3 Temmuz 2011 Pazar

Tekstil dekupajı yapılışı, kullanımı ve yeni ciciler

Tekstil dekupajı ile ilgili yazılarımdan sonra nasıl uygulandığı ve kullanışlı olup olmadığı ile ilgili detaylı bilgi vermek istedim. 
Yapım aşamasını fotoğraflayabilmek ve daha başka kullanım alanı örneği olması açısından kızıma bir kaç tişört yaptım, onları paylaşayım önce; 




Bunlar bildiğiniz atlet, fanila, tişört vs. Ama mutlaka beyaz veya beyaza yakın krem vs. gibi açık renk olması gerekiyor.


Üzerlerine, aynen ahşaba peçete dekupajı uygular gibi, peçetenin en üst kısmını alıp, tişörtün üzerine tutkal ile  yapıştırıyoruz. Tutkalı fırça ile sürüyoruz. Tutkalı sürerken tişörtün arasına karton koyuyoruz ki alt tarafa tutkal geçip kumaşı birbirine yapıştırmasın. Sürme işlemi bittiğindeki görüntüsü şöyle;


Aynen ahşaptaki gibi beyaz kalıntılar görünüyor. Kuruyunca bunlar tamamen yok oluyor. Yaklaşık 1 gün kadar bekliyoruz. Sonra tersten ve ütü buharsız konumdayken bir dakika kadar ütülüyoruz, ve bu şekle geliyor;




 Burada kullandığımız dekupaj tutkalı tekstil için olan tutkaldan. Benim kullandığım tutkal şu;



Bu iş için daha başka marka tutkallar da var mutlaka ama bu yöntemi bana tarif eden hocam, bu tutkalın en iyisi olduğunu söyledi. 
Tekstil dekupajı uyguladığımız kumaş objeleri 40 derecede normal programda makinada yıkayabildiğimizi söylemişti hocam. Bunu test etmek için bir önceki postta yayınladığım küçük örtüyü yıkadım. Makinadan çıktığında ıslakken şu görünümde oluyor;



Dikkat ederseniz aynı yapılış aşamasında olduğu gibi kenarlarında tutkal izi beliriyor. Ben kendi kendine kurumasını beklemeden ütüyle tersten ütüleyerek kuruttum ve eski görüntüsüne kavuştu;



Elbette elde yada makinada işleme, etamin, aplike vs. nin yeri ayrıdır, çok daha kıymetlidir  ve göze daha hoş görünür bunlar. Ama bunları yapacak sabrınız, zamanınız yada bilginiz yoksa, değişik ve hoş çalışmalar üretmek adına bu da bir yöntem. Tavsiye ederim. 
Mutlu pazarlar. 

24 yorum:

  1. Yaşasın anlatmışsın. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeller. Elinize sağlık. Ben de yapacağım.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuşlar, ayıcıklıya bayıldım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Öyle güzel anlatmışsın ve verdiğin örnekler öylesine güzel ve şirinki, heveslendirdin :) Daha ahşap, plastik üzerinde peçete denemeleri yaparken.... Ay benim gibi elişi açgözlüsüne bunları göstermeyiiin :))

    YanıtlaSil
  5. Anlatım için sağolun:) Süper oldu bir şey daha öğrendim :D

    YanıtlaSil
  6. Preciosas las camisetas, te quedaron espectaculares.
    Besos desde España

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar, hepinize çok teşekkür ederim, faydalı olabildiysem ne mutlu bana.

    Muchas gracias, Marta.

    YanıtlaSil
  8. Blogunuzda geri geldi ve gerçekten ne ı seen gibi
    Maribel

    YanıtlaSil
  9. Yapılacak bir çalışma daha:)) tişörtlerin sahibi güzel günlerde giysinler, yıkanınca çıkanlekeler yapsınlar:)))))))

    YanıtlaSil
  10. mor atölye çok teşekkür ederim. Tişörtlerin sahibinin 6,5 yaşında olduğunu düşünürsek temenniniz pek tutmayacak gibi görünüyor:))))) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. bloğunuzu baştan aşağı inceledim.her bir çalışmanıza yorum yazmak isterdim ama zaman yetmeyecek.ellerinize sağlık ve anneciğinizede teşekkürler.ne kadar marifetli bir evlat yetiştirmiş.tüm çalışmalarınız cidden çok güzel,estetik ...sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Alanay çok teşekkür ederim. Benden de kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Dantelle birlikte ne kadar yakışmış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Sesiber, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşım süper bir fikir verdin bana, kızıma sayende değişik değişik tişörtler yapabilirim. Bir sorum olacak tişörtlerede peçete uyguladın sanırım, pekiiiii makinada yıkanabiliyormu acaba hiç soyulma falan olmuyormu merak ettim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. modge podge fabric
    türkiyede var mı

    YanıtlaSil
  17. Bu aralar merak sardığım dekupajı sizin sayenizde öğreniyorum. Çook teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  18. O kadar güzel yapmışsın ki acaip heveslendim, takım olarak çok hoş bir görüntü bayıldaııııım, yıkanabilmesi de çok önemliydi benim için :)

    YanıtlaSil
  19. Teşekkürler ,elimde güzel bir peçete var kumaşa dekupaj uygulamak istedim nette araştırırken senin uyguladığını gördüm. Pek mutlu oldum ne de olsa biz kocaman bir aileyiz değil mi?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Bayıldım , bayıldım , bayıldım !

    YanıtlaSil
  21. merhaba peki sadece peçete deseniyle mi oluyor yoksa renkli çıktı da kullanabilir miyiz? ben bez ayakkabı üzerine desen atmak istiyorum nasıl yapabilriim acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla sadece peçete ile kullanılabiliyor.

      Sil