tutacak ve kaşıklık askıları uzun raptiyeden. 


Bu da mutfak masamız:))) 


Kızım mutfağını çok seviyor:)) (Çünkü ayakta iken rahatça yemek yapabiliyormuş:))))   

Sevgiler herkese.

26 yorum:

  1. anam bu çok güzel bişe olmuş, bunların hazırları ne kadar pahalı, ben de değerlendireyim, benim kızım daha küçük kartonlarım da daha küçük olur muhtemel...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Harikasınız! Hayal gücünüze ve yaratıcılığınıza hayran kaldım. Güzel günlerde oynasın kızınız...

    YanıtlaSil
  4. Günaydınlar,

    Ne kadar tatlısınız, mutfak çok hoş olmuş. Gerçekten uğraş istiyor. Çok zekice. Tebrikler, kızınıza da mutfağı ile güzel oyunlar. Belki bizi de çay içmeye çağırır fıstık. Sevgilerimle,

    Nurdan

    YanıtlaSil
  5. Ooo ne güzel şeyler yapıyorsun. :)

    Kızın ne kadar şanslı.

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ya harikasın,bayıldım bu fikire,denesem yapabilirmiyim acaba
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. becerikli arkadaşım benim, elinden gelmeyen iş yok, çok güzel, son derece başarılı...

    YanıtlaSil
  8. ne sevimli mutfak olmuş :)

    ne çeşitler çıkar o mutfaktan iftara :)

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. Duru mutfak; çok teşekkür ederim.)tabi kızların boyutuna göre mutfak boyutu ayarlanabilir:)))

    tosbagalar; çok teşekkürler:)

    colette; çok teşekkür ederim:))

    nurdan hn, çok teşekkür ederim. Göründüğü kadar çok uğraş istemiyor aslında:))bekleriz her zaman:))

    hobivakti; çok teşekkür ederim:))

    nestug; çok teşekkür ederim:) mutlaka dene, çok güzel yaparsın eminim:))

    noblesse; çok teşekkür ederim arkadaşım:))

    muhabbetsofrası, çok teşekkürler, bekleriz iftara:))

    YanıtlaSil
  10. Hârika:)) Gelip kızınızla oynayasım geldi:))

    YanıtlaSil
  11. yine çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. elişi defterimm ben böyle becerikli kız annesi görmedim ya:D

    YanıtlaSil
  13. vaaw, woow, pes, (nutkum tutuldu, kal geldi)

    süpersin, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. yakında salon, banyo, yatak odası da yaparsın valla. Ne kadar güzel olmuş. Kızın çok mutlu olmuştur eminim:))

    YanıtlaSil
  15. Nedret; çok teşekkürler, bekleriz her zaman:)))

    canancığım; çok teşekkürler:)

    Maviciğim; çok teşekkürler:) eminim ne becerikli kız anneleri vardır.)))

    Elif; çok teşekkürler; çok tatlısın:))

    Lolipu; çok teşekkürler, fena fikir değil aslında, seri imalata mı geçsem ne:))))

    YanıtlaSil
  16. Bence bunları yaparken kendin oynuyorsun, sonra da "kızıma yok mutfak yaptım, yok ev yaptım" falan diyorsun:))) Kızınla bi konuşmam lazım, artık gerçekleri öğrenmesinin vakti geldi:D Ellerine sağlık. Not: Biraz oynamama izin verirsen, ona gerçekleri söylemeyebilirim.

    YanıtlaSil
  17. İlahi Nurten hanım, çok tatlısınız, acaip güldürdünüz bizi:)) Valla ne diyim bilmem ki, bizim zamanımızda yoktu böyle şeyler, herhalde içimde kalmış birazcık:))) Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  18. oh vallahi oyuncak masraflarından kurtardın bizi...Oyuncak bebeklerini örüyorduk şimdi de sayende aksesuarlarına fahiş fiyatlar vermeyeceğiz...Hem kendi yaptığının değerini daha çok bilirler.tebrikler ayakta alkışlıyorum vallahi seni...

    YanıtlaSil
  19. arkadaşım sen ne güzel bir annesin kızın ne kadar şanslı.seni yürekten kutlarım ben seni yılın annesi ilan ettim

    YanıtlaSil
  20. asosh; çok teşekkür ederim, yapması da gerçekten keyifli oluyor, sizler de yapın:))

    Serpil ablacım; çok tatlısın:)) Ne kadar güzel bir övgü bu, çok duygulandım, çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  21. cidden çok becerikli ve yaratıcısınız.kutluyorum sizi.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. maşallah bu nasıl bir hayalgücü imrenmedim desem yalan olur valla hayranlıklar baktım yaptıklrınıza ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  23. Merhaba..Bloğunuza tesadüfen rastladım.Paylaşımlarınız çok güzel.Çok marifetlisiniz maşallah.Bayıldım inanın.Hemen takibe alıyorum...Bu mutfağa bayıldım..Süper olmuş..Harika bir fikir bende bloğuma beklerim.Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  24. Bence çok akıllıca bir fikir çok güzell :D

    YanıtlaSil
  25. Aman Allah'ım siz bir harikasınız... Bundan sonra en büyük takipçinizim :)

    YanıtlaSil
  26. çok güzel oldu ama ben proje yapamam ama ginede elinize sağlık güzel kızınız hep oynasın

    YanıtlaSil