30 Haziran 2011 Perşembe

Tekstil Dekupajı Ve Seramik Boyama ile Fiskos Takımı

Merhabalar, önceden yaptığım fiskos örtüme peçete ile tekstil dekupajı yaptım, üzerine de aynı desenden seramik obje ekleyince takım oldu. 


Örtüyü keten kumaş ve ağ ipi kullanarak yapmıştım. Örtü üzerine peçeteden uygun boyutta çiçek desenlerini (iç kısma küçük, dış kısma büyük gelecek şekilde) tekstil dekupaj tutkalı ile yapıştırdım, kurumasını bekledim, kuruyunca tersten ütünün buharsız konumunda 2-3 dakika ütüledim. Bu yöntemi Ankara Şık Düğme'den Emel hocamdan öğrendim, kendisine çok teşekkür ediyorum buradan. Örtüyü bu şekle yeni getirdiğim için henüz bu haliyle yıkamadım ama, makinada 40 derecede yıkandığı takdirde hiçbir şey olmadığını söyledi Emel hanım.   


Üzerindeki seramik objeyi de örtünün kumaşı ile aynı renge (folkart 601 Clay Bisque) boyayıp, içine ve dışına aynı peçete ile dekupaj yaptım. Sprey vernikle 2 kat vernikledim. 


Örtüye kuşbakışı;


Detay fotoğraflar;





Kucak dolusu sevgiler herkese. 

24 yorum:

  1. Harika bir takım olmuş. Gülegüle kullsnın. Segiler.

    YanıtlaSil
  2. güzel bir takım olmuş. Ben de denemek istiyorum kumaşa dekupaj. Ama bir türlü fırsat bulamadım. Güle güle kullan:))

    YanıtlaSil
  3. Çok uyumlu, çok şık bir çift olmuş :) Kumaş dekupajı çok güzel duruyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik bir tasarım olmuş, kumaşa dekopaj hiç denemedim ama zevkli görünüyor, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ooooo harika görünüyor. Ne güzel bir takıp yapmışsın. Ellerine, emeğine sağlık.

    Kumaşa hiç dekupaj yapmamıştım. Aslında denemekte istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar. Beğenmenize sevindim. Sizler de yapın, çok zevkli ve bir çalışma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili elişi defteri sizinle dört gün önce tesadüfen tanıştım yaptıklarınıza bayıldım hele bu güllü fiskos muhteşem fakat dört gündür bakıyorum danteli bir türlü çözemedim inanın bu örtüyüyapmayı çok istiyorum oysa danteli de iyi bilirim fakat çözemedim işte bana yardımcı olursanız çok sevinirim..her şey gönlünüzce olsun kolay gelsin:)

      Sil
    2. Merhaba halos, hoş geldiniz. Bu danteli örmek için alttaki ikili trabzanlardan başlanıyor. Yuvarlak kısım boyunca kenarlardan eksiltme yaparak yuvarlak bir görünüm elde ediyoruz. İkili trabzanları yaptıktan sonra yuvarlakların içine gülleri tek tek yapıyoruz. sonra üzerindeki sıralar geliyor. Yakın çekim görüntüsünde anlaşılıyor aslında. Kolay gelsin.

      Sil
  7. Özellikle örtüye bayıldım... Kaneviçe havası olmuş. Bir gün mutlaka vaktim olacak ve böyle bir içik cicik kaneviçe örtü işleyeceğim kendime:)

    YanıtlaSil
  8. mor atölye, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. kumaşa dekupajçok hoş olmuş ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. olağanüstü, çok çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  11. Hadi yaaa... Dekupaj mı şimdi bu?
    Harika... Bayıldım...
    Eee.. yıkanabilecek mi masa örtüsü. Ömrü ne kadar olur acaba? Eğer dayanıklı olursa biz harikalar yaratırız o zaman... Ellerine sağlık. Gerçekten çok güzel olmuş. Çok beğendim.

    YanıtlaSil
  12. Fikir projeleri, çok teşekkür ederim,

    Noblessem çok teşekkürler;

    Gülsüm hanım, çok teşekkürler. Ben henüz yıkamadım ama ütüyle sabitlendiği için çok sağlam olduğunu ve 40 derecede makinada rahatça yıkanabildiğini söyledi bu yöntemi tarif eden Emel hocam.

    YanıtlaSil
  13. Mutlaka deniyeceğim.Ürettiklerinizi ve bildiklerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. ÇOK ŞIK BİR TAKIM...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Emine hanım, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Harika bir takım olmuş adaşım güle güle kullan.blogunu epeyce gezdim çok güzel tsarımların var artık takibimdesin..görüşmek üzere sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Çok teşekkür ederim marifetane, hoş geldin bloğuma.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel arkadaşım ,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. benim dantel cok hosuma gitti ama nasıl yapılmıs anlayamadım..örnek varmı acaba yapılısı falan:)

    YanıtlaSil
  20. harika ellerinize sağlık çeyiz hazırlama aşamasındayım böyle bir fiskosu nerden bulabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim masa örtüsü ve runnerda yapabiilirim transferle bu paylaşımla bana çok yardımcı oldunuz teşekkürler :)

    mail adresim gamzek_87_@hotmail.com

    fiskos ile ilgili sorumun cevabını bu mail adresime gönderebilirsiniz şimdidedn çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Bunu çok beğendim. Zaman bulduğumda ben de yapmak isterim. Modeller ve fikirler için teşekürler. :)

    YanıtlaSil