5 Şubat 2011 Cumartesi

Ahşap Boyama Gelin Tepsisi


Bu tepsiyi tasarlayıp yaparkenki düşüncem günlük kullanım için değil de misafirlik, özel gün tepsisi olmasıydı. Aklıma bu isim gelmişti. Ama sonra gerçekten de gelin tepsisi oldu. Arkadaşımın nişan yüzükleri bu tepsiyle takılacak.    


Yapılışına bir gözatalım;


Tepsinin ham hali bu. Önce astar olarak bir kat beyaza boyuyoruz. 


Sonra iki kat folkart 675 metalik şampanya rengine boyuyoruz. Vernikliyoruz. 




Sonra tepsinin içi için krem/kırık beyaz rengi monoray kumaşı (saten de olur) tepsi tabanı boyuıtunda kesiyoruz. Üzerine, kendinden incili güpür danteli uygun biçimde parçalara keserek tekstil yapıştırıcısı (gütermann) ile kumaşa dizayn ederek yapıştırıyoruz. (Kumaşı tepsiye yapıştırmıyoruz iz olmaması için. Çünkü zaten üzerine cam gelecek. ) 


Küçük boy çiçeklerin üzerine taş yapıştırıp, etrafa inciler serpiştiriyoruz. İncileri ve taşları silikon ile yapıştırıyoruz. 


Dış kenarlarına da metre ile satılan inci dizisini yine silikon ile yapıştırıyoruz. En son olarak üzerine uygun ölçüde kestirdiğiniz camı kenarlarından (soğuk) silikon ile yapıştırıyoruz. Camı camcıya da kestirebilirsiniz, tepsiyi aldığım yerde camı da satılıyordu




İşte bu da nedimemiz efendim;





Yapılışları aynı, sadece bunda kumaş yok, danteli ahşap üzerine uyguladım. Kullandığım boya cadence su bazlı altın yaldız. Dantelleri de bu renge boyadım. 









Bu arada tepsilerin astar boyalarını bizim bızdıklarımız yaptı. Astar boyaları (boş vakitlarınde) genelde onlar yapıyor. Çok hoşlarına gidiyor hem de benim işime yarıyor. 




Umarım beğenmişsinizdir. Sevgilerimle.

12 yorum:

  1. Ben çok beğendim ellerinize sağlık.Kesinlikle deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş olmuşlar. Mutlaka deneyeceğim.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Beğenmek ne kelime tek kelimeyle harika.Eline sağlık.Tepsinin modelide muhteşem.Ben Adana da böyle değişik tepsiler yada başka objeler bulamıyorum.
    Nerden aldığını yazarsan çok sevinirim.İnternet siteleri varsa almak isterim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Özlem, Ülker ve Nestug çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. Ben ahşap objeleri Ankara'da her zaman Şık Düğme'den alıyorum. Bunun dışında da bir kaç yer var ama en zengin çeşit orada. Ama yakında Ece Aymer internet sitesi açıyor, herhalde orada tüm değişik objelerin de satışını yapar. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Füsun hanım,
    sizden haber almak ne güzel...Tüm güzel sözlerinize çok çok teşekkürler...Bütün istekleri yerine getirmeye çalışacağım...Yaptıklarınızı tek tek inceledim..Hepsi enfesler....ellerinize sağlık...Her zaman atölyeye beklerim...Neşeli, üretken bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil
  6. Ece hanım çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. tepsi çok kibar olmuş
    ellerinize sağlık
    evlenecek çifte uğur getirsin:))))

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim Fidoş.

    YanıtlaSil
  9. Çok beğendim, harika bir çalışma olmuş.
    Bekar kardeşim için bende yapmak istiyorum.
    Tepsi ve camı şık düğmeden aldığınızı yazmışsınız.
    Eğer hatırlıyorsanız,fiyatını öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık gördüğümde bayılmıştım iyi ki yapım aşamalarını vermişsiniz teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Çok zarif olmuş,elinize sağlık.
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  12. bloğunuzu inceledim muhteşem çalışmalar hepsi birbirinden güzel harika şeyler.

    YanıtlaSil